MuscleMeat

Coronavirus

Welke legitieme redenen zijn er dan als je eigenlijk geen goede risico-inschatting kunt maken?
Je snapt niet wat ik zeg; Als je al zeker weet dat je risico's loopt die groter zijn dan de resterende onzekerheid kun je wel een goede risico-inschatting maken. Ik noemde het tegenovergestelde; Als je gezond genoeg bent om in die onzekerheidsmarge te vallen, dan heb je eigenlijk onvoldoende risico-inschatting kunnen doen om gezellig vaccins te gaan betatesten.

Je zegt precies niks in dit hele bericht. Geef nou gewoon een legitieme onderbouwde reden waarom je het vaccin niet zou nemen.

Een onderbouwd argument wat bestaat uit feiten, niet je onderbuik gevoel. Pro vaccin argumenten zijn ook fact based.
Staan er letterlijk in die post en heb ik ook al meermaals op jou gereageerd terwijl je blijft ontkennen dat er nadelen aan de vaccins zitten, maar goed.

Geen zin hebben een afspraak te maken om een week beroerd te worden van de vaccinatie en m'n longen er uit te hoesten omdat ik dat ten eerste fucking irritant vind en ten tweede niet betaald krijg om op m'n luie reet te zitten ziek zijn. Geen zin om een mogelijk net zo grote kans op myocarditis op te lopen terwijl dat risico van het virus nog verkleind kan worden door hygiëne, barieres in de neus en keel, immuniteit, en beperking van sociale contacten, wat allemaal niet helpt tegen het risico van een prik in je schouder waarbij vaccindeeltjes per ongeluk in je bloedstroom komen. Willen weten of ik niet al blootgesteld ben aan het virus en zo een technisch/theoretisch gezien betere/specifiekere immuunrespons heb dan het vaccin me zou geven. Liever willen weten of de/mijn immuunrespons tegen coronavirussen in het algemeen al meer dan genoeg is wat de risico's van het vaccin compleet overbodig maakt. Geen zin hebben in mogelijke allergische reacties die ik al genoeg tegen allerlei troep heb ook bij die vaccins te krijgen. Geen zin in zeldzame autoimmuun reacties, bells palsy, guillain-barre, of weet ik het wat die er officieel aan gelinked zijn. En ik heb zeker geen zin om dat allemaal jaarlijks te gaan zitten doen/onderlopen.

En uit principe ga ik niet meedoen aan het legitimeren van politieke angstzaaijerij, dwang, misinformatie, en alle andere illegitieme en hypocriete handelingen die we hebben gezien. En ik vind dat het beter is om (specifieke) zorgcapaciteit te vergroten en dat de epidemiologische aanpak wetenschappelijk veel beter kan. Ik ben tegen een oplossing die een betere aanpak ontwijkt omdat het bepaalde machtsgeile mensen goed uitkomt, en allerlei onderliggende problemen laat voortbestaan. Ik wil weten of betrouwbare bekend veilige alternatieve medicijnen politiek uitgesloten zijn om deze noodoplossing mogelijk te maken. Uiteindelijk wil ik ook zo min mogelijk ruimte geven om autoriteiten hun boekje te buiten laten kunnen gaan, maar dat is omdat er genoeg schapen over de dam zijn waarschijnlijk al verloren. Ja, politiek ethische redenen zijn ook rationeel en relevant omdat een snotneus niet alle middelen heiligt.

Maar die worden toch niet geaccepteerd. Zelfs al zeg ik dat ik geen zin heb om m'n kamer uit te komen om met al die achterlijke mensen te moeten interacteren en mogelijk in OV of wachtrij griep, rs, rhino, of herpes op te lopen. :dunno:

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik dus precies met wat ik zei. :o Naast tal domme redenaties zijn er ook legitieme redenen gegeven maar die worden niet geaccepteerd door wie de afwegingen anders maakt.

