AndroidHealthClinic

Concerta

eey :) gebruik nu al nou zon 4 jaar concerta, fitness pas 2 maanden dus kwa kt enz nie echt veel gemerkt. aleen weet ik wel dat mijn eetlust minder werd maar eigenlijk het zelfde als met ritalin, btw weenie of je ervaring hebt met ritalin maar anders nare bijwerking slapeloosheid oplossing: naar je huisarts en waarschijnlijk schrijft hij je melatonine voor
greetz :D

Heb hier ook nog heel veel doosjes ritalin en concerta liggen. Ook een tijd gebruikt.
Als je adhd hebt ben je beter af zonder!

Ik hoor wel dat patienten een andere smaak in hun mond krijgen. Waarschijnlijk beinvloed het de kwaliteit van het speeksel. Misschien krijg je nu meer tandsteen.

Je gaat minder speeksel aanmaken. Slecht voor je tanden.

Gebruik Concerta al 3 jaar, de bijwerkingen worden na een paar maanden minder. Na een half jaar is je lichaam eraan gewend (bij mij althans).

Ik heb ook een tijd getraind met concerta en ik zie geen enkel verschil in resultaten. Ook heb ik niks gemerkt van een andere smaaksensatie. Zelf gebruik ik nu stratera en ik ben hier nog het beste mee geholpen. Geen rebound voor het slapen waardoor je tot 3 a 4 uur wakker ligt soms zoals met concerta. Plus ik voel mezelf helemaal niet zo wazig van de concerta als van de strattera

Ik reageerde k*t op methylfenidaat, (ritalin 3 x 20 mg per dag), weg eetlust als het inwerkte en totaal k*t voelde ik me. beetje zombie gevoel.

Nu overgestapt op Dexamfetamine (0,75mg 2 x en 1 x 0,5 mg), werkt super, eet gewoon, slapen lukt ook. VEEEEEEEL beter.

Ik reageerde k*t op methylfenidaat, (ritalin 3 x 20 mg per dag), weg eetlust als het inwerkte en totaal k*t voelde ik me. beetje zombie gevoel.

Nu overgestapt op Dexamfetamine (0,75mg 2 x en 1 x 0,5 mg), werkt super, eet gewoon, slapen lukt ook. VEEEEEEEL beter.

Idd, dexedrine is een wondermiddel tegenover het erg slechte rilatine.

zijn dat belgische woorden ervoor? Hier heb ik dexedrine en rilatine nooit gehoord iig, hier staat ze bekend als dextro-amfetamine en ritalin :p

Dexedrine is de Amerikaanse naam eigenlijk, discussieer er vaak over op Amerikaanse fora daarom:p. In Belgie noemt het rilatine en in Nederland ritaline:D

Dexedrine is de Amerikaanse naam eigenlijk, discussieer er vaak over op Amerikaanse fora daarom:p. In Belgie noemt het rilatine en in Nederland ritaline:D
aha
alsnog vind ik dexamfetamine zoooooooooo veel beter dan methylfenidaat..
je zou zeggen dat iets dat "amfetamine" genaamd je eetlust totaal de das om doet, maar bij ritalin kon ik 2 uur na inname niks door mn strot krijgen.
Met de dex vreet ik lekker om de 2 uur mezelf helemaal bol :D
Inslapen hadk heel mn leven moeite mee, en moet zeggen dat met dex het helemaal niet erger is geworden. gaat gewoon goed.

Ik neem dus 1'5 tablet (0,7mg) 4 uur later weer 1'5pil en 3.30hrs later 1 tablet (0.5mg).
Heb ook paar weken terug zo mn avontuur bij de arts en psycholoog van 'PSYQ ADHD voor Volwassenen' goed afgesloten.

ik heb die zooi ook paar jaar geleden gekregen, eerst ritalin gehad 3 x per dag, maar vanwege de rebound effecten ermee stopt, daarna kreeg ik concerta en daar werd ik echt een zombie van, vrienden van mij herkenden mij amper dat ik zo rustig en stil was, normaal altijd stik druk,grappig en gekke boel en met die zooi totaal niet meer. Ook merkte ik dat ik gewoon weinig honger had, met trainen zelf geen effect, maar wie groeien wil moet eten hee, en als je eetlust dan flink afneemt en je flink gaat afvallen, zou ik gewoon stoppen met die ritalin,concerta of wat dan ook, accepteer hoe je bent en met die medicijnen ben je gewoon jezelf niet, zo spreek ik uit mijn eigen ervaring..

Dexamfetamine geen ervaringen mee.. met ritalin en concerta wel..

Eetlust beinvloedt het wel, ik heb het idee dat het sowieso de stofwisseling flink omlaag gooit.. k kan soms de hele dag niks door me strot krijgen, en dan opeens heb ik vreetbuien.

Voor degenen die zeggen dat je zonder medicijnen moeten leven: Vergeet dat niet te zeggen als je in het ziekenhuis komt te liggen en een simpel pilletje kan je leven redden, Reageer je dan hetzelfde?:)

Accepteren zoals je bent.. waarom train je dan? Waarom wil je dan groot en gespierd zijn?

Als ik kijk naar de bijwerkingen, weegt de last daarvan niet op tegen de voordelen.

Heb relatine en concerta gebruikt tijdens examens.
Concerta werkt enorm goed, denk niet dat het je trainingen zal beïnvloeden, zou misschien zelfs beter gaan; zeer goede concentratie namelijk :)
De enige bijwerking dat ik had, is het gevoel van high zijn.
En je eetlust zou er ook vrij veel van verminderen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven