MuscleMeat

compound/iso

steven4

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
waarom is het eigenlijk gebruikelijjk om bij fullbody wel elke training een oefening te doen voor je borst. maar neit elke training een (isolatie)oefening voor je biceps?

als je elke training 3 compounds doet:

bench press(oid)
squat
Bent over row

en daarna 5 isolatie oefeningen doet voor 3 voor de schouder koppen 1 voor de biceps en 1 voor de triceps.
3 sets voor elke oefening en 3 trainingen per week. Dan krijgen de spiergroepen toch in principe genoeg rust en is het zonde om juist niet elke training bijvoorbeeld alle drie je schouderkoppen te trainen.
Of zit ik ernaast en zal dit wel degelijk voor overbelasting zorgen?

waarom is het eigenlijk gebruikelijjk om bij fullbody wel elke training een oefening te doen voor je borst. maar neit elke training een (isolatie)oefening voor je biceps?

bench press(oid)
squat
Bent over row

en daarna 5 isolatie oefeningen doet voor 3 voor de schouder koppen 1 voor de biceps en 1 voor de triceps.
3 sets voor elke oefening en 3 trainingen per week. Dan krijgen de spiergroepen toch in principe genoeg rust en is het zonde om juist niet elke training bijvoorbeeld alle drie je schouderkoppen te trainen.

Het is niet nodig om alle drie de schouderkoppen te trainen als je ook al compounds als bench doet.

Doe de ene keer bench en de andere keer shoulder press en ditto voor rows en pullups en je bent alle kanten van je schouder sowieso al aan het belasten. (trouwens, pullups en rows belasten de biceps ook al, dus waarom zou je ze nog isoleren, je doet toch ook geen isolatie voor rug (en hetzelfde voor bench, triceps, borst).

bench press(oid)
squat
Bent over row

Haha 5 isolatie oefeningen, waarvan geen enkele voor quads/hams/kuiten, en 3 voor schouders? laat je nakijken man!

• Topic Starter Topic Starter
deze reacties had ik dus al een beetje verwacht maar wat ik niet zo goed snap is, ik ben wel elke training 1/2 reps sterker op de isolaties. Zou ik met meer rust nog meer vooruit kunnen gaan of is dat niet het punt maar meer dat ik zo op overtraining afga?

krijgen triceps genoeg groei impulsen als je ze bijvoorbeeld alleen bij flys of bench press gebruikt in een training?

in een van de sticky's staat dit schema als voorbeeld van fullbody:

Opwarmen met korte cardio met lichte intensiteit
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

dan doe je toch ook elke training isolatie voor je biceps en triceps(niet voor je schouders weliswaar)
En ik vind juist hier en BOR en pulldown in 1 training overdreven...

Ik realiseer me dat ik nu echt zo'n stereotype beginner ben die teveel wil. maar ik probeer te begrijpen waarom het efficiënter is minder isolaties te doen.

Heeft er iemand een voorbeeld van een log waarvan hij vind dat daar een goed fullbody schema gehanteerd wordt?:)

Terug
Naar boven