We hebben niet alle/voldoende informatie over de vaccins noch het virus dus als je gezond bent, niet rookt, geen alcohol of badkuip injecties en drugs gebruikt, niet zeker weet of je mogelijk al covid19 of andere coronavirussen gehad hebt, dan heb je eigenlijk geen goede risico-inschatting kunnen maken.

Maar de vaccins hebben wel degelijk enige nadelige effecten.

Als je ziek bent, zeker rond longen of het hart, of drugs en aas gebruikt dan snap ik prima dat er met die risico's liever voor het vaccin gekozen wordt, maar als je de perfecte kandidaat bent om hoogstens een snotneus te krijgen van de ziekte dan ligt die keuze niet zo voor de hand. (hou je mogelijk nog een betere immuniteit aan over ook)

Kun je met alle onzekerheden liever de gok wagen, prima, maar met alle problemen in de wetenschappelijke en politieke informatievoorziening, keuzes, en agenda's is het als je de ruimte hebt misschien minstens net zo goed om die gok niet te nemen en op de bescherming in je neus/keel te vertrouwen.
Zelfs als ‘gezond’ persoon is het risico met vaccin op ernstige bijwerkingen zeer klein vergeleken met vaccinatie. Long covid, weken serieus ziek, die kans is gewoon veel groter zonder vaccinatie.

Het vaccin is geen beta test. Pfizer us in de USA nu al ingediend voor volledige goedkeuring. Er is gewoon voldoende informatie. En die fase 3 gaat ook al over tienduizenden mensen. De honderden miljoenen vaccins die tot nu toe zijn toegediend geven meer informatie dan sommige geneesmiddelen ooit kunnen opleveren puur door de hoeveelheid gebruik. Eennvaccin nemen is geen gok. Naar medische maatstaven is dat vaccin superveilig. Dit soort zaken worden door antivaxers geframed om onrust te zaaien. Gecherrypicked uit bergen wetenschappelijke data

Allerlei informatie wordt momenteel steeds meer politiek gemaakt. Ik hoor je bijna letterlijk het Republikeinse narrative napraten. Hoezo denk je dat die gasten van fox geen politiek doel hebben? Overigens ben je voor hun geen target als je niet mag stemmen straks in de usa.

Uiteindelijk beslis je zelf. Maar vind ik dat jij je juist laat afleiden door mensen die graag aandacht willen en macht. En dit virus aangrijpen om dat zo veel mogelijk te pakken.

Zet alle kansen maar eens naast elkaar en je ziet dat zelfs voor de alfa variant de kansen op nare gevolgen gewoon lager zijn met een vaccin.

Je trapt in dezelfde bias als mensen die niet in een vliegtuig stappen, maar wel lekker de auto nemen. Het argument veiligheid is daar ook ongeldig. Dat jij alsnog het recht hebt om te weigeren: ja. Maar er zijn geen echt goede inhoudelijke redenen behalve meer principiële of die geboren uit tribalisme.

En over alternatieven: ja in Rotterdam zijn ze nu bezig met antistoffen en peptides. Die overigens ook versneld zijn goedgekeurd en nog echt in testfase zitten. Er is niets ‘politiek ‘ uitgesloten.

P. S. De meeste mensen zijn niet een week beroerd. Ik heb zelf twee dagen een beetje beurse schouder gehad, maar kon daarmee gewoon pijnloos trainen.

Florida was voor velen toch een voorbeeld dat je prima de beperkende maatregelen kon opheffen?

Je snapt niet wat ik zeg; Als je al zeker weet dat je risico's loopt die groter zijn dan de resterende onzekerheid kun je wel een goede risico-inschatting maken. Ik noemde het tegenovergestelde; Als je gezond genoeg bent om in die onzekerheidsmarge te vallen, dan heb je eigenlijk onvoldoende risico-inschatting kunnen doen om gezellig vaccins te gaan betatesten.

