AndroidHealthClinic

controle kwijt over je eigen identiteit

• Topic Starter Topic Starter
ga dan ook geen muziekbestandje downloaden, is er niks aan de hand.

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

ok, beetje stomme opmerking miss, maar het is wel zo.
we zijn zo vrij is dit land, dat er door die vrijheid ook steeds meer criminalteit is ontstaan.

dat muziekbestandje downloaden is een prima voorbeeld.
het is illegaal! elke nederlander weet dat dondersgoed!
maar toch doen we het? waarom? omdat het kan!
en wat gebeurt er? de muziek/film bisness verdienen minder waardoor er weer andere negatieve gevolgen optreden.

het is juist goed dat wel allemaal ff op de duim worden getikt wat wel en niet kan.
natuurlijk zorgt dit voor angsten, en kan ik me goed voorstellen, aan alles zit positieve en negatieve kant. :)

maar goed, wat kun je eraan doen? weinig.
dus paniek zaaien heeft al weinig zin.

en als we het toch allemaal zo negatief uitpakt, mja, wat doe je ertegen?

Muziek downloaden is niet vanzelfsprekend illegaal. In Nederland is het gewoon toegestaan om naast je CD een digitale kopie te hebben. De methode waarmee je die digitale kopie maakt is niet benoemd.

Daarnaast is het al dan niet verlies leiden van de muziek industrie vooral speculatie en zijn daarover geen definitief sluitende onderzoeken die niet worden tegengesproken door andere onderzoeken.

Maar dat is een andere discussie.

Dat vrijheid leidt tot criminaliteit is mogelijk waar. De vraag is wanneer je het recht uit handen geeft om eerst iets te hebben moeten gedaan om als verdachte te worden aangemerkt.

Het in staat stellen om iedereen op elk moment tegen het licht te houden om criminaliteit tegen te gaan is natuurlijk heel wat anders dan eerst iemand moeten verdenken om hem tegen het licht te houden.

Er wordt nu en heel erg belangrijk principe zo maar overboord gezet.

Daarmee breng je totale controle over wat je doet steeds dichterbij.

Opsporen criminelen. Profiling is iets wat al veel langer gebeurd en met meer gegevens kan je idioten sneller uitfilteren. Dat er misschien misbruik van gemaakt neem ik dan voor lief, de misbruikers zullen daar normaal gesproken ook niet lang profijt van hebben.

Vergeet niet dat veel databases al gekoppeld zijn en ik hoor toch weinig over misbruik van gegevens van burgers. Lullig als het je wel een keer overkomt maar dat kan ook bij het gebruik van kaartenbakken omdat iemand de verkeerde kaart uit de bak heeft gehaald.

Opsporen criminelen. Profiling is iets wat al veel langer gebeurd en met meer gegevens kan je idioten sneller uitfilteren. Dat er misschien misbruik van gemaakt neem ik dan voor lief, de misbruikers zullen daar normaal gesproken ook niet lang profijt van hebben.

Vergeet niet dat veel databases al gekoppeld zijn en ik hoor toch weinig over misbruik van gegevens van burgers. Lullig als het je wel een keer overkomt maar dat kan ook bij het gebruik van kaartenbakken omdat iemand de verkeerde kaart uit de bak heeft gehaald.

Dat kan,

maar op dit moment is het zo dat je eerst iets gedaan moet hebben voordat je in een database komt (justitieel). Dat daar misbruik van kan worden gemaakt geeft al aan dat uitbreiding van een database naar alle burgers gewoonweg niet acceptabel is.

Nu wordt het omgekeerd. Ik ben verplicht om vooraf mijn gegevens af te geven zodat achteraf gecontroleerd kan worden of ik er toevallig niet bij betrokken was.

De toekomst gaat zijn dat we dadelijk 24/7 compleet gevolgd kunnen worden en op elk gewenst moment elk gewenst detail over ons kan worden opgevraagd.

Criminaliteit is een vloeibaar geheel. wat nu niet crimineel is kan dat dadelijk wel worden. En misbruik door een overheid om burgers te volgen en straks te manipuleren vind ik een extreem groot probleem.

Kijk naar de voormalige Stassi en hun gigantische gekoppelde archieven. Daarvoor was destijds ook "criminaliteit" en "veiligheid" het argument. Maar het werd uiteindelijk gebruikt om elke vorm van afwijking te criminaliseren en op te sporen.

