MuscleMeat

Controle schema

GetHope

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Hey iedereen ,
Ik ben nu 17 jaar ( bijna 18 ) en train al iets langer dan 2 jaar , het laatste jaar pas echt serieus met whey e.d. Nu heb ik sinds kort ook Animal Pack gekocht. Ik heb veel gelezen en opgezocht en zou graag de fouten uit men schema willen hebben zodat ik goed kan gaan groeien. Ik ben 1.72M en weeg 72 KG met een vetpercentage van 8-9% .
Ik zit nog op school dus moet het wel combineren met school.

Trainingsschema :

Maandag ; Borst , triceps
dinsdag ; rug , schouders
Woensdag ; borst , biceps
donderdag ; rust
vrijdag ; benen , buik
zaterdag ; Triceps , biceps
zondag ; rust

Voedingsschema ;

7u ; ontbijt ; cornflakes , halve liter melk , 35Gram whey isolate
10u10 ; 4 boterhammen met kaas
12u00 ; 6 boterhammen met kaas
14u30 ; 2 boterhammen met kaas + appel

15u30 ; animal pack supplement
15u30 - 16u00 ; cardio ( loopband )*
16u00 - 17u00 ; fitness ( volgens schema hierboven )
17u00 ; 35gram whey isolate + appel

17u30 - 18u00 avondmaal ; varieert

21u00 ; 4 sneden brood
22u00 - 7u00 : slapen !!

Graag zou ik dus willen weten wat hier fout aan is en wat er beter kan e.d.
+

* Is het verstandig om de animal pack te nemen en dan half uur cardio en dan uur fitness ?
Of neem ik de animal pack best gewoon rond 15u30 en dan trainen van 16u30 - 17u30

Alvast bedankt voor de hulp :)

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk veel hoger in eiwitten gaan zitten, met alleen kaas ga je het in mijn ogen niet redden. Denk bijvoorbeeld aan kip/vis/eieren. Verder zou ik je cardio achter je KT zetten, denk dat je KT er anders onder gaat leiden. Andersom zal dat veel minder het geval zijn (uit ervaring).

Wat flexatron zegt...
Daarbij zijn de vetten uit kaas niet de beste vetten die je kunt eten.
Post er eens bij hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten het schema levert en wat je caloriebehoefte is.
Daarbij zou ik cornflakes vervangen voor een complexe koolhydraatbron (havermout, brinta, bambix).

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou persoonlijk veel hoger in eiwitten gaan zitten, met alleen kaas ga je het in mijn ogen niet redden. Denk bijvoorbeeld aan kip/vis/eieren. Verder zou ik je cardio achter je KT zetten, denk dat je KT er anders onder gaat leiden. Andersom zal dat veel minder het geval zijn (uit ervaring).

Oke zal proberen meer op de eiwitten te letten ,
en die cardio doe ik omdat ik heb gelezen dat je animal pack best half uur voor de training inneemt maar dan ben ik op school en heb ik les , dus zou een haf uur moeten wachten. Of zou ik dan een uur voor de KT al innemen tijdens de pauze ?

Mvg

Weet niet wat animal pack is, iets van een pre workout booster? Naar mijn mening gaat een goed voedingsschemahet echte verschil maken. Denk dat als je die booster thuis neemt en naar gym gaat voldoende resultaat hebt daarvan. Zou me eerst richten op goed en voldoende eten, dan pas komen supplementeen in beeld. Veel mensen slaan stap 1 vaak over:P

Weet niet wat animal pack is, iets van een pre workout booster? Naar mijn mening gaat een goed voedingsschemahet echte verschil maken. Denk dat als je die booster thuis neemt en naar gym gaat voldoende resultaat hebt daarvan. Zou me eerst richten op goed en voldoende eten, dan pas komen supplementeen in beeld. Veel mensen slaan stap 1 vaak over:P

Animal pack zijn multivitaminen , maar wel in heel erg grote hoeveelheden. En ja ik weet hoe belangrijk het is om een goede voeding te hebben ;) maar whey zijn eiwitten dus dat kan nooit kwaad ofwel ?
En wou gewoon even weten of mijn schema ongeveer goed zit ;) Perfect hoeft niet voor me , maar niet dat er gigantische fouten in zitten.

Mvg

Ik vind je trainschema belabberd. Je focus is gericht op armen en borst en voor de hoeveelheid die je traint pak je de grote spiergroepen te weinig (voor zover ik het kan beoordelen). Het is haast cliché om het te zeggen maar train meer voor de grote spiergroepen en desnoods laat je de armen er in zijn geheel uit.

Men armen lopen achter op men rug en borst vind ik , daarmee dat ik armen vaker train..
Jij zou dus ook rug 2x per week doen ?

Bump

Ik zou gewoon elke spiergroep even vaak blijven trainen, maar de nadruk dan vooral op je armen leggen.
Hoeveel kcal, eiwitten koolhydraten en vetten bevat je schema nu?

195 g eiwitten
330 g koolydraten
54 g vet
2778 Kcal
en ikzelf weeg zo'n 72 kg

Veeeeel te weinig vetten, en te veel eiwitten.

Nee, overtollig eiwit wordt omgezet naar glucose. Maar je hebt er verder niets aan, en het proces is dermate inefficient dat je beter meer koolhydraten kan eten.

Te weinig vetten zal je niet bepaald goed doen. Ik raad minstens 1g per kg aan, en 30% van je dieet.

:stupid:

Meer vetten (avocado, lijnzaadolie, noten enz)

Terug
Naar boven