Staan er letterlijk in die post en heb ik ook al meermaals op jou gereageerd terwijl je blijft ontkennen dat er nadelen aan de vaccins zitten, maar goed.

Geen zin hebben een afspraak te maken om een week beroerd te worden van de vaccinatie en m'n longen er uit te hoesten omdat ik dat ten eerste fucking irritant vind en ten tweede niet betaald krijg om op m'n luie reet te zitten ziek zijn. Geen zin om een mogelijk net zo grote kans op myocarditis op te lopen terwijl dat risico van het virus nog verkleind kan worden door hygiëne, barieres in de neus en keel, immuniteit, en beperking van sociale contacten, wat allemaal niet helpt tegen het risico van een prik in je schouder waarbij vaccindeeltjes per ongeluk in je bloedstroom komen. Willen weten of ik niet al blootgesteld ben aan het virus en zo een technisch/theoretisch gezien betere/specifiekere immuunrespons heb dan het vaccin me zou geven. Liever willen weten of de/mijn immuunrespons tegen coronavirussen in het algemeen al meer dan genoeg is wat de risico's van het vaccin compleet overbodig maakt. Geen zin hebben in mogelijke allergische reacties die ik al genoeg tegen allerlei troep heb ook bij die vaccins te krijgen. Geen zin in zeldzame autoimmuun reacties, bells palsy, guillain-barre, of weet ik het wat die er officieel aan gelinked zijn. En ik heb zeker geen zin om dat allemaal jaarlijks te gaan zitten doen/onderlopen.

En uit principe ga ik niet meedoen aan het legitimeren van politieke angstzaaijerij, dwang, misinformatie, en alle andere illegitieme en hypocriete handelingen die we hebben gezien. En ik vind dat het beter is om (specifieke) zorgcapaciteit te vergroten en dat de epidemiologische aanpak wetenschappelijk veel beter kan. Ik ben tegen een oplossing die een betere aanpak ontwijkt omdat het bepaalde machtsgeile mensen goed uitkomt, en allerlei onderliggende problemen laat voortbestaan. Ik wil weten of betrouwbare bekend veilige alternatieve medicijnen politiek uitgesloten zijn om deze noodoplossing mogelijk te maken. Uiteindelijk wil ik ook zo min mogelijk ruimte geven om autoriteiten hun boekje te buiten laten kunnen gaan, maar dat is omdat er genoeg schapen over de dam zijn waarschijnlijk al verloren. Ja, politiek ethische redenen zijn ook rationeel en relevant omdat een snotneus niet alle middelen heiligt.

Maar die worden toch niet geaccepteerd. Zelfs al zeg ik dat ik geen zin heb om m'n kamer uit te komen om met al die achterlijke mensen te moeten interacteren en mogelijk in OV of wachtrij griep, rs, rhino, of herpes op te lopen. :dunno:
Dus eigenlijk maak je geen risico-analyse, maar baseer je je keuze op een mix van normen en gevoel.

P. S. De meeste mensen zijn niet een week beroerd. Ik heb zelf twee dagen een beetje beurse schouder gehad, maar kon daarmee gewoon pijnloos trainen.
Ik ben vaker ziek dan gemiddeld, maar van de eerste prik had ik een dag een pijnlijke schouder en van de tweede heb ik helemaal geen last gehad.

Ga je nu covid met kanker vergelijken? Serieus broer?
En dat terwijl pfizer juist zorgt voor een toename van mammografie onderzoeken :o

Voordat ik onzin de wereld in help:

Pfizer kan als bijwerkingen de menstruatie in de war schoppen + lymfeklieren in de borst doen opzetten. Normaliter zijn die klachten aanleiding voor een borstkanker onderzoek.
Of beiden met elkaar temaken heeft, of los van elkaar staat, wordt nog onderzocht.

Onderzoek op vrouwen loopt wel vaker achter de feiten aan.

