Hallo,
Ik ben David / Chevy454. Sommigen kennen mij wel van GoT of van M-F. Ik ben pas recentelijk begonnen met fitnessen (week of 6 geleden). Ik woog toen ongeveer 88kg (schatting), 3 weken erna moest ik naar de dokter en heb daar me laten wegen en vet laten meten (met een omron meter) met als resultaat 84.7kg met 23.9% vet
Nu heb ik me dinsdag nog eens gewogen op de fitness en kwam op 80kg met 18.9% vet. En rond mijn middel zit een autoband, helaas geen laagprofielband 
Nu het probleem
Ik heb de sierlijke houding als een zak aardappelen
dus ik moet wat aan mijn houding werken. Ik had overlaatst nog met Capoeirist gesproken en die zei dat ik een corset van spieren moest ontwikkelen zodat mijn borstkas ondersteund werd en ik een rechtere houding zou hebben. Alleen welke spieren moet ik dan gaan oefenen en vooral hoe. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn rug niet echt geweldig is qua spieren.
Kan iemand mij raad geven?
Ik ben David / Chevy454. Sommigen kennen mij wel van GoT of van M-F. Ik ben pas recentelijk begonnen met fitnessen (week of 6 geleden). Ik woog toen ongeveer 88kg (schatting), 3 weken erna moest ik naar de dokter en heb daar me laten wegen en vet laten meten (met een omron meter) met als resultaat 84.7kg met 23.9% vet
Nu heb ik me dinsdag nog eens gewogen op de fitness en kwam op 80kg met 18.9% vet. En rond mijn middel zit een autoband, helaas geen laagprofielband 
Nu het probleem
Ik heb de sierlijke houding als een zak aardappelen
dus ik moet wat aan mijn houding werken. Ik had overlaatst nog met Capoeirist gesproken en die zei dat ik een corset van spieren moest ontwikkelen zodat mijn borstkas ondersteund werd en ik een rechtere houding zou hebben. Alleen welke spieren moet ik dan gaan oefenen en vooral hoe. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn rug niet echt geweldig is qua spieren.Kan iemand mij raad geven?

) zodat mijn borstkas ook omhoog komt. Ga ik die borstspier nu continu aanspreken dan doet het een beetje pijn na verloop van tijd.
Goed letten op je uitvoering en je houding wordt beter.