MuscleMeat

corset van spieren ontwikkelen

Chevy454

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
85kg
Hallo,

Ik ben David / Chevy454. Sommigen kennen mij wel van GoT of van M-F. Ik ben pas recentelijk begonnen met fitnessen (week of 6 geleden). Ik woog toen ongeveer 88kg (schatting), 3 weken erna moest ik naar de dokter en heb daar me laten wegen en vet laten meten (met een omron meter) met als resultaat 84.7kg met 23.9% vet :eek: Nu heb ik me dinsdag nog eens gewogen op de fitness en kwam op 80kg met 18.9% vet. En rond mijn middel zit een autoband, helaas geen laagprofielband :(

Nu het probleem :D
Ik heb de sierlijke houding als een zak aardappelen :( dus ik moet wat aan mijn houding werken. Ik had overlaatst nog met Capoeirist gesproken en die zei dat ik een corset van spieren moest ontwikkelen zodat mijn borstkas ondersteund werd en ik een rechtere houding zou hebben. Alleen welke spieren moet ik dan gaan oefenen en vooral hoe. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn rug niet echt geweldig is qua spieren.

Kan iemand mij raad geven?

ga deadliften!

geweldige oefening voor rug en rest van je lichaam!:D

buikspieren en onderrugspieren.

Dus crunches, sit-ups, leg raises en deadliften!

Weet niet precies maar bij mij is het vanzelf gekomen.... Misschien omdat je alleen al een goede houding moet hebben bij oefeningen?

Maar verder lijkt mij de rug (trekt je rug recht)

een goede deadlift vergt enige kennis in trainingshouding dus lijkt me vooral een aanrader voor een wat meer ervaren trainer.
Zal als ik jou was eerst beginnen met veel crunches (voor de buik) zowel normale als zijwaarts als met je benen omhoog (voor de onderste buikspieren)
Voor je rug heb je een apparaat (geen idee hoe het heet, vraag er na in je sportschool) daarmee druk je een gewicht weg met je onderrug.

zodra je meer kracht en spieren hebt ontwikkeld kun je denken aan andere oefening zoals deadlift.

elvis25 zei:
een goede deadlift vergt enige kennis in trainingshouding dus lijkt me vooral een aanrader voor een wat meer ervaren trainer.
Zal als ik jou was eerst beginnen met veel crunches (voor de buik) zowel normale als zijwaarts als met je benen omhoog (voor de onderste buikspieren)
Voor je rug heb je een apparaat (geen idee hoe het heet, vraag er na in je sportschool) daarmee druk je een gewicht weg met je onderrug.

zodra je meer kracht en spieren hebt ontwikkeld kun je denken aan andere oefening zoals deadlift.
Wat een onzin. Als beginner kan je gerust deadlift doen, direct de techniek goed leren en rustig opbouwen. Het is ook een compoundoefening, en als beginner moet je net alleen maar compounds doen.

van goede ontwikkelde buikspieren krijg je ook een betere houding en ga je je rug rechter houden, waardoor je rechter loopt.

deadlift duidelijk. als je deadlift doet, en je valt af, en die banden zijn weg.. dan is het daar behoorlijk strak..

Chevy454 zei:
Ik heb de sierlijke houding als een zak aardappelen

Bedoel je dat je in elkaar loop of bedoel je dat je schouders naar voren hangen en je een beetje met en "bult" loop

Als dit laatste het geval is zijn crunches ed geen goede oplossing omdat verkorte buikspieren de bolling alleen maar versterken.

Zaak is dus de voorkant op te rekken en de achterkant te versterkken. Ik zeg niet dat je geen buik meer moet trainen, maar richt je meer op oefeningen die de romp rechten (onderrug) en de schouder/schouderbladen naar achter trekken (rows ed).

Verders zou ik een oefening voor de TVA toevoegen omdat dit eigenlijk je natuurlijke corset is

Wat deadlift angaat, idd gewoon vanaf het begin de deadlift doen

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:
Bedoel je dat je in elkaar loop of bedoel je dat je schouders naar voren hangen en je een beetje met en "bult" loop.

Ik hang door :( Dus het eerste. Ik heb ook wel last van het feit dat mijn schouders naar voren staan. Ik zal dan maar eerst mijn onderrug gaan proberen te trainen en kijken wat er met mijn houding gebeurd :)

Maar bedankt voor de tips, ik ga er zondag wat mee doen. (Want ik moet vandaag even gaan pendelen en verwacht niet voor 22.00 thuis te zijn)

Ik liep eerst ook heel erg in elkaar maar ben op me houding gaan letten,
rug recht schouders naar achter !
Na een tijdje raak je gewend aan deze houding.