Zelfs als ‘gezond’ persoon is het risico met vaccin op ernstige bijwerkingen zeer klein vergeleken met vaccinatie. Long covid, weken serieus ziek, die kans is gewoon veel groter zonder vaccinatie.
Als jij die data voor mijn leeftijd en gezondheidscategorie hebt zie ik die graag. Zonder dat kun je als je verder gezond bent, waardoor de risico's van covid minuscuul zijn, niet zeggen rationeel de risico-afweging gemaakt te hebben.

Het vaccin is geen beta test. Pfizer us in de USA nu al ingediend voor volledige goedkeuring.
Dus het is nog niet goedgekeurd. Zal wel gebeuren daar niet van, maar tot die tijd vind ik het wel leuk om het een betatest te noemen ook al zitten we technisch gezien zoals Galen uitlegde meer in de eerste feedback ronde na release.

Er is gewoon voldoende informatie. En die fase 3 gaat ook al over tienduizenden mensen. De honderden miljoenen vaccins die tot nu toe zijn toegediend geven meer informatie dan sommige geneesmiddelen ooit kunnen opleveren puur door de hoeveelheid gebruik.
Eennvaccin nemen is geen gok. Naar medische maatstaven is dat vaccin superveilig. Dit soort zaken worden door antivaxers geframed om onrust te zaaien. Gecherrypicked uit bergen wetenschappelijke data
Hoeveel het ook toegediend is het is toch echt een gok nemen of jij persoonlijk een van die zeldzame bijwerkingen krijgt, of bijvoorbeeld een allergische reactie. Die kansen zijn er gewoon. Dat zijn feiten. Dat ze het heel vaak getest hebben om het statistisch veilig genoeg te vinden om het in deze noodsituatie toe te dienen aan de bevolking die gemiddeld meer risico loopt van covid dan dat ik doe maakt die kansen op bijwerkingen voor mij als individu niet minder.

Of er moet een mechanistische onderbouwing gegeven worden waaruit ik kan afwegen dat die risico's van de vaccins voor mij nog lager liggen dan het statistisch gemiddelde.

En dan nog is de te investeren moeite/risico om van m'n zolderkamer te komen eigenlijk te veel voor het verwaarloosbare risico dat ik van covid loop, zeker als je alles tezamen afweegt bij de mogelijkheid dat ik het al heb gehad en al betere immuniteit kan hebben dan het vaccin geeft.

Allerlei informatie wordt momenteel steeds meer politiek gemaakt. Ik hoor je bijna letterlijk het Republikeinse narrative napraten. Hoezo denk je dat die gasten van fox geen politiek doel hebben?
Zal wel dat ze dezelfde feiten bespreken als die ik zelf verzameld heb, maar hoe ik de afweging voor mij persoonlijk maak gaat voor de meeste mensen die minder gezond en geisoleerd dan ik zijn helemaal niet op dus ze moeten niet iedereen dezelfde conclusie aanraden. Dat doe ik ook niet. Behalve held Tucker kijk ik trouwens helemaal geen Fox en luister ik al helemaal niet naar wat republikeinen aan het rondbazuinen zijn. Anders dan jullie schapen heb ik geeneens tv en kan het niet uitstaan dat te kijken. TC heeft volgens mij het vaccin ook gewoon genomen, zou ik die dan niet blind moeten volgen?

Overigens ben je voor hun geen target als je niet mag stemmen straks in de usa.
Wat bedoel je? Target???

Uiteindelijk beslis je zelf. Maar vind ik dat jij je juist laat afleiden door mensen die graag aandacht willen en macht. En dit virus aangrijpen om dat zo veel mogelijk te pakken.
Ik heb geen idee waar je het over hebt ik volg al die onzin(nigen) niet. Ik kan net zo veel redenaties tegen hoaxwappies in brengen en haak dan net zo goed af zodra ik domme dingen hoor.

