Fitness Seller

Coronavirus

Het ergste vind ik nog dat als ik de reacties onder een coronagelateerd nieuwsbericht lees ik me besef dat die mensen allemaal stemrecht hebben.
Dit is de reden dat ik af en toe mn kop goed hard de grond in duw. En reacties onder nieuwsberichten en op Facebook liever vermijd ..
Ik ben vóór de harde waarheid ipv zachte leugens maar te beseffen dat er zoveel van dit soort types (en zoals jij zegt...ook nog mét stemrecht) rondlopen doet toch keer op keer een beetje pijn.
Buiten dat vind ik t zonde van mn tijd en energie🙃

Dammed if you do, damned if you don’t. Lastige discussie en uiteindelijk kun je het nooit goed doen.

je kunt ook iedereen die al officieel positief getest is achteraan in de rij zetten. Echt een Nederlandse discussie.

Ik hoop op zsm zo veel mogelijk vaccineren.
Precies. Opstellen in rijen van 2 en die spuit er in. Dit soort discussies kosten alleen maar tijd

Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht​

DEN HAAG - Nederland koerst af op een verlengde lockdown. Daarbij liggen verdere aanscherpingen op de loer. Het kabinet denkt daarbij aan het sluiten van hotels voor recreatieve overnachtingen en het sluiten van meer winkels.
:haar:
Met als reden?

Heb nog geen anafylactische shock gehad maar best wel ernstige reacties. Van teveel huisstofmijt echt heel erg benauwd en hees tot piepend ademen aan toe. Leek ook wel steeds erger te worden. Kruisreactie tussen huisstofmijtallergie en schaaldieren is er ook wel dus als de reactie daar van is blijf ik er zeker even wachten.

Dan met iets wat geïnjecteerd wordt en zo in je bloedbaan terecht komt...

Angstig is overdreven, maar wel te lui om een vaccin te halen en als er dan ook nog eens gekriebel van komt is het helemaal te veel moeite.
Ik heb een beetje hetzelfde, maar ik heb in september voor het eerst in 10 jaar weer eens een heftige astma aanval gehad, waarschijnlijk als gevolg van een simpele luchtweg infectie, dus ja wat is wijs. Zo'n anafylactische shock is vrij zeldzaam en bijna altijd goed te behandelen met adrenaline, dat is dan ook de reden dat je na de prik een kwartier geobserveerd wordt.

Goede arts die Wakefields.

"Aanvankelijk werd enkel aangenomen dat Wakefields onderzoek gebreken vertoonde en dat hij onjuiste conclusies aan zijn bevindingen had verbonden. Maar vanaf 2004 kwamen beschuldigingen van belangenverstrengeling en manipulatie van gegevens."

Dit is nou een typisch voorbeeld van het complotgekkiecircuit. Een voormalig arts, die uit zijn functie is gezet vanwege o.a. het manipuleren van onderzoeksgegevens, wordt door een complotgekkie youtube kanaal uitgenodigd om zijn verhaal te doen in hoedanigheid als arts. En vervolgens zegt iedereen dan: "Zie je wel zelfs de artsen zeggen het!!!!!" Die gast is niet voor niks geen arts meer.

Theoretisch gezien klopt je zin wel. Je wordt dagelijks constant blootgesteld aan een tal van virussen. Slechts een paar zijn maar schadelijk, laat staan gevaarlijk, voor je.
Klopt het in de praktijk niet dan? Alleen als de producent bewust een "kwaadaardig" mRNA vaccin maakt kan het middel erger zijn dan de kwaal.

Klopt het in de praktijk niet dan? Alleen als de producent bewust een "kwaadaardig" mRNA vaccin maakt kan het middel erger zijn dan de kwaal.
Ik doelde op virussen in het algemeen. Ik heb het filmpje ook niet bekeken.

Maar een nieuwe technologie met onbekende bijwerkingen op lange termijn blijft natuurlijk spannend.

Ik doelde op virussen in het algemeen. Ik heb het filmpje ook niet bekeken.

Maar een nieuwe technologie met onbekende bijwerkingen op lange termijn blijft natuurlijk spannend.
Het komt er in het kort opneer dat je bang moet zijn voor mRNA wat bewust ingespoten wordt. Als je bang bent voor een korte streng mRNA die door de mens gecodeerd is, dan zou ik in mijn broek schijten als is zonder hamat suit door het leven moet gaan.

Ik heb een beetje hetzelfde, maar ik heb in september voor het eerst in 10 jaar weer eens een heftige astma aanval gehad, waarschijnlijk als gevolg van een simpele luchtweg infectie, dus ja wat is wijs. Zo'n anafylactische shock is vrij zeldzaam en bijna altijd goed te behandelen met adrenaline, dat is dan ook de reden dat je na de prik een kwartier geobserveerd wordt.
Ik had rond de eerste golf ook een nacht zo'n benauwde aanval ik kreeg echt bijna geen lucht meer en m'n hele longen brandden. Was wel diep in het berkenpollenseizoen maar zo heftig heb ik dat nooit eerder gehad. Klinkt wel als astma aanval bij een infectie. Misschien was het wel de corona.

Zo'n anafylactische shock is vrij zeldzaam en bijna altijd goed te behandelen met adrenaline,
Deadlift sessie erna inplannen! 502 letsgoo

Vals negatief kan ook nog he. Waren het trouwens sneltests of hoe lang moest je er ook alweer op wachten?
Kan altijd natuurlijk, het was in september en toen was het best druk bij de tesstraten, het waren beide PCR-testen, de eerste via de GGD en na iets van 40 uur had ik de uitslag, de andere was via de huisarts, op vrijdag getest en pas maandag de uitslag.

Zeker niet. Het is goed om altijd kritisch te blijven. Je hebt naast de "bange makke lammetjes groep" en de "complotgekkies" gelukkig ook nog iets wat ertussen zit. De complotgekkies zijn overigens ook voor het grootste deel bange makke lammetjes. Zij maken elkaar bang door onvolledige informatie buiten een bepaalde context met elkaar te delen.
Mee eens, maar tegelijkertijd vind ik het zelf ook lastig. Neem bijvoorbeeld dit bericht.

Screenshot_20210106_105754.jpg

Wat vervolgens voor dit soort krantenberichten zorgt

Screenshot_20210106_110010.jpg Screenshot_20210106_113351.jpg

De morgen, hart van Nederland , het parool, de Gelderlander, RTL nieuws, Nos nieuws en BNR (steeds hetzelfde bericht, alleen verschil in de spraakmakende kop, bronvermelding en het vermelden van een latere correctie).

Klein detail: het "onderzoek" is een enquête die gehouden is onder de Facebook groep 'Corona ervaringen en langdurige klachten', en op coronalongplein.nl.
En kan je dit het longfonds kwalijk nemen? Publicaties maken het toegankelijker om een onderzoek te financieren. En blijkbaar hoeft dat niet eens een wetenschappelijke publicatie te zijn?
Nog een linkje over de directeur

Dit soort berichten zijn in alle kranten wel te vinden. Dat je twee keer besmet kan raken is ook zo lekker uit zijn verband getrokken

Dus ja, ik ben het met je eens. Maar vind het zelf soms ook verdomd lastig

Al die fondsen gekoppeld aan ziektes zijn in de basis erg vreemd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven