XXL Nutrition

Commotie rond T3

Ook 50 mcg als begin is niet slim omdat je nooit weet hoe je reageert. Het kan je serieuze hartritmestoornissen opleveren. Maar een ieder moet het natuurlijk zelf weten.........

klaas zei:
ja het is cut/paste het heet nie voor niets mallets cycle.,.zou anders wel klaas cycle zijn geweest....
is idaad niet slim om op dag 1 200mcg te nemen..dat kan je beter pas doen als je weet hoe je erop reageert..
zou zelf beginnen met 50mcg en dat per dag 25 bij doen totdat je weet waar je grens ligt en vandaar uit die cycle doen...

Laatst bewerkt:
Dat verhaal over zakken van je lichaams temperatuur heb ik vaker gehoord. Alleen in een andere hoedanigheid, nl:

Tijdens gebruik van GH kan dit voorkomen, sommige gebruikers beginnen op dit stadium met gebruik van T3, niet eerder..

Maar of dit allemaal onderbouwd is heb ik niet uitgezocht, misschien kan iemand dat met teveel tijd ff doen :D

mjaa die Malletdude verklaarde dat als volgt:...door exogene t3 wordt je temperatuur omhoog gejaagd en op gegeven moment vind het bio feedback hormoon het ietsie te hoog en zorgt er dan voor dat T4-T3 omzetting niet meer plaatsvind wat weer resulteerd in temp verlaging...schijnt dat dit meestal na 1 week is vandaar dat die cycle ook 1 week is...
maar of dit zo is...ik weet et neit..vond het wel leuke theorie:)...

Combi hgh,slin,t3 is denk ik idaad weer een heel ander verhaal...die 3 werken allemaal synergetisch op elkaar...vond zelf al dat ik kleine hypo verschijnselen had bij T3, moest echt om de 2 uur goed eten...moet je voorstellen incombi met gh en slin:)

Elmo zei:
Dat is een goede vraag jongeman ;)

8. T3 afbouwen is niet nodig

Greetz

Hoezo is afbouwen niet nodig,bro?

Mij is juist ten zeerste aangeraden wel voorzichtig af te bouwen.....

Ik zit zelf nu op 150mcg p dag en heb nergens last van gelukkig.

Elmo zei:
Dat is een goede vraag jongeman ;)

1. Zorg dat je voeding en cardio in orde is (lage intensiteit, lange duur)

2. Laat je schildklier testen (onwaarschijnlijk)

3. laat je vetpercentage zeer nauwkeurige meten

4. Bouw T3 langzaam op: 3 dagen 12,5 mcg, 3 dagen 25mcg etc tot je gaat merken dat je droger wordt en stabileer dan je dosis. Hoger gaan dan 75-100mcg raadt ik af. De sides nemen dan ook toe. Bij 75 mcg heb ik bijvoorbeeld constant hoofdpijn en slaap ik heel slecht.
De voorzichtige/geleidelijke opbouwfase is cruciaal. T3 heeft direct effect op het mechanisme dat je hartfrequentie reguleert!

5. Doe het in combinatie met AAS als je je spiermassa wilt behouden.

6. Gebruik dan bij voorkeur de niet-aromatiserende AAS zoals Winstrol, Masteron, Primobolan en eventueel Trenbolone. Boldenone zou ook nog kunnen maar aromatiseert licht.

7. Stop met de T3 2 weken voor je stopt met de AAS. De AAS zorgen dan nog 2 weken voor een anti-catabool effect terwijl je schildklierproductie herstelt. Eet extra voorzichtig deze laatse 2 weken, liefst calo's iets verder beperken.

8. T3 afbouwen is niet nodig
9. 6-8 weken aan de T3 is goed te doen in combi met AAS

Greetz

Ik d8 dat je altijd moest afbouwen met t3?

Het is net als met AAS, zolang je T3 inname (liothyronine sodium) boven je normale waardes ligt (vooraf laten checken is daarom eigenlijk een must) zal je eigen productie niet op gang komen. Een normaal mens produceert tussen de 15 - 30 mcg T3 per dag.
Zolang je daarboven zit vind er dus geen stimulatie van de schildklier plaats. Het afbouwen heeft dus geen enkele zin en ook heeft geen medische noodzaak.

Edit: in een bloedtest kun je de volgende waardes als "normaal circulerend" tegenkomen:

Voor T4 in de range tussen 4.5 mcg to 11.0 mcg/dl, terwijl die van T3 ongeveer 100 keer lager zijn (60 to 180 ng/dl).

Greetz

ariekanarie zei:
Hoezo is afbouwen niet nodig,bro?

Mij is juist ten zeerste aangeraden wel voorzichtig af te bouwen.....

Ik zit zelf nu op 150mcg p dag en heb nergens last van gelukkig.

Laatst bewerkt:
hmm over de hoeveelheid T3 die een normaal mens produceert lees ik ook uiteenlopende waarden...de een zegt zoals elmmo ron de 20 en de ander weer 75...misschien bedoel die wel t4..kweenie

Zou heel goed kunnen want de T4 productie ligt normalerwijze tussen de 70 - 90 mcg per dag.

T3 en T4 (zie post PamPam) worden vaak met elkaar verward.

klaas zei:
hmm over de hoeveelheid T3 die een normaal mens produceert lees ik ook uiteenlopende waarden...de een zegt zoals elmmo ron de 20 en de ander weer 75...misschien bedoel die wel t4..kweenie

Terug
Naar boven