Zet alle kansen maar eens naast elkaar en je ziet dat zelfs voor de alfa variant de kansen op nare gevolgen gewoon lager zijn met een vaccin.
Doe jij dat eens. Ik hou met veel meer punten rekening dan elke vaccinwappie hier die denkt rationeel de risicoanalyse voor mij te kunnen maken. Kom maar met een volledige afweging van kansen die al mijn punten meeneemt en hoe die voor mij in mijn categorie gelden in plaats van alleen maar de meest generieke data te cherrypicken die je uit angst en solidariteit veel te relevant vind.

Ik vind iedereen retarded en volg niemand maar mijn persoonlijke situatie is gewoon veeeel gunstiger tegenover covid dan gemiddeld om zelfs de kleinste risico's van vaccinatie te rechtvaardigen.

Je trapt in dezelfde bias als mensen die niet in een vliegtuig stappen, maar wel lekker de auto nemen. Het argument veiligheid is daar ook ongeldig. Dat jij alsnog het recht hebt om te weigeren: ja. Maar er zijn geen echt goede inhoudelijke redenen behalve meer principiële of die geboren uit tribalisme.
Ik ga gewoon met het vliegtuig hoor. Ik heb geen auto ik heb geen rijbewijs ik wil helemaal niks met auto's te maken hebben. Was ik trouwens nog vergeten het risico op een verkeersongeluk wanneer ik een vaccinatie ga halen mee te rekenen.

En over alternatieven: ja in Rotterdam zijn ze nu bezig met antistoffen en peptides. Die overigens ook versneld zijn goedgekeurd en nog echt in testfase zitten. Er is niets ‘politiek ‘ uitgesloten.
Ik doelde op al bestaande antivirale middelen off-label gebruiken. Weet niet of het legit was maar ik zag bijvoorbeeld voorbij komen dat zulke middelen geblokkeerd moesten worden volgens het levercontract van een vaccin. En dat hele gedoe met verbieden van gebruik door huisartsen enzo. Terwijl er volgens mij wel trials lopen/liepen in de ziekenhuizen, ook hier. Zijn toch echt dubieuze politieke besluiten.

Dus eigenlijk maak je geen risico-analyse, maar baseer je je keuze op een mix van normen en gevoel.
Ja is uit miljoenen gevallen keiharde statistische data van bijwerkingen van de vaccins een gevoel? Het zijn gewoon feiten dat die bijwerkingen kunnen optreden. Volgens mij negeren jullie die omdat het kleine risico's zijn en de gevoelens van angst, solidariteit, en volgzaamheid, voor jullie groter zijn. Ik heb de cijfers gezien en kan de afweging maken dat ze voor mij niet veel veiliger zijn dan gewoon ziek worden wat ik mogelijk al ben geweest wat verdere risico's nog verder verlaagt.

Ja is uit miljoenen gevallen keiharde statistische data van bijwerkingen van de vaccins een gevoel? Het zijn gewoon feiten dat die bijwerkingen kunnen optreden. Volgens mij negeren jullie die omdat het kleine risico's zijn en de gevoelens van angst, solidariteit, en volgzaamheid, voor jullie groter zijn. Ik heb de cijfers gezien en kan de afweging maken dat ze voor mij niet veel veiliger zijn dan gewoon ziek worden wat ik mogelijk al ben geweest wat verdere risico's nog verder verlaagt.
Heb je net zoveel energie gestoken in het uitzoeken van alle negatieve gevolgen van het doorlopen van een covid-19 infectie voor jou als individu?

Heb je net zoveel energie gestoken in het uitzoeken van alle negatieve gevolgen van het doorlopen van een covid-19 infectie voor jou als individu?
Ja hebben we toch samen hier een jaar lang voordat er vaccins waren gedaan?

