Fitness Seller

Combi Basket & KT

ndPix

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Na een tijdje sukkelen heb ik mezelf voorgenomen om terug een nieuwe start te nemen op KT-gebied. Ik heb een 4 tal maanden geen ijzer aangeraakt; beetje burn-out.

Ik speel 3x in de week basketbal, woe en vrij heb ik training, weekend een match. Mijn gedacht gaat uit naar een ub/lb schema, dit 2x in de week. Thuis doe ik dan nog plyo en basketoefeningen tussendoor.

vb: ma: lb, di: plyo/basketoef, woe: basket, do: ub, vrij: basket, weekend: basket

Alle oefeningen zou ik 4x10 doen, maar wel explosief uitvoeren.
UB:
Bech press
Incline BP
Pull ups
Bent over row
Military press
Dips

LB:
Squat
Deathlift
Leg ext.
Lunges
Step ups
Calves

Voor de plyo's moet ik nog eens kijken, bij de basketoefeningen hou ik het op dribbelen enzo.

Wat denken jullie? Ik zou dit nu nog een 2 a 3 maanden doen, en dan in off-season kijken voor een andere schema.

Alle commentaar is welkom :) Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
wat voor plyometrie doe je ? voor basketball heb ik dit ook al een 2 jaar zitten doen. diepte sprong is perfect,springen met gewichten,...

het ding is wel dat je dit moet leeren van een fitnescoach, wanneer je niet leert te springen met gewichten en landen ga je gewoon je knieen naar de zak helpen en dat wilt niemand...

• Topic Starter Topic Starter
Plyo's weet ik nog niet, heb een site gevonden met bepaalde oefeningen. Die moet ik nog eens bekijken.

Is de ub/lb verder een goed idee?

Veel respons komt er hier niet... Ik heb nog nog eens nagedacht en ik denk dat ik gewoon 2x FB/week ga doen. Schema moet ik nog uitdenken

Jep, komt omdat de meeste hier enkel verstand hebben van bodybuilden of power lifting, en sportspecifiek een beetje ver van het bed is. Logisch, je zit op Dutch Bodybuilding... .

Je geeft een schema, maar je geeft niet aan wat je doelen zijn. Je schema is een klassiek UB/LB schema, buiten dan de lunges, leg extensions, calves en step ups. Waarom doe je deze laatste drie? Je doet bovendien geen enkele hamstring oefening. Moet er imo zeker bij, om het evenwicht met je quads te behouden. Ratio moet altijd kloppen, of spierscheuren zijn een logisch gevolg, zeker in jouw sport.

voor plyo

[Link niet meer beschikbaar]

al die filmpjes zijn voor je jump enzo :)

Ik wil meer trainen in functie van mn basketbal (sorry als dit niet duidelijk was).

Ik zie ook dat ik ergens gemist ben in de verdeling van oefeningen.

Maar zoals ik dus zei; omdat ik maar 2x in een week kan/ga trainen denk ik om over te schakelen naar een FB. Is dit een goed idee? (Ik moet het schema hiervoor nog uitdenken).

Maar jean en Lessoe: alvast bedankt voor de respons :)

Nieuw idee: 2x Full body met nadruk op benen voor verbetering verticale sprong.

Power cleans
Squats
leg extensions
leg curls
Bench press
Lat pull down
Dumbbell shoulder press
dumbbell side raise
Calves raise
crunches

De hoeveelheid reps/sets hou ik nog even in beraad, ik weet niet als ik beter veel reps met weinig gewicht of minder reps met veel gewicht..

En hier naast dus plyo en baskettraining :)

Terug
Naar boven