Fitness Seller

Creatine Gebruik

R2daV

Novice
Waardering
0
Hey, ik ben nu een week creatine aan het gebruiken van powersupplements.nl
Dus die creapture, op de verpakking staat 1 maatlepel (5gr) per dag,

maar ik heb gehoord eerste week 4 keer per dag 5 gr dus 20gr per dag
en de overige 3 weke 5 gr per dag.

ik weet niet of er verschil is met andere merken, maar ik gebruik nu dus het schema dat ik gehoord heb. en misschien pak ik ipv 1 keer per dag 5 gr, 2 keer ofzo kan dat?

Eerste week is idd de oplaad fase => 4x5gr per dag.

Nadien gewoon elke morgend 5gr en na de training nog eens 5gr.

• Topic Starter Topic Starter
Ah oke dan bedankt

ik neem gewoon 4 weken elke dag 2x5 gram en dan 2 weken niet, en dan weer opnieuw...

Hey, ik ben nu een week creatine aan het gebruiken van powersupplements.nl
Dus die creapture, op de verpakking staat 1 maatlepel (5gr) per dag,

maar ik heb gehoord eerste week 4 keer per dag 5 gr dus 20gr per dag
en de overige 3 weke 5 gr per dag.

ik weet niet of er verschil is met andere merken, maar ik gebruik nu dus het schema dat ik gehoord heb. en misschien pak ik ipv 1 keer per dag 5 gr, 2 keer ofzo kan dat?

Hoi R2daV,

Het maatschepje is 5 millilter. Dat komt overeen met 3 gram!!

Je kan inderdaad opladen met 4 maal 5 gram per dag. Je hebt dan snel resultaat. je hebt ook iets meer kans op bijwerkingen. Wij raden daarom een meer geleidelijke opbouw aan.

Persoonlijk kies ik voor het continue gebruik van 3 gram per dag (het hele jaar door dus). Ik denk dat dit de meeste veilige én effectieve methode is.
Je kan ook die 3 gram aanhouden na je initiële laadfase.

Succes met de creatine :)

Kris

maar ik had gemeten en er kwam uit dat het 5gram was haha, teminste mijn schepjes maar toch bedankt.

maar ik houd er na 4 weke mee op, wil gewoon natuurlijk doen.
eigelijk wou ik gewoon eens kijken hoe dat werkte enzo

en wat kunnen de bijwerkingen eigenlijk zijn?

maar ik had gemeten en er kwam uit dat het 5gram was haha, teminste mijn schepjes maar toch bedankt.

het duurt een aantal weken voordat je lichaam verzadigd is met creatine. Dan pas zul je merken dat je wellicht wat sterker en voller wordt. Maar denk nu niet dat je van creatine een monster zal worden want het is enkel een supplement die wellicht net dat extra geeft. Als je genoeg water drinkt, minimaal 2 liter zijn er naar mijn mening geen bijwerkingen. Dus ik adviseer om het minimaal een week of 10 te gebruiken.

3x daags 3 gram is voldoende als je 80kg weegt voor oplaadfase van 10 dagen.

daarna neem je op trainingsdagen 1x3 gram s'morgen en na je training.

op niet trainingsdagen vervalt je inname na training dus alleen 1x3g.

zoals eerder gezegd 2 liter water per dag drinken.

Succes :thumb:

Yo bedankt dan;D

Heb je een afgestreken maatschepje gewogen? En is je weegschaal accuraat? Een trucje om een relatief naukeurige meting te doen is door bijvoorbeeld 20 schepjes af te wegen en dat gewicht door 20 te delen.

Wat betreft de bijwerkingen. Die zijn niet geconstateerd bij normaal gebruik.
Als je veel creatine ineens neemt is het wel belangrijk om goed te drinken. Enerzijds omdat je door de creatine extra vocht in de spieren opneemt (extra spiermassa!) en anderszijds omdat het overschot aan creatine (je neemt lang niet alles op bij 20 gram per dag) ook weer uitgescheiden moet worden.

Kris :)

ah oke, zal best wel goed zijn wat ik doe, niet helemaal afgestreken zal wel ongeveer kloppen, en ik drink ook 2,5 liter zeker per dag water. dus komt wel goed.

bedankt voor de reacties

Ik kan het dus 's morgens met me shake innemen en na me training met een shake? Dat is beter dan met water?

Ik neem mijn creatine na de training altijd in met wat glutaine en een flesje Aquarius. Dan fiets ik naar huis en precies een half uur later neem ik een whey eiwitshake.

Dat vind ik persoonlijk finer omdat ik een wheyshake direct na mijn training niet trek.
Maar ik train dan ook niet met zulke heftige gewichten als ivosnivo:D

(maar dat komt nog wel)

Terug
Naar boven