XXL Nutrition

Coleus Forskohlii

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 3K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
"Coleus, de andere component van Thyro-care, behoort tot de muntfamilie en heeft een op kamfer lijkende geur. Het groeit in warme subtropische gebieden, voornamelijk in India, Nepal en Sri Lanka. Het belangrijkste bestanddeel van Coleus is Forskohlin.
De wortels en bladeren worden reeds lange tijd in de ayurvedische geneeskunde gebruikt voor een breed klachtenscala. Naast het stimuleren van de productie van schildklierhormonen heeft het een immuunverhogend, antispasmodisch effect. Verder wordt Coleus o.a. ingezet bij astma, hart- en vaatziekten, depressies, maag- en darmstoornissen en bij overgewicht."

http://www.ortholon.nl/?page=artikelen/art_schildklier.htm


"Forskolin

Deze substantie kan, in theorie, werken door zijn vermogen tot het stimuleren van de cAMP productie (die de lipolysis verhoogd) dit is ook
uitstekend gedocumenteerd. Maar, betekent dit dat het ook echt werkt in mensen? Het ziet er op dit punt hoopvol uit en forskolin krijgt de
reputatie dat het een natuurlijke, niet-onderdrukkende schildklier booster is. "

[Link niet meer beschikbaar]




Iemand ervaring met dit kruid???????
 
Nog geen ervaring mee. Heb er wel (bescheiden) informatie over gezocht. De Thyro-care waar jij over spreekt wordt door Ortholon aangeboden en zou 10 mg. Forskolin bevatten naast 6,25 mg. Guggulsteronen.
Syntrax heeft XXX in zijn assortiment, deze capsules bevatten 20 mg. Forskolin per capsule. En hun Guggulbolic bevat 30 mg. Guggulsteronen.
Schijnbaar is er ook onderscheid in de manieren waarop de Forskolin uit de Coleus Forskohlii wordt geextraheerd.
Er staat me iets van bij dat een bepaald procede de werkzaamheid van de Forskolin beinvloed.

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar ben van plan het op te nemen in mijn fatburner.

Big Cat behandelt Forskolin ook in zijn artikel "The Sane cycle" en zal ongetwijfeld meer (zinnigs) kunnen melden over Coleus Forskohlii/Forskolin.
Ik ben ook benieuwd.
 
Forskoline blijkt inderdaad het cAMP te verhogen, maar geeft nagenoeg omgekeerde resultaten als het niet in combinatie met beta-stimulerende producten wordt gebruikt (verlaagde bloeddruk, trager hartritme). Het verhoogt dus, los van adnosine en alpha receptor onderdrukking de werking van adenylaat cyclase, wat bijzonder nuttig is bij vetverlies in de latere stadia, maar omdat het dit overal doet en cAMP meerder functies heeft is het niet te onderschatten wat voor andere effecten het heeft.

De schildklierstimulerende functie duid eveneens op het omgekeerde effect. Alle soorten vetverbranders zullen telkens een negatief effect hebben op de schildklier na verloop van tijd. Aangezien het wel blijkt te helpen in combinatie met bijvoorbeek ephedrine of yohimbine, zal het dus hoogst waarschijnlijk die functie niet uitoefenen onder die condities.
 
Back
Naar boven