XXL Nutrition

Coronavirus

UK in nationwide shutdown zonder einddatum. Hopen op effectiviteit van het vaccin voor de eerste risicogroepen.

Dat belooft nog wat te worden!

UK in nationwide shutdown zonder einddatum. Hopen op effectiviteit van het vaccin voor de eerste risicogroepen.

Dat belooft nog wat te worden!
Gaan we hier hopelijk voorkomen als er tenminste sneller gevaccineerd wordt en het aantal besmettingen terug blijft lopen.

Er wordt wel hee irritant gecommuniceerd. Voor de kerst ging het steeds over aantallen besmettingen, terwijl het percentage positief per test niet echt steeg. Nu daalt het totaal aantal besmettingen maar het percentage daalt niet mee en nu zijn ze niet tevreden. Beetje selectief.

Als je vindt dat de lockdown verlengd moet worden om goed te kunnen overbruggen tot de vaccinaties voor meer immuniteit zorgen zeg dat dan. Dit soort matige communicatie speelt allerlei wappies in de hand. Sterker nog, het voedt het wantrouwend overal. En terecht

Er wordt wel hee irritant gecommuniceerd. Voor de kerst ging het steeds over aantallen besmettingen, terwijl het percentage positief per test niet echt steeg. Nu daalt het totaal aantal besmettingen maar het percentage daalt niet mee en nu zijn ze niet tevreden. Beetje selectief.
Dit doen ze toch al maanden? Eerst waren het de IC-bedden, toen de beademingsapparatuur, het aantal besmettingen, het aantal ziekenhuisopnames en toen weer de druk op het personeel. Straks is het een keer het overwerk percentage van het personeel.

Gaan we hier hopelijk voorkomen als er tenminste sneller gevaccineerd wordt en het aantal besmettingen terug blijft lopen.

Als je vindt dat de lockdown verlengd moet worden om goed te kunnen overbruggen tot de vaccinaties voor meer immuniteit zorgen zeg dat dan. Dit soort matige communicatie speelt allerlei wappies in de hand. Sterker nog, het voedt het wantrouwend overal. En terecht
Precies, echt zo enorm frustrerend.

Dit doen ze toch al maanden? Eerst waren het de IC-bedden, toen de beademingsapparatuur, het aantal besmettingen, het aantal ziekenhuisopnames en toen weer de druk op het personeel. Straks is het een keer het overwerk percentage van het personeel.
hoe kun je nou de mutaties vergeten, verdomme :D

Dit soort matige communicatie speelt allerlei wappies in de hand. Sterker nog, het voedt het wantrouwend overal. En terecht
Precies, echt zo enorm frustrerend.

Het zijn niet alleen de gekkies en de wappies die het zat zijn en wantrouwig worden merk ik... :)

Ik denk niet dat daar iets in gaat veranderen dat zal laten afwijken van het tot de zomer dicht zouden moeten. Wat ze niet meteen durfden te zeggen maar waar geen moment een ander uitzicht voor is geweest.

Vraag me meer af hoe lang ze de economische gevolgen daarvan kunnen blijven verkroppen danwel hoe erg mensen dat niet gaan pikken en of dat nog iets uit gaat maken.

Het zijn niet alleen de gekkies en de wappies die het zat zijn en wantrouwig worden merk ik... :)
Zeker niet. Het is goed om altijd kritisch te blijven. Je hebt naast de "bange makke lammetjes groep" en de "complotgekkies" gelukkig ook nog iets wat ertussen zit. De complotgekkies zijn overigens ook voor het grootste deel bange makke lammetjes. Zij maken elkaar bang door onvolledige informatie buiten een bepaalde context met elkaar te delen.

Ik denk niet dat daar iets in gaat veranderen dat zal laten afwijken van het tot de zomer dicht zouden moeten. Wat ze niet meteen durfden te zeggen maar waar geen moment een ander uitzicht voor is geweest.

Vraag me meer af hoe lang ze de economische gevolgen daarvan kunnen blijven verkroppen danwel hoe erg mensen dat niet gaan pikken en of dat nog iets uit gaat maken.
Zodra de besmettingen wat lager liggen en risicogroepen in grotere mate immuun zijn zijn we denk ik begin februari al langzaam toe aan versoepeling. Misschien wel sneller.

Zij maken elkaar bang door onvolledige informatie buiten een bepaalde context met elkaar te delen.
Tja en daar zijn de lammetjes ook schuldig aan. Een tijdje geleden zag je mensen in dit topic roepen dat er 300k doden zouden vallen in Nederland. Aan beide kanten heb je fatalisten die het nodig vinden om de schuld bij de tegenpartij te leggen, of dat nu de kerken zijn of Bill Gates.

