AndroidHealthClinic

Creatine.. Gebruiken? Ja/Nee

• Topic Starter Topic Starter
kickbokser zei:
hoi bro,s ik gebruikte paar weken terug ook creatine .
toen drukte ik top 110kg bank deed ik 5x maar nou ik geen creatine meer gebruik haal ik zelfs 3x 6x met 11okg zit gewoon tussen de oren alleen met creatine lijkt je voller houd ook vocht vast dus weet niet wat ik r van moet denken ??

creatine bevorderd toch vooruitgang.. als je dr mee stopt betekend et niet dat je weer achteruit zakt... teminste.. lijkt me niet

Ik vindt het geweldig spul, maar gebruik het niet te lang achter elkaar.

Maandje op-af is het beste....

Ja dat ben ik ook van plan.. maand tot 6 weken gebruiken, dan 3-4 weken off..

Ik vindt het geweldig spul, maar gebruik het niet te lang achter elkaar.

Maandje op-af is het beste....

Ja dat ben ik ook van plan.. maand tot 6 weken gebruiken, dan 3-4 weken off..

:rolleyes: Creatine is geen 'kuurmiddel' waar je even 'off' van moet zijn. Het is een voedingssupplement, het zit gewoon in je dagelijkse portie vlees!
Volgens jou zou je dus ook 4 weken geen vlees moeten eten als je 4-6 weken op je moeders biefstukjes hebt zitten kauwen.
Je pist/poept/kotst/niest het gewoon weer uit. Gewoon volcontinu gebruiken dus.

K vraag me dan toch af waarom er op elke creatine monohydraad staat dat je zoveel tijd moet inemen, dan een periode niet, en dan weer beginnen.. zou dit dan alleen zijn voor het wegwerken van het extra opgeslagen vocht?

BTW, ik denk deze te gaan kopen, 26 euries.. iemand ervaring met deze? heb hem helaas niet kunnen vinden tussen de reviews...

100% Pure Micronized Creatine (Dymatize) || Body en Fit Shop

je moet het zelf weten... imo is hij veel te duur! 100% creatine = 100% creatine.. enige verschil kun je hebben in de korrel.. grof/middel/fijn. Zoals ik al zei heeft die van XXL een hele fijne korrel :rolleyes:

Met die van Dymatize heb ik geen ervaring.. 26 euro of 17,50 makkelijke keuze toch?

4weken on(10gr per dag) dan 2weken off (0gr per dag) is imo de beste manier

Creatine is geen 'kuurmiddel' waar je even 'off' van moet zijn. Het is een voedingssupplement, het zit gewoon in je dagelijkse portie vlees!
Volgens jou zou je dus ook 4 weken geen vlees moeten eten als je 4-6 weken op je moeders biefstukjes hebt zitten kauwen.
Je pist/poept/kotst/niest het gewoon weer uit. Gewoon volcontinu gebruiken dus.

Beetje onzin...

Creatine is een stof die door het lichaam zelf aangemaakt wordt! Zit dus niet standaard in je voeding, maar wordt gevormd door een chemisch proces. Als je voor een langere tijd creatine inneemt, zal de aanmaak van creatine door je lichaam afnemen en mogelijk zelfs stoppen. Dat is de reden dat je het niet langer dan een 4/5 weken moet gebruiken. Dat zal je lichaam de kans geven om het weer zelf aan te maken.

En het zit zeker niet in je biefstuk. Je verwart het een beetje met eiwitten/proteinen....:rolleyes:

Beetje onzin...

Creatine is een stof die door het lichaam zelf aangemaakt wordt! Zit dus niet standaard in je voeding, maar wordt gevormd door een chemisch proces. Als je voor een langere tijd creatine inneemt, zal de aanmaak van creatine door je lichaam afnemen en mogelijk zelfs stoppen. Dat is de reden dat je het niet langer dan een 4/5 weken moet gebruiken. Dat zal je lichaam de kans geven om het weer zelf aan te maken.

