XXL Nutrition

Creatine gebruiken

2500 kcal aan shakes? Waarom zou je stoppen met creatine?

Wat een troll ben jij.
joo wovano lees mijn post is goed dan snap je het beter denk ik!ik zit op 2500kcal met eten en shakes 1 a 2 shakes p/d.
en ik wil beginne met crea, en ik vraag me af of je uberhoudt wel wat overhoud als je zeg maar na een paar maanden stopt..?

(heb het hierboven toch echt goed omschreven vindt ik..

mvg, (y)

Vindt ik......................

Waarom zou je spiermassa kwijtraken als je stopt met creatine?
Waarom denk je uberhaupt extra veel spiermassa te krijgen door creatine?

Waarom zou je spiermassa kwijtraken als je stopt met creatine?
Waarom denk je uberhaupt extra veel spiermassa te krijgen door creatine?
dat vraag ik me juist af...
de extra spiermassa krijg je door het vocht dat opgeslagen in de spiercellen en in dat vocht zitten voedingsstoffen die je spieren gedurende de hele dag voedt maar als je stopt met crea dan heb je ook geen extra vocht dus dan weer op me vraag behoud je je spiermassa nog als je stopt..? gwn simpel ja of nee

Mvg.

dat vraag ik me juist af...
de extra spiermassa krijg je door het vocht dat opgeslagen in de spiercellen en in dat vocht zitten voedingsstoffen die je spieren gedurende de hele dag voedt maar als je stopt met crea dan heb je ook geen extra vocht dus dan weer op me vraag behoud je je spiermassa nog als je stopt..? gwn simpel ja of nee

Mvg.
Het vocht nee, de gewonnen myofibrillaire eiwitten ed. ja.

Voor TS. Mischien kun je die creatine snoepjes van B&F eens proberen. Misschien makkelijker op vakantie mee te nemen?

• Topic Starter Topic Starter
Nog een vraag, ik lees hele verschillende meningen en onderzoeken over creatine icm koffie (caffeine) de ene zegt dat het de opname hindert en de andere zegt dat het tijdens het trainen geen nut heeft door de caffeine.
Nu neem ik het sochtends in en een half uur daarna 1 bakje koffie en dat wil ik graag zo houden, maar realiseer me ook dat die koffie de werking misschien teniet doet.
Mijn laatste bakje koffie is om 4 uur meestal nu vraag ik me af kan ik het dan niet beter voor het slapen innemen? Er zit dan geen caffeine meer in me lichaam..

Alvast bedankt!

Nog een vraag, ik lees hele verschillende meningen en onderzoeken over creatine icm koffie (caffeine) de ene zegt dat het de opname hindert en de andere zegt dat het tijdens het trainen geen nut heeft door de caffeine.
Nu neem ik het sochtends in en een half uur daarna 1 bakje koffie en dat wil ik graag zo houden, maar realiseer me ook dat die koffie de werking misschien teniet doet.
Mijn laatste bakje koffie is om 4 uur meestal nu vraag ik me af kan ik het dan niet beter voor het slapen innemen? Er zit dan geen caffeine meer in me lichaam..

Alvast bedankt!

Weet dit niet zeker, maar ik dacht dat creatine innemen voor het slapen ongunstig was. Omdat je dan vanzelfspreken niet voldoende kunt drinken.

Weet dit niet zeker, maar ik dacht dat creatine innemen voor het slapen ongunstig was. Omdat je dan vanzelfspreken niet voldoende kunt drinken.

Can confirm

Als ik creatine neem na 9 uur, dan word ik wakker met koppijn, van die droge ogen en mond, je kent het wel :o

Oke, ik had tijdens het opladen (ik weet dat het achterhaald is, maar ik wou snel mijn max niveau halen) geen last van als ik het voor slapen innam. Ik kan indd bijv om 9uur innemen vaak heb ik daarna nog wel een liter water gedronken.
En het voordeel dat het dan ver van de koffie afzit, als dit wat uitmaakt..

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of meer over weet?

Google: Creatine and caffeïne

Creatine zit vetverlies sowieso niet in de weg want toen ik een maand bezig was, was ik 1.4 kg aan vet afgevallen

Je hoeft sowieso met creatine niet echt extra water te drinken. Extra water wat je moet drinken is circa 2 liter over de laadfase. Meer niet.

Is die laadfase echt nodig?
Wil eigenlijk dagelijks 5gr toevoegen aan mijn shake...

Is die laadfase echt nodig?
Wil eigenlijk dagelijks 5gr toevoegen aan mijn shake...

Nee, maar het is wel veel sneller en makkelijker.

Ik zou niet weten hoe lang het duurt voordat je met 5 gr per dag even veel creatine verzadigd bent als na 4 dagen 20 gr per dag, maar volgens mij is dit enkele weken.

Dus waarom zou je enkele weken wachten tot verzadiging (de reden waarom je überhaupt creatine gaat suppleren) als je het in 4 dagen kan bereiken?

hallo, beste creatine gebruikers krijgen er mensen die creatine monohydraat gebruiken puistjes?

mvg

Ja, een negenoog op mijn gat !

Pukkels ter grootte van busjes!

Terug
Naar boven