Zodra de besmettingen wat lager liggen en risicogroepen in grotere mate immuun zijn zijn we denk ik begin februari al langzaam toe aan versoepeling. Misschien wel sneller.
Eerst het zorgpersoneel. Het duurt nog wel even voordat alle ouderen, mensen met andere aandoeningen en obese mensen zijn ingeënt. En de kans dat de cijfers nog gaan stijgen als gevolg van de feestdagen is ook reëel.

Overigens verwacht en hoop ik eind februari of in maart ook wel iets van versoepeling, maar niet omdat de risicogroep dan al immuun in. Het zal wel tot de zomer duren voordat we echt weer vrijheid hebben.

Begin februari nog niet, de allerzwaksten wel. Gecombineerd met lagere besmettingen door de lockdown zou dat toch moeten kunnen.
Je bent van eerst 100k doden naar het is over een maandje allemaal voorbij wel heel optimistisch geworden :P

Er zijn toch 2 vaccinaties nodig met wat tijd ertussen? Ik denk dan dat je met de eerste prio groep al op maart-april wacht. De volgende groepen in de zomer.

Als er logistiek niks mis gaat en het vaccin goed genoeg werkt voor die risicogroepen is er misschien na de zomer geen nieuwe lockdown meer nodig?

Heb er nu al zin in!

Begin februari nog niet, de allerzwaksten wel. Gecombineerd met lagere besmettingen door de lockdown zou dat toch moeten kunnen.
Ik snap dat je graag weer naar de sportschool wilt en je optimisme is an sich een goede eigenschap :), zolang je maar niet te teleurgesteld bent als het niet zo voorspoedig verloopt.

Je bent van eerst 100k doden naar het is over een maandje allemaal voorbij wel heel optimistisch geworden :P

Er zijn toch 2 vaccinaties nodig met wat tijd ertussen? Ik denk dan dat je met de eerste prio groep al op maart-april wacht. De volgende groepen in de zomer.

Als er logistiek niks mis gaat en het vaccin goed genoeg werkt voor die risicogroepen is er misschien na de zomer geen nieuwe lockdown meer nodig?

Heb er nu al zin in!

Was het bijna vergeten dat hij dat was, met z'n 100k doden :roflol:.

Gelukkig is het dankzij de 2e lockdown niet zo ver gekomen.

Ja, maar dat was enkel omdat er een paar sukkels zich niet aan de maatregelen hielden en het voor de rest hebben verpest.

Ik heb de wijze woorden van destijds gevonden. Dacht dat dit nog wel van april zou zijn maar tot mijn verbazing was het september.

Mortaliteit van 3-4%. Op 17 miljoen mensen is dat zomaar 600.000 doden. Nu krijgt niet iedereen het en zal de behandeling ook we beter worden en het getal dalen. Maar 100.000 doden is gewoon helemaal geen gek getal, aan de lage kant zelfs als je uitgaat van wijdverspreide besmetting.
Het is niets zomaar een griepje . Daarnaast hebben diverse meer ernstige griepsoorten miljoenen doden gemaakt, denk aan de Spaanse griep.

Met een mortaliteit van 3,5% is het 695.000 doden. En dan hebben we het nog niet gehad over de 5-6% die langere tijd ernstige klachten heeft inclusief intensive care syndroom, schade aan hun hart, longen en andere organen. Nee, de business case is best solide :o

Nu weten we natuurlijk ook wel dat die mortaliteit wel wat zal dalen als er onder jongeren minder problemen zijn dan bij ouderen. Uiteindelijk zijn de kosten van zo vee doden en met name ook langdurig zieken enorm. Zelfs als je de ‘meevallers’ van de snel omvallende ouderen meetltdie
Dan niet nog jaren sukkelen in een verpleeghuis oud. De schade onder jongere ouderen is namelijk ook enorm. Veel mensen die in Maart ziek waren hebben er nu nog last van en kinnen soms ook gewoon nog niet werken.

Dus in september was het nog allemaal linke soep. En nu de gyms dicht zijn denkt meneer er opeens toch anders over.

Tja en daar zijn de lammetjes ook schuldig aan. Een tijdje geleden zag je mensen in dit topic roepen dat er 300k doden zouden vallen in Nederland. Aan beide kanten heb je fatalisten die het nodig vinden om de schuld bij de tegenpartij te leggen, of dat nu de kerken zijn of Bill Gates.
Het ergste vind ik nog dat als ik de reacties onder een coronagelateerd nieuwsbericht lees ik me besef dat die mensen allemaal stemrecht hebben.

Terug
Naar boven