Sommige dingen zijn nog niet duidelijk, bijvoorbeeld wat het risico voor mij zou zijn op myocarditis door covid19. De vergelijking daarvan valt in de onzekerheidsmarge voor zeer gezonde personen. Daarom redeneer ik over of het veiliger is op natuurlijke barrières tegen ziekte te vertrouwen dan op een injectie van vaccindeeltjes in je bloedstroom.

Ja hebben we toch samen hier een jaar lang voordat er vaccins waren gedaan?

Sommige dingen zijn nog niet duidelijk, bijvoorbeeld wat het risico voor mij zou zijn op myocarditis door covid19. De vergelijking daarvan valt in de onzekerheidsmarge voor zeer gezonde personen. Daarom redeneer ik over of het veiliger is op natuurlijke barrières tegen ziekte te vertrouwen dan op een injectie van vaccindeeltjes in je bloedstroom.
Ik ben toch wel benieuw naar een opsomming van de risico’s van beide opties met de kansen voor jou als individu.

Wat zijn vaccindeeltjes trouwens?

Ik ben toch wel benieuw naar een opsomming van de risico’s van beide opties met de kansen voor jou als individu.
De laatste keer dat ik keek waren er 1% ernstige zieken per infectie, onder de gemiddelde bevolking. De meesten roken, zijn obees, zijn meer dan 2 keer ouder dan ik, hebben 2-3 comorbiditeiten, etc etc. Hoeveel gezonde 30ers die ver boven gemiddeld niveau sporten, niet roken, geen alcohol drinken, geen anabolen gebruiken, geen drugs gebruiken, zelfs geen cafeïne gebruiken, netjes hun vitamientjes en omega3 eten, zijn er in het ziekenhuis geweest denk je? Heb je het dan makkelijk over 1:100,000?

Dan * de astronomisch kleine kans dat ik nu nog een covid infectie oploop. Zelfs als ik het oploop kom je sowieso al lager uit dan enkel het risico op 1 van de bijwerkingen van vaccinatie, myocarditis alleen al is 2-3:100,000, en dan weet ik niet eens hoe hoog de kans op allergische reacties is die ik voor mij weer wat hoger dan gemiddeld schat.

Wat ik me wel afvraag is of ik richting mijn 50e-60e moet herberekenen toch alle jaarlijkse griep- en verkoudheid vaccins te gaan nemen. Of afweer op zich met de leeftijd aanzienlijk afneemt, of dat die statistieken correleren met de toename in ziekte en zwakte die de gemiddelde untermensch met de jaren krijgt. Richting m'n 80e zal ik er ongetwijfeld aan geloven, ook al weet ik niet of ik veel langer wil leven hoef ik niet stikkend heen te gaan.

Wat zijn vaccindeeltjes trouwens?
De lipid nanoparticles waar het mRNA in zit?

Laatst bewerkt:
R=180 :roflol:

1627566096675.png

Hadden ze hun handen niet goed gewassen? Want een kwartiertje per dag het raam open is voldoende. Laten we trouwens ook de eisen voor ventilatie drastisch verlagen.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Zelfs als ik het oploop kom je sowieso al lager uit dan enkel het risico op 1 van de bijwerkingen van vaccinatie, myocarditis alleen al is 2-3:100,000
Is dat de kans onder gezonde 30ers die ver boven gemiddeld niveau sporten, niet roken, geen alcohol drinken, geen anabolen gebruiken, geen drugs gebruiken, zelfs geen cafeïne gebruiken, netjes hun vitamientjes en omega3 eten?

Is dat de kans onder gezonde 30ers die ver boven gemiddeld niveau sporten, niet roken, geen alcohol drinken, geen anabolen gebruiken, geen drugs gebruiken, zelfs geen cafeïne gebruiken, netjes hun vitamientjes en omega3 eten?
Denk ook eens na over de onderliggende mechanismes die ik erbij noem. Voorkomen die zaken dat er vaccindeeltjes recht uit je bloedstroom in je hart terechtkomen? Of voorkomen ze dat wat virusdeeltjes opsnuffelen een longontsteking geeft en die naar je hart verspreid?