Kortom..vandaag eet je lekker een hamburgerrtje...en straks krijg je de verhoging van de verzekering gestuurd of weigert de behandelende arts de behandeling omdat je risico gedrag hebt vertoond. Sterker nog...straks rij je ergens perongeluk een verkeerde weg in en krijg je digitaal gelijk de bekeuring gestuurd. Fouten worden zo automatisch gecriminaliseerd en alles strafbaar gemaakt.
Oja...je loopt door de roze buurt en krijgt uiteindelijk een mooi vinkje in je dossier...tja....

je weet maar nooit wat voor een raar tuig dadelijk de regering gaat vormen.

Je snapt dat het dadelijk een ontzettend kleine stap is om je te gaan legitimeren bij het stembureau middels je biometrische gegevens....hoef ik nog te beargumenteren dat je daarmee dus stemgedrag automatisch aan een chipje kan linken?

Ik ben het voor het eerst 100% met TPH1976 eens.

Ik ben geen voorstander van teveel registratie maar bepaalde ideeen doen mij nogal paranoide aan.

Ik ben geen voorstander van teveel registratie maar bepaalde ideeen doen mij nogal paranoide aan.

hee...just because you are paranoid doesn't mean they are not after you ;) :P

So far fetched is het niet. Ik verwijs al naar mogelijkheden die in het verleden zijn gebruikt in het onderdrukken van bevolking of bevolkingsgroepen.

Stassi, KGB, Securitate...de persoonsregistratie en de potentie tot misbruik van te veel gekoppelde en opgeslagen gegevens in NL tijdens WOII zijn natuurlijk ook leuke voorbeelden.

Was dat ook paranoia of was het opeens werkelijkheid? De vraag die je je moet stellen weegt de potentie tot misbruik op tegen de voordelen die het systeem zogenaamd biedt.

Kan iemand garanderen dat er niet een regering aan de macht komt die er alles aan wil doen om bestaande wetten te omzeilen en misbruik te maken van databases? Ik veriwjs graag naar onze "vrijheidlievende" democratie aan de overkant van de oceaan waar nu het zoveelste schandaal speelt over een regering die er alles aan deed om hun wettelijke verplichtingen te ontlopen en illegale middelen in te zetten op eigen grondgebied.

Waarom MOETEN mijn gegevens opgeslagen worden? Welke keus heb ik daarin? Heb ik niet het recht over mijn eigen identiteit?

Leg uit...want met een woord heb je natuurlijk nog niet verklaard waarom jij van mening bent dat het dan paniekzaaierij is.

Deze databank wordt toegankelijk voor politie, justitie en de gemeentelijke administratie.

Is dit Jan en alleman?

Dat is dan naast het feit dat we tegenwoordig ook ten alle tijden zonder enige vorm van verdenking gefoulleerd kunnen worden.

Dit is niet waar. Er zijn bepaalde risicogebieden aangewezen door de burgemeester waarna na toestemming van de Officier van Justitie preventief gefouilleerd mag worden. Het is onzin om te zeggen dat je "zomaar" gefouilleerd kan worden. Deze risicogebieden worden ook niet zomaar benoemd . Daar moet wel een goede motivatie(cijfers) aan ten grondslag liggen.

Sms-jes, emails en telefoongesprekken worden nu al geregistreerd en opgeslagen en intenetbezoek inclusief de adressen worden vastgelegd.

Inderdaad dat is voor 6 maanden, maar denk jij dat de overheid iedereen gaat controleren? Daar is geen tijd en zeker geen geld voor. Het is nu al niet eens haalbaar om achter alle criminaliteit aan te gaan. Verwacht jij dat ze wel tijd en zin hebben om te kijken waar jij je allemaal mee bezighoudt?

Om even aan te geven hoe ver dat gaat: in Noord-Branbant gaan ze binnenkosrt van start met een nieuwe technologie om files te meten. Zij gaan gebruik maken van apparatuur die meet hoeveel mobiele telefoons er op een bepaald wegvak staan.

Lijkt mij geen probleem als de gegevens geanonimiseerd worden

Daarnaast zijn camera's in winkelcentra en uitgaansgebieden natuurlijk al weer algemeen geaccepteerd. signant detail is dat de laatste generatie ervan gaat lolpen bij "verdacht" gedrag...en wat is precies verdacht gedrag?

Dit klinkt wel heel paranoide :scary: Verdacht gedrag is niet als je eventjes stilstaat bij een winkel of iets dergelijks. Daar is echt wel meer voor nodig. Camera's in winkelcentra en uitgaansgebieden zijn een uitkomst. Het is een feit dat er minder gebeurt of dat de pakkans veel groter is bij crimineel/ongewenst gedrag. Een bijkomstigheid is wel dat de criminaliteit zich dan gaat verplaatsen naar gebieden buiten het blikveld van de camera's.

