Fitness Seller

compound hoe lang

sachin531

Ripped Bodybuilder
Waardering
144
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
11%
goeden dag heren
ik heb een vraagje ik train al ongeveer anderhalf jaar en ik heb altijd voornamelijk aleen compounds gedaan
nu is mijn vraag hoe lang kan je compound doen en wanneer moet je overstappen op isolatie oefeningen of is dat helemaal niet nodig?????

Blijf compounds doen. Isolatie oefeningen om aan te vullen.

Combineren: compounds als basis en grootste deel van je training. Isolatie als aanvulling.
En of je MOET combineren hangt af van jezelf, je doelstelling en je ervaring.

compounds combinere met isolatie

je begint altijd met compounds en eindigt met isolatie

oi

• Topic Starter Topic Starter
ai bedankt voor de reacties;)

denk dat het eens tijd wordt om te gaan splitten, want denk dat je nu al anderhalf jaar full body traint?

Ik persoonlijk zo dan een goed split schema opstellen van 3, 4 of 5 dagen en natuurlijk de compounds daarbij blijven doen. En misschien ook een andere set/reprange kiezen.

edit: aardige stats in anderhalf jaar!! van 87,6 met 15% naar 95 op 10%, deed je enkel de compounds?

Ga jij nu elk topic vervuilen met posts waaruit je laat blijken dat je niets van krachttraining kent?

Ga jij nu elk topic vervuilen met posts waaruit je laat blijken dat je niets van krachttraining kent?

You're talking to me? Dat heeft serieus niks met kennis van krachttrainig te maken..das algemeen bekend..en wat variatie kan IMO ook geen kwaad..:rolleyes:

Edit: Ik bedoel de 1 zweert bij fullbody, de ander bij split..iedereen is anders.

Variatie kan inderdaad geen kwaad en als de TS zijn huidige manier van trainen beu is, kan hij uiteraard afwisselen. Maar er zijn genoeg mensen op dit board die FB of UB/LB trainen en die toch een pak groter zijn dan "bodybuilders" die een split hanteren.

Variatie kan inderdaad geen kwaad en als de TS zijn huidige manier van trainen beu is, kan hij uiteraard afwisselen. Maar er zijn genoeg mensen op dit board die FB of UB/LB trainen en die toch een pak groter zijn dan "bodybuilders" die een split hanteren.

Er is zowat niemand groter op dit forum..don't even close to Jay Cutler of Ronnie Coleman (die overigens splitschema's gebruiken..), misschien dat 'arms' in de buurt komt..maar vrees voor je dat die ook een split gebruikt..;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik persoonlijk zo dan een goed split schema opstellen van 3, 4 of 5 dagen en natuurlijk de compounds daarbij blijven doen. En misschien ook een andere set/reprange kiezen.

edit: aardige stats in anderhalf jaar!! van 87,6 met 15% naar 95 op 10%, deed je enkel de compounds?

ja. tot nu toe heb ik aleen compounds gedaan:p

Er is zowat niemand groter op dit forum..don't even close to Jay Cutler of Ronnie Coleman (die overigens splitschema's gebruiken..), misschien dat 'arms' in de buurt komt..maar vrees voor je dat die ook een split gebruikt..;)

Ok, ik dacht dat ik een serieuse discussie met jou kon voeren. Maar als je Pro's gaat vergelijken met DBB'ers vrees ik dat het zinloos wordt.

Ok, ik dacht dat ik een serieuse discussie met jou kon voeren. Maar als je Pro's gaat vergelijken met DBB'ers vrees ik dat het zinloos wordt.

Is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk, want pro's gebruiken anabolen en het is hun beroep dus trainen vaak 2x per dag...maar denk dat zowel split als fullbody voordelen heeft. persoonlijk vind ik fullbody goed voor de opbouw en split goed om de verhoudingen wat verder uit te werken, maar met een goed eet, train en slaappatroon groei je op beide. En dan licht het maar net aan hoe hard je groeit op welk schema.

Persoonlijk hou ik ook van variatie in m'n training, dus zou nooit kiezen voor fullbody, wel voor split of ub/lb. Maar mijn doel is ook mooi gespierd (zeg maar 1,80m bij 85/90kg op 8% ofzo).

Haha, jay volgt een split en die is groot, dus dan werkt split. Monsterargumentatie.
Splitschema's zijn populair geworden in de jaren '70, samen met de opkomst van steroids. Coincidence? I don't think so. In combinatie met AS werkt een splitschema idd door de hogere werkcapaciteit en sneller herstel die een gebruiker heeft.
Voor een natural blijft een fullbody of ub/lb beter werken.

Anyway, deze discussie is al 1000'en keren gevoerd hier en heeft verder ook weinig zin. Volg jij je arnold-schema maar uit de M&F als je je daar goed bij voelt, dan doe ik wat voor mij werkt.

Terug
Naar boven