Hoeveel gezonde 30ers die ver boven gemiddeld niveau sporten, niet roken, geen alcohol drinken, geen anabolen gebruiken, geen drugs gebruiken, zelfs geen cafeïne gebruiken, netjes hun vitamientjes en omega3 eten, zijn er in het ziekenhuis geweest denk je
Dit is wel een groep met veel long covid klachten.

Allerlei informatie wordt momenteel steeds meer politiek gemaakt. Ik hoor je bijna letterlijk het Republikeinse narrative napraten. Hoezo denk je dat die gasten van fox geen politiek doel hebben?
GOP =/= Fox News.

Ook op Fox zijn er presentatoren die mensen oproepen te vaccineren.

Tucker Carlson is kritisch geweest op Trump, Rep's, Dems en van alles en nogwat. Leeft ook wel een beetje door de ophef die hij genereert, maar toch.

Dan * de astronomisch kleine kans dat ik nu nog een covid infectie oploop. Zelfs als ik het oploop kom je sowieso al lager uit dan enkel het risico op 1 van de bijwerkingen van vaccinatie,
Waarom is die kans "nu nog" heel klein?

Met gevaccineerden die besmet zijn zonder er iets van te merken is die kans juist heel groot. Als ongevaccineerde een besmetting met delta lijkt me ook geen feest.

Misschien eens "herberekenen" voor delta?

Al die allergieën en andere kwaaltjes waar je last van hebt, zijn die niet een indicatie van hogere risicofactoren dan gemiddeld?

Dit is wel een groep met veel long covid klachten.
Ohja? Ik heb hiervan in NL alleen maar compleet ongefundeerde geschatte paniekcijfers in onzinnige krantartikelen gezien, uit studies weten we al een jaar dat het gewoon hetzelfde is als andere postvirale syndromen die ik net zo onwaarschijnlijk kan oplopen van alle andere verkoudheid die dankzij de lockdowns nu erger heersen, en hersteld bijna 100% weer spoedig.

Heb je betrouwbare data over specifiek die groep gezien?

Waarom is die kans "nu nog" heel klein?
Omdat ik voorheen nog in contact met mensen kwam door naar een sportschool te gaan.

Met gevaccineerden die besmet zijn zonder er iets van te merken is die kans juist heel groot. Als ongevaccineerde een besmetting met delta lijkt me ook geen feest.

Misschien eens "herberekenen" voor delta?
Er is nog geen reden om aan te nemen dat die delta onzin erger is dan de originele variant, in tegendeel juist als de normale evolutionaire gang van zaken geld die bij eerdere varianten ook al milder dan het origineel bleek uit te pakken. Als het sterker verspreid en vaccinaties er minder effectief tegen zijn (hoewel ik denk dat dat niet significant zo is maar het zo lijkt door infecties te vroeg na vaccinatie) dan heeft vaccineren juist nog minder nut.

Al die allergieën en andere kwaaltjes waar je last van hebt, zijn die niet een indicatie van hogere risicofactoren dan gemiddeld?
Kwaaltjes? Allergie voor stoffen in de vaccins zelf zou ik ook al mee willen rekenen, komt aardig wat voor maar ik heb er geen cijfers van gezien want de wetenschappers zijn te druk met panisch doen over nutteloze dagelijkse R-waardes. Allergie voor het virus bestaat natuurlijk niet in diezelfde zin maar zo'n afweerreactie is dan natuurlijk juist voordelig, dan snotter en nies ik het weer uit. Dat doe ik sowieso al dus dat virus komt er niet in, m'n neus is exit only. :o

En misschien heb ik het al gehad he, inclusief long covid vermoeidheid onzin, en is de kans dus des te minder dat ik nog iets aan een vaccinatie heb.

Terug
Naar boven