- Waardering
- 12.367
Je snapt niet wat ik zeg; Als je al zeker weet dat je risico's loopt die groter zijn dan de resterende onzekerheid kun je wel een goede risico-inschatting maken. Ik noemde het tegenovergestelde; Als je gezond genoeg bent om in die onzekerheidsmarge te vallen, dan heb je eigenlijk onvoldoende risico-inschatting kunnen doen om gezellig vaccins te gaan betatesten.Welke legitieme redenen zijn er dan als je eigenlijk geen goede risico-inschatting kunt maken?
Staan er letterlijk in die post en heb ik ook al meermaals op jou gereageerd terwijl je blijft ontkennen dat er nadelen aan de vaccins zitten, maar goed.Je zegt precies niks in dit hele bericht. Geef nou gewoon een legitieme onderbouwde reden waarom je het vaccin niet zou nemen.
Een onderbouwd argument wat bestaat uit feiten, niet je onderbuik gevoel. Pro vaccin argumenten zijn ook fact based.
Geen zin hebben een afspraak te maken om een week beroerd te worden van de vaccinatie en m'n longen er uit te hoesten omdat ik dat ten eerste fucking irritant vind en ten tweede niet betaald krijg om op m'n luie reet te zitten ziek zijn. Geen zin om een mogelijk net zo grote kans op myocarditis op te lopen terwijl dat risico van het virus nog verkleind kan worden door hygiëne, barieres in de neus en keel, immuniteit, en beperking van sociale contacten, wat allemaal niet helpt tegen het risico van een prik in je schouder waarbij vaccindeeltjes per ongeluk in je bloedstroom komen. Willen weten of ik niet al blootgesteld ben aan het virus en zo een technisch/theoretisch gezien betere/specifiekere immuunrespons heb dan het vaccin me zou geven. Liever willen weten of de/mijn immuunrespons tegen coronavirussen in het algemeen al meer dan genoeg is wat de risico's van het vaccin compleet overbodig maakt. Geen zin hebben in mogelijke allergische reacties die ik al genoeg tegen allerlei troep heb ook bij die vaccins te krijgen. Geen zin in zeldzame autoimmuun reacties, bells palsy, guillain-barre, of weet ik het wat die er officieel aan gelinked zijn. En ik heb zeker geen zin om dat allemaal jaarlijks te gaan zitten doen/onderlopen.
En uit principe ga ik niet meedoen aan het legitimeren van politieke angstzaaijerij, dwang, misinformatie, en alle andere illegitieme en hypocriete handelingen die we hebben gezien. En ik vind dat het beter is om (specifieke) zorgcapaciteit te vergroten en dat de epidemiologische aanpak wetenschappelijk veel beter kan. Ik ben tegen een oplossing die een betere aanpak ontwijkt omdat het bepaalde machtsgeile mensen goed uitkomt, en allerlei onderliggende problemen laat voortbestaan. Ik wil weten of betrouwbare bekend veilige alternatieve medicijnen politiek uitgesloten zijn om deze noodoplossing mogelijk te maken. Uiteindelijk wil ik ook zo min mogelijk ruimte geven om autoriteiten hun boekje te buiten laten kunnen gaan, maar dat is omdat er genoeg schapen over de dam zijn waarschijnlijk al verloren. Ja, politiek ethische redenen zijn ook rationeel en relevant omdat een snotneus niet alle middelen heiligt.
Maar die worden toch niet geaccepteerd. Zelfs al zeg ik dat ik geen zin heb om m'n kamer uit te komen om met al die achterlijke mensen te moeten interacteren en mogelijk in OV of wachtrij griep, rs, rhino, of herpes op te lopen.

Laatst bewerkt:

Naast tal domme redenaties zijn er ook legitieme redenen gegeven maar die worden niet geaccepteerd door wie de afwegingen anders maakt.