Zogenaamd is dit alles in ons aller belang. Maar van hier naar complete 24/7 digitaal toezicht over elke burger in de EU/Nederland of VS ligt niet heel erg ver meer van ons vandaan. Het koppelen van verschillende databases is heel eenvoudig en kan zo geregeld worden. Bijvoorbeeld met het electronisch patienten dossier.

De VS gaan heel ver met dit soort dingen, maar ik zie bijvoorbeeld geen probleem met het electronisch patientendossier. Het is aan strikte voorwaarden gebonden en daarbij is de kans groter dat je betere medische hulp krijgt. Als jij eens aan de andere kant van het land bent en je raakt betrokken bij een ongeluk en raakt bewusteloos dan kan jij niet vertellen voor welke medicijnen je allergisch bent of welke medicijnen je absoluut nodig hebt.

dit soort dingen moete eerst uitvoerig getest worden, ik vind dat wel een goede klus voor de marokkanen

Ja.

Dit is niet waar. Er zijn bepaalde risicogebieden aangewezen door de burgemeester waarna na toestemming van de Officier van Justitie preventief gefouilleerd mag worden. Het is onzin om te zeggen dat je "zomaar" gefouilleerd kan worden. Deze risicogebieden worden ook niet zomaar benoemd . Daar moet wel een goede motivatie(cijfers) aan ten grondslag liggen.

Nee..de motivatie is slechts het vermoeden van het bestaan van risico's ne die risico's houden nder meer in de verdenking dat iemand daar wapens kan dragen. Je snapt dat dat zeer breed kan worden uitgevoerd en geimplementeerd.

Daarnaast houdt preventief fouilleren in dat iemand die zich niet kan of wil identificeren zonder vooraf toestemming of verdenking kan en mag worden gefouilleerd zonder dat er een risico gebied is aangewezen.

Inderdaad dat is voor 6 maanden, maar denk jij dat de overheid iedereen gaat controleren? Daar is geen tijd en zeker geen geld voor. Het is nu al niet eens haalbaar om achter alle criminaliteit aan te gaan. Verwacht jij dat ze wel tijd en zin hebben om te kijken waar jij je allemaal mee bezighoudt?

Ja....dat verwacht ik omdat het al gebeurd.

Project Echelon bijvoorbeeld. Gebruik maken van software hiervoor. In de vorm van crawlers kan dat zoeken en archiveren vergemakkelijken en achter de schermen plaats vinden. Waarop gezocht wordt en waarop wordt geflagged kan dan gewoon als expressie van een opdracht plaatsvinden.

Daarnaast heeft de BVD in het verleden vrij veel tijd en mankracht besteedt om van iedereen die enigzins verdacht werd van iets uitgebreide dossiers aan te leggen. Inclusief foto's van de dagelijkse handelingen als boodschappen doen...met de kinderen gaan wandelen...etc.

Lijkt mij geen probleem als de gegevens geanonimiseerd worden

Ja...en bvan daar naar niet geannonimiseerde gegevens is gewoon een druk op de knop. Sterker nog...de gegevens worden NIET annoniem verzameld maar er moet een HANDELING plaatsvinden om ze dat te maken. Je snapt dat de gegevens dus WEL bekend zijn.

Dit klinkt wel heel paranoide :scary: Verdacht gedrag is niet als je eventjes stilstaat bij een winkel of iets dergelijks. Daar is echt wel meer voor nodig.

Jammer joh. Hoe scary dat ook klinkt...die software en die camera's zijn dus al een realiteit. In drukke gebieden zijn ze ook nog eens fout gevoelig omdat de software ontwikkeling nog niet zo ver is. BRS labs maakt die dingen al geruime tijd (september 2008). Verdacht gedrag wordt gespecificeerd naar wat de gebruiker van de camera wil dat als verdacht wordt gezien.

Dus ja...eventjes stilstaan bij een deur of raam KAN daar ook onder vallen als de gebruiker dat zou willen.

Sterker nog...het binnen een minuut heen en weer lopen naar je auto kan al als verdacht worden aangemerkt en leiden tot een opname.

