Fitness Seller

Commentaar op schema

predator

Novice
Waardering
0
Ik heb een hoop rond gekeken en heb mijn trainings schema eens helemaal omgegooid. Ik moet er bij vertellen dat ik geen bb wil worden maar gewoon mooi gespierd strand lichaam zeg maar. Er mag wel nog zo n 10kg bij. Weeg nu 63kg bij 178 dus als ik 73 weeg denk ik dat ik mooie verhoudingen heb.
Heb veel rond gekeken hier en ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk altijd verkeerd heb getraind voor spiergroei. Dus wil nu eens 1 keer p/w een spiergroep proberen te trainen.

Mn nieuwe schema ziet er zo uit:
Di
Borts+triceps
Benchpress (stand met geleiders)
Flys
Chestpress(machine)
Peck deck

Dippen
Rope push down
Extension oefening

Diverse buikoefeningen

DO
Rug+biceps
Deadlift(nog nooit gedaan is ook pas ontdekt in onze gym die oefening :( )
Bent over Row
Cable pull down
Vertical Row(machine)

Barbell Curl (EZ stang)
Hammer curl
Preacher curl

ZA
Benen+Schouders

Behind barbell neck press
Lateral Raise
Front Raise
Upright Row

Squat
Standing Calf
Leg extension
Leg curl

Alle oefeningen wil ik uitvoeren in 3 sets en binnen een rap range van 6-10. Verder doe ik ongeveer 30min cardio per training want mn buikspieren zijn nog niet zichtbaar zit klein laagje vet over. En krijg je alleen weg doormiddel van cardio heb ik begrepen.
Zal wel wat commentaar komen mn zaterdag. Maar mn bovenlichaam is belangrijker als mn onderlichaam. vandaar dat ik er zo voor heb gekozen. De oefeningen staan ook in volgorde hoe ik ze wil uitvoeren.
Verder let ik eigenlijk niet op mn voeding die discipline heb ik (nog) niet. Wel ben ik laatste tijd veel water aan t drinken en ben ik afgestapt van de koolzuur zooi. Is t volgens jullie wel mogelijk om gematigd te groeien onder deze omstandigheden? gewoon verzorg lichaam zeg maar.

Alvast bedankt voor de reacties

tralalala

predator zei:
Ik heb een hoop rond gekeken en heb mijn trainings schema eens helemaal omgegooid. Ik moet er bij vertellen dat ik geen bb wil worden maar gewoon mooi gespierd strand lichaam zeg maar. Er mag wel nog zo n 10kg bij. Weeg nu 63kg bij 178 dus als ik 73 weeg denk ik dat ik mooie verhoudingen heb.
Heb veel rond gekeken hier en ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk altijd verkeerd heb getraind voor spiergroei. Dus wil nu eens 1 keer p/w een spiergroep proberen te trainen.

Mn nieuwe schema ziet er zo uit:
Di
Borts+triceps
Benchpress (stand met geleiders)
Flys
Chestpress(machine)
Peck deck

Dippen
Rope push down
Extension oefening

Diverse buikoefeningen

teveel oefeningen denk ik. het kan zijn dat je er goed op groeit, maar persoonlijk denk ik dat je teveel doet. 3 borst en 2 triceps is meestal genoeg. Probeer veel losse oefeningen te doen. Dat wil zeggen, losse gewichten en halters. Vermijd machines zo veel mogelijk. Peck deck kan een uitzondering zijn.

DO
Rug+biceps
Deadlift(nog nooit gedaan is ook pas ontdekt in onze gym die oefening :( )
Bent over Row
Cable pull down
Vertical Row(machine)

Barbell Curl (EZ stang)
Hammer curl
Preacher curl

Vertical row is neem ik aan pull down? Zo ja dan is het goed, vervang anders een row oefening voor bijvoorbeeld chinnen. biceps kan je denk ik beter 1 oefening schrappen.

ZA
Benen+Schouders

Lateral Raise
Front Raise
Upright Row

Behind barbell neck press eruit, upright row eruit, oefening voor achterkant schouders erin.. bijvoorbeeld bent over lateral raise

Squat
Standing Calf
Leg extension
Leg curl

been ja denk dat dit wel goed is bij jou splitschema, misschien een kuitoefening erbij

Alle oefeningen wil ik uitvoeren in 3 sets en binnen een rap range van 6-10. Verder doe ik ongeveer 30min cardio per training want mn buikspieren zijn nog niet zichtbaar zit klein laagje vet over. En krijg je alleen weg doormiddel van cardio heb ik begrepen.
dat vet krijg je weg door minder te eten, cutten heet dat (voor info gebruik zoekfunctie). Ik zou eerst bulken dus veel vreten en spieren aanmaken. als je wat kilos bent aangekome kan je cutten zodat je die 10 kilo spier overhoudt die je zo graag wilt.

Zal wel wat commentaar komen mn zaterdag. Maar mn bovenlichaam is belangrijker als mn onderlichaam. vandaar dat ik er zo voor heb gekozen. De oefeningen staan ook in volgorde hoe ik ze wil uitvoeren.
Verder let ik eigenlijk niet op mn voeding die discipline heb ik (nog) niet. Wel ben ik laatste tijd veel water aan t drinken en ben ik afgestapt van de koolzuur zooi. Is t volgens jullie wel mogelijk om gematigd te groeien onder deze omstandigheden? gewoon verzorg lichaam zeg maar.

als ik jou was zou ik toch wel ff op je voeding gaan letten. die 10 kilo spier heb je makkelijk binne een jaar binnen, mits je goed op je voeding let. aan jou de keuze...

Alvast bedankt voor de reacties

tralala

Di
Borts+triceps
Benchpress (stand met geleiders) --> als je smith machine bedoelt: niet doen, doe dit op een gewone bank
Flys
Chestpress(machine) --> schrappen maar, free weights all the way
Peck deck --> vervang door een incline oefening

Dippen --> volledige beweging doen, plaats die wel wat vroeger, want is ook een goeie chest builder
Rope push down
Extension oefening --> skullcrushers? if so: good choice

Diverse buikoefeningen

DO
Rug+biceps
Deadlift(nog nooit gedaan is ook pas ontdekt in onze gym die oefening :( ) --> persoonlijk weiger ik deze te doen (may cause back injuries -in 20 years-)
Bent over Row
Cable pull down --> vervang liever met chinup (optrekken met een breeeede greep)
Vertical Row(machine) --> neem maar cable row
- gooi er nog wat shrugs bij voor je trapezius -

Barbell Curl (EZ stang)
Hammer curl
Preacher curl

ZA
Benen+Schouders

Lateral Raise
Front Raise
Upright Row

Squat
Standing Calf
Leg extension
Leg curl

+ veel fretten

Alvast bedankt voor de reacties --> np :)

Zou borst + rug 1 oefening minder doen. Biceps en triceps ook.
Benen - instappen doen (geen id wat engelse benaming hiervan is)
Herhalingen en setjes zitten wat mij betreft goed.
Zou cadrio laten vallen en zware buikspier oefeningen gaan doen.

Goed eten!!!

Terug
Naar boven