LangeMan zei:

klopt, ik ben bezig mijn lichaam die houding aan te leren maar wou dat ook enigsinds vergemakkelijken door de spieren te trainen (heb toch genoeg vet wat kwijt moet :p ) zodat mijn borstkas ook omhoog komt. Ga ik die borstspier nu continu aanspreken dan doet het een beetje pijn na verloop van tijd.

Ga turnen :D

en anders: misschien beginnen met bodyweight oefeningen? Dan wil je op een gegeven moment vanzelf in t ijzer klimmen, en het zijn goede oefeningen voor je coordinatie. Als je ongetraind bent heb je het daar moeilijk genoeg mee, hell, ik denk dat zelfs gevorderden een zware training kunnen doen met lichaamsgewicht oefeningen.
Heb je iig het voordeel dat je je niet kunt focussen op het tillen van een bepaald gewicht. De uitvoering maakt de oefening zwaar.

Absoluut NIET gaan deadliften. De tips die ik op het andere forum heb gezet over houding, daar zul je je strikt aan moeten houden.

Je houding gaat nu boven het gewicht wat je tilt. Eerst je rug en buik spieren aansterken (natuurlijk de rest ook trainen) en dan pas verder gaan.

Rug oefeningen enkel fysiotherapeutisch verantwoorde oefeningen die je op een fatsoenlijke manier uitvoert. We moeten dus toch keer samen gaan... :)

Samu zei:
Wat een onzin. Als beginner kan je gerust deadlift doen, direct de techniek goed leren en rustig opbouwen. Het is ook een compoundoefening, en als beginner moet je net alleen maar compounds doen.

Heb nog nooit een beginnend persoon op een normale verantwoorde manier een goede deadlift zien uitvoeren...

Het is altijd met kromme rug, scheve armpjes, rare benenm, weet ik veel maar alles fout en bij de meeste sprotscholen, leert mijn ervaring, is de begeleiding/controle zo slecht dat zo iemand er pas achter kotm wanneer alles kapot is gemaakt.

Capoeirist zei:
Absoluut NIET gaan deadliften. De tips die ik op het andere forum heb gezet over houding, daar zul je je strikt aan moeten houden.

Je houding gaat nu boven het gewicht wat je tilt. Eerst je rug en buik spieren aansterken (natuurlijk de rest ook trainen) en dan pas verder gaan.

Rug oefeningen enkel fysiotherapeutisch verantwoorde oefeningen die je op een fatsoenlijke manier uitvoert. We moeten dus toch keer samen gaan... :)
Deadlift heeft mij net geholpen bij m'n houding. Waarom zou je direct zwaar moeten gaan? ??? Goed letten op je uitvoering en je houding wordt beter.
elvis25 zei:
Heb nog nooit een beginnend persoon op een normale verantwoorde manier een goede deadlift zien uitvoeren...

Het is altijd met kromme rug, scheve armpjes, rare benenm, weet ik veel maar alles fout en bij de meeste sprotscholen, leert mijn ervaring, is de begeleiding/controle zo slecht dat zo iemand er pas achter kotm wanneer alles kapot is gemaakt.
Posts grondig lezen is ook moeilijk hé. Ik ken trouwens zelf genoeg beginners die wèl juist leren deadliften. En als je het hen fout ziet doen, help dan even.

Conclusie: Dat een beginner niet mag deadliften is pure onzin. Het is een basisoefening net als squat, bench, row... Je dient ze van in het begin goed te leren met laag gewicht. Waarom mensen denken dat je ze enkel met vrij hoge gewichten (nouja, hoeveel is dat dan?) mag doen is again, onzin.

LangeMan zei:
Het kan toch geen toeval zijn dat ook jij zoveel met je schouder sukkelde en een houdingsprobleem had. Bij mij blijkt dat nog hetgene te zijn wat m'n schouderproblemen doet aanslepen. Verkorte borst- en nekspieren, zwakke rugspieren, al die zever. Het heeft me zelf aan m'n polsproblemen geholpen :) .

Even off topic, maar wou het hier toch even opmerken.

Capoeirist zei:
We moeten dus toch keer samen gaan... :)

Daar houd ik je aan :p
Vandaag maar even 2 haltersetjes gekocht. Kan ik een lichte training doen voor wanneer ik te laat thuis ben en de fitness gesloten is.

Raistlin zei:
Het kan toch geen toeval zijn dat ook jij zoveel met je schouder sukkelde en een houdingsprobleem had. Bij mij blijkt dat nog hetgene te zijn wat m'n schouderproblemen doet aanslepen. Verkorte borst- en nekspieren, zwakke rugspieren, al die zever. Het heeft me zelf aan m'n polsproblemen geholpen :) .

Even off topic, maar wou het hier toch even opmerken.

Ik had mijn houding al aangepast voor ik ging trainen.
Waarschijnlijk is mijn linkerschouder instabieler dan de andere omdat mijn
sleutelbeen uit zijn kom kan bewegen.

Terug
Naar boven