Camera's in winkelcentra en uitgaansgebieden zijn een uitkomst. Het is een feit dat er minder gebeurt of dat de pakkans veel groter is bij crimineel/ongewenst gedrag. Een bijkomstigheid is wel dat de criminaliteit zich dan gaat verplaatsen naar gebieden buiten het blikveld van de camera's.

Dat is een interpretatie. Daar staat tegen over dat er een gigantische inbreuk wordt gedaa op de privacy, beelden vaak toch nog achteraf worden bekeken, er minder contextuele interpretatie achter het gedrag ligt en er meer statische beslissingen worden genomen.

Dat is naast het feit dat mensen simpelweg geobserveerd kunnen worden voor niet opsporings doeleinden.

De VS gaan heel ver met dit soort dingen, maar ik zie bijvoorbeeld geen probleem met het electronisch patientendossier.

Ik wel...omdat verzekeraars mogelijk in de toekomst toegang kunnen krijgen tot zulke dossiers. En daarmee ga je dus een heel ander gebied in. En dat dat gaat gebeuren wordt duidelijk nu verzekeringsmaatschappijen zich meer en meer gaan begegevn in de administratie en het bestuur van zorg instellingen.

Het is aan strikte voorwaarden gebonden en daarbij is de kans groter dat je betere medische hulp krijgt.

In Engeland is er overigens nu al sprake van dat private ondernemingen dossiers gaan beheren.

Daarnaast ben ik nu degene die bepaald wie wel en wie niet mijn dossier mag en kan inzien. Dat zijn ik en mijn arts. Dadelijk kan er iemand bij buiten mijn medeweten en zonder mijn expliciete toestemming. Simpelweg omdat dat de wijze is waarop der registratie dan gaat werken.

Nu zijn er mogelijk strikte limieten geplaatst. Maar dat is een beslissing waarin IK en JIJ niet individueel zijn betrokken. De wijziging van die limieten is dus een gemakkelijke volgende stap...en wij hebben daar nauwelijks tot helemaal GEEN directe invloed op. Het is heel afhankelijk van welke debiel in de kamer zijn zegje mag doen.

Op 2 juli 2009 nog heeft de consumenten bond aangegeven dat er bij misbruik helemaal geen duidelijkheid is over de aansprakelijkheid van het EPD.

Op 27 mei 2009 werd nog geconstateerd dat de beveiliging van de dossiers veel te wensen over liet door het CBP.

Als jij eens aan de andere kant van het land bent en je raakt betrokken bij een ongeluk en raakt bewusteloos dan kan jij niet vertellen voor welke medicijnen je allergisch bent of welke medicijnen je absoluut nodig hebt.

ja..en ondertussen kan je familie, geliefde of het bijgedragen document (je bent een domme rukker als je levensnoodzakelijke medicijnen gebruikt en niet daarvan een papiertje bij je hebt) niet kan oplossen. NERGENS in Nederland is er GEEN telefoon, email, en of internetverbinding. Nergens in Nederland ben je in een communicatief zwart gat en NERGENS heb je medicijnen die je echt niet binnen een uur verder kan slikken omdat iemand eerst een telefoontje moet plegen....hebje die wel...dan is het net zo levensbedreigend als EERST contact moet worden gemaakt met het EPD.

Men heeft amnesia van wat er in de jaren 40 is gebeurd, en kom niet aan met het besef van de moderne tijd want ook democratie is gewoon een teer systeem dat vatbaar is voor een totalitaire toeschuiving van macht. Dat de jongere generatie op drift dit nooit lijfelijk heeft kunnen aanschouwen uit eigen waarneming maakt bij hen het geloof dat dit soort digitalisering een heiligdom is van gemak.

we zijn zo vrij is dit land, dat er door die vrijheid ook steeds meer criminalteit is ontstaan

Criminaliteit komt imo uit het omgekeerde van vrijheid , bv mensen in Afrika sterven daar van de honger niet omdat er geen eten is maar omdat ze de middelen niet hebben omdat eten te kopen. Zoveel % van de criminaliteit komt
voort uit het geldsysteem en hoe schaars het geld is.

Deze belachelijke ' beveiliging ' (noizy bitches) is niks meer dan mensen nog meer willen controleren. Mensen zouden versteld staan als ze echt wisten wat ze al allemaal kunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=c9pnkn6rh4o
als 'gewone' mensen al zukke technologie zo makkelijk kunnen verkrijgen..

Ok, dat zal mij er misschien van weerhouden om crapuleuze daden en vandalisme te verrichten. Alhoewel nee, want dan kunnen ze ook weten hoeveel gbl ik koop op internet en zo.

Terug
Naar boven