MuscleMeat

Conditie opbouwen + breder worden.

CelestialSaiyan

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
64kg
Beste forum leden,

Even kort voorstellen: ik ben een jongen van 18 jaar, ik zou graag gaan fitnessen en sporten om wat conditie op te bouwen en om wat sterker te worden.
Heb door ziekte van mijn 11de ongeveer 4 jaar niet gesport/bedlegerig geweest.
Nu gaat alles goed en zou ik dus mijn conditie terug opbouwen en sterker worden.

Wat is de beste manier om conditie op te bouwen en kracht op te bouwen?
Volgens mij is dat interval training op de loopband, maar wij hebben in het fitness centrum ook een cross trainer en volgens de mensen daar is dat beter voor de conditie. Ik kan ook gaan zwemmen als dat beter zou zijn.
Voor kracht hef ik gewoon wat gewichten van 5 kilo.

Ben momenteel 174cm lang en 62kg

Sorry als er vragen staan die al eens gesteld zijn.

Alvast Bedankt

Als ik jou was zou ik beginnen met 3 of 4 keer per week een stuk zwemmen. Een half uur per keer is in het begin wel voldoende. Zo te zien heb je lang geen beweging gehad en met zwemmen pak je vrijwel alle spieren in je lichaam en het is ook zeer goed om conditie op te bouwen. Wanneer je weer een beetje basiskracht en spieruithoudingsvermogen hebt opgebouwd zou ik pas aan krachttraining gaan denken. Na 3 maandjes ongeveer. Dat zou ik persoonlijk doen als ik je verhaal zo lees. Daarna kan je hier nogmaals om een schema vragen en in de tussentijd kan je je even inlezen in de sticky's in de verschillende afdelingen. Ook voeding speelt hier een grote rol in dus verdiep je hier ook in voordat je straks gaat beginnen met krachttraining.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

als ik jou was zou ik beginnen met 3 of 4 keer per week een stuk zwemmen. Een half uur per keer is in het begin wel voldoende. Zo te zien heb je lang geen beweging gehad en met zwemmen pak je vrijwel alle spieren in je lichaam en het is ook zeer goed om conditie op te bouwen. Wanneer je weer een beetje basiskracht en spieruithoudingsvermogen hebt opgebouwd zou ik pas aan krachttraining gaan denken. Na 3 maandjes ongeveer. Dat zou ik persoonlijk doen als ik je verhaal zo lees. Daarna kan je hier nogmaals om een schema vragen en in de tussentijd kan je je even inlezen in de sticky's in de verschillende afdelingen. Ook voeding speelt hier een grote rol in dus verdiep je hier ook in voordat je straks gaat beginnen met krachttraining.

+1

Sucses met je doelstellingen.

Als ik jou was zou ik beginnen met 3 of 4 keer per week een stuk zwemmen. Een half uur per keer is in het begin wel voldoende. Zo te zien heb je lang geen beweging gehad en met zwemmen pak je vrijwel alle spieren in je lichaam en het is ook zeer goed om conditie op te bouwen. Wanneer je weer een beetje basiskracht en spieruithoudingsvermogen hebt opgebouwd zou ik pas aan krachttraining gaan denken. Na 3 maandjes ongeveer. Dat zou ik persoonlijk doen als ik je verhaal zo lees. Daarna kan je hier nogmaals om een schema vragen en in de tussentijd kan je je even inlezen in de sticky's in de verschillende afdelingen. Ook voeding speelt hier een grote rol in dus verdiep je hier ook in voordat je straks gaat beginnen met krachttraining.
Hoezo niet meteen beginnen met krachttraining? Je moet ergens beginnen toch. Als hij goed op de uitvoering let e.d. Hij is al 18 ...

Hoezo niet meteen beginnen met krachttraining? Je moet ergens beginnen toch. Als hij goed op de uitvoering let e.d. Hij is al 18 ...

Als ik zo zijn verhaal lees heeft hij een ernstige periode achter de rug is ook zijn basisspierkracht/conditie daardoor flink aangetast. Als het trainen met dumbbells van 5 kilo moet beginnen op 18 jarige leeftijd denk ik dat je beter kan beginnen met regelmatig een stuk zwemmen. Hierdoor raken je spieren ook weer aan de regelmatige beweging gewend en behalve dat is het ook heel goed voor de conditie. Zoals ook al vermeld kan hij zich in de tussentijd meer inlezen op verschillende vormen van krachttraining en goede voeding.

• Topic Starter Topic Starter
@ growlikeweed, bedankt voor de tips.
Ik ga dus beginnen met zwemmen. :D

Ben dus vorige week maandag gaan fitnessen, en toen ik de volgende dag wakker werd was mijn linker arm dubbel zo groot als normaal, helemaal opgezwollen en gespannen.
Ik neem momenteel antibiotica pillen in om de zwelling te doen verminderen.
Echt vreemd, volgens de dokter een soort van spierontsteking ofzo.

Iemand anders ervaring mee?

Ben dus vorige week maandag gaan fitnessen, en toen ik de volgende dag wakker werd was mijn linker arm dubbel zo groot als normaal, helemaal opgezwollen en gespannen.
Ik neem momenteel antibiotica pillen in om de zwelling te doen verminderen.
Echt vreemd, volgens de dokter een soort van spierontsteking ofzo.

Iemand anders ervaring mee?
mss minder rukken?:D

srs:sorry nooit gehad of gehoord van zoiets maar lijkt me best ernstig. zou de raad van je huisarts zeker opvolgen.

Laatst bewerkt:
Lol :P
De zwelling is al helemaal verdwenen, was wel raar. :OP

Zwemmen is inderdaad master.
Tuurlijk kan je ook beginnen met kracht training maar ik denk dat de kans op blessures groter is omdat je zo'n tijd niets gedaan hebt.
Plus als je conditie wil dan is kracht training ook weer niet zo heel bijzonder.

Ik zeg, ga lekker een tijdje flink actief zwemmen, en als je weer een beetje in vorm bent en conditie hebt en je spieren enzo weer lekker los zijn en gewend zijn aan beweging, pak dan kracht training erbij.

Terug
Naar boven