En het zit zeker niet in je biefstuk. Je verwart het een beetje met eiwitten/proteinen....:rolleyes:

jij mag de zoek functie ook nog wel is keer raadplegen....

hoi bro,s ik gebruikte paar weken terug ook creatine .
toen drukte ik top 110kg bank deed ik 5x maar nou ik geen creatine meer gebruik haal ik zelfs 3x 6x met 11okg zit gewoon tussen de oren alleen met creatine lijkt je voller houd ook vocht vast dus weet niet wat ik r van moet denken ??

Punten en komma's please. Dit leest echt voor geen meter.

Verder...
Creatine heeft niet bij iedereen effect. Het is dus heel goed mogelijk dat het bij jou qua kracht weinig helpt. Ikzelf reageer er wel altijd vrij goed op. Een belangrijk ding is je in iedergeval duidelijk. Kracht zit tussen je oren!

Ikzelf gebruikte creatine in 3/5 gram (deed niet aan constant wegen) per dag en dan met name op de trainingsdagen. Tijdens niet trainingsdagen sloeg ik wel eens een dagje over. Dat vind ik best, want dat zijn voor mij toch geen dagen waarop de creatine er hard doorheen gaat.

Creatine is een stof die bij iedereen met een skelet wordt aangemaakt in de lever door 3 essentiële amino's en het wordt omgezet in kreatinine. En ja, je kan het binnenkrijgen door voedsel (gebeurd ook...) De dosis is daarbij echter zo minimaal en te verwaarlozen, dat je lichaam ook zelf creatine aan blijft maken. Als je meer dan 10gr per dag voor een langere periode inneemt in een supplement, zal de aanmaak van lichaamseigen creatine in de lever afnemen en met de tijd zelfs stoppen.

Maar als je het niet van mij aanneemt omdat ik er niets vanaf weet (...), vraag dan eens aan een sportarts of zo...of lees de bijsluiter.

je kan het zo lang nemen als je wilt. ( normale hoeveelheden )
anders ga je deze discussie maar aan met 3XL ofzo

Creatine is een stof die bij iedereen met een skelet wordt aangemaakt in de lever door 3 essentiële amino's en het wordt omgezet in kreatinine. En ja, je kan het binnenkrijgen door voedsel (gebeurd ook...) De dosis is daarbij echter zo minimaal en te verwaarlozen, dat je lichaam ook zelf creatine aan blijft maken. Als je meer dan 10gr per dag voor een langere periode inneemt in een supplement, zal de aanmaak van lichaamseigen creatine in de lever afnemen en met de tijd zelfs stoppen.

Maar als je het niet van mij aanneemt omdat ik er niets vanaf weet (...), vraag dan eens aan een sportarts of zo...of lees de bijsluiter.

Dit is volledig achterhaald. Je probeert me te verbeteren met oude informatie, de lichaamseigen aanmaak stopt NIET door te lang gebruik van creatine of overmatig gebruik hiervan.

Wikipedia: Creatine wordt bij mensen gemaakt in de lever. Creatine kan ook met het voedsel worden opgenomen. Biefstuk en zoute haring bevatten bijvoorbeeld ook creatine.

:rolleyes:

ik heb zelf CEE gebruikt en was egt heel goed.
Na 1 week gebruikt te hebben was mijn lichaam voller geworden.
Maar het 2e week kon ik langer doorgaan en toen ben ik gestopt met CEE ik vond het nep maar het hielp wel.En na het stoppen was ik over 2 a 3 dagen weer normaal als vroeger.
Het lijkt alsof er lucht in je lichaam gepompt word en als je stopt dat het lucht dan weer verdwijnt uit je luchaam

De normale hoeveelheden waar je het over hebt, is 2-3 gram per dag. Wat wij doen is 2 maatscheppen per dag nemen (10mg) per dag. Ik denigreer helemaal niet, maar het feit dat een fabrikant niet zegt dat je er na een maand beter even mee op kan houden, wil niet zeggen dat je het hele jaar lekker door moet gaan. Zou ik ook niet zeggen als ik het verkocht.

Er vanuit gaan dat iemand ignorant is komt pas denigrerend over. Wist je trouwens dat een teveel aan creatine weer kan kristalliseren in de urinewegen als je iets te weinig vocht hebt?

Terug
Naar boven