Fitness Seller

corset van spieren ontwikkelen

Capoeirist zei:
Absoluut NIET gaan deadliften. De tips die ik op het andere forum heb gezet over houding, daar zul je je strikt aan moeten houden.

Je houding gaat nu boven het gewicht wat je tilt. Eerst je rug en buik spieren aansterken (natuurlijk de rest ook trainen) en dan pas verder gaan.

Rug oefeningen enkel fysiotherapeutisch verantwoorde oefeningen die je op een fatsoenlijke manier uitvoert. We moeten dus toch keer samen gaan... :)
nou pleur die tips maar hier ook effe neer dan :D

Capoeirist zei:
Absoluut NIET gaan deadliften. De tips die ik op het andere forum heb gezet over houding, daar zul je je strikt aan moeten houden.

Je houding gaat nu boven het gewicht wat je tilt. Eerst je rug en buik spieren aansterken (natuurlijk de rest ook trainen) en dan pas verder gaan.

Rug oefeningen enkel fysiotherapeutisch verantwoorde oefeningen die je op een fatsoenlijke manier uitvoert. We moeten dus toch keer samen gaan... :)

Absoluut juist wel een oefening als deadlift doen.

3XL zei:
Absoluut juist wel een oefening als deadlift doen.

Het is geen verantwoorde oefening voor iemand met een zwakke rug en dergelijke. Ik denk dat Chevy zijn rug eerst moet aansterken met de standaard rug oefeningen. rug buigingen zonder gewicht zouden een optie zijn.

Je laat iemand die net zijn rijbewijs heeft toch ook niet meteen een dubbele donut uitvoeren met een porsche ? eerst feeling krijgen,lichaam laten wennen, etc.

Capoeirist zei:
Het is geen verantwoorde oefening voor iemand met een zwakke rug en dergelijke. Ik denk dat Chevy zijn rug eerst moet aansterken met de standaard rug oefeningen. rug buigingen zonder gewicht zouden een optie zijn.

Je laat iemand die net zijn rijbewijs heeft toch ook niet meteen een dubbele donut uitvoeren met een porsche ? eerst feeling krijgen,lichaam laten wennen, etc.

Hij kan toch deadliften met enkel de stang om eerst de techniek onder de knie te krijgen ?
3XL bedoeld heus niet gelijk je maximale te gaan deadden natuurlijk :)

Punt is natuurlijk wel dat je met het aanleren van een deadlift meteen aanleert hoe je een gewicht op een verantwoorde manier moet oppikken. En dat moet je inderdaad niet meteen met zware gewichten doen.

Capoeirist zei:
Het is geen verantwoorde oefening voor iemand met een zwakke rug en dergelijke.

O nee? ?

Ik denk dat het juist een prima oefening voor iemand met een zwakke rug, zolang de uitvoering maar oed is het het gewicht langzaam op word gevoerd

En volgens mij werd nergens aangegeven dat er sprake was van een zwakke rug, alleen maar dat er in elkaar gedoken werd gelopen. Iets wat ook kan gebeuren met en sterke onderrug maar een disballans tussen voor- en achterkant rompspieren

Capoeirist zei:
Ik denk dat Chevy zijn rug eerst moet aansterken met de standaard rug oefeningen. rug buigingen zonder gewicht zouden een optie zijn.

En die feeling die krijg je door "grote" compound oefeningen uit te voeren

Ik vind trouwens de verglijking die je treft heel erg door geschoten, ik heb namenlijk nergens gezegt dat hij de deads op een vreemde apparte manier zou moeten uitvoeren en wat dat aangaat zijn standaard deads net als standaard auto rijden

Ik zou het zelfs om willen draaien, ga eerst leren deadliften (standaard autorijden) en ga dan pas kunstjes uitvoeren (hyperextension, leg raises, enz)

Terug
Naar boven