MuscleMeat

Creatine tijdens de cut ( tegen krachtverlies)

Mixer

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Zoals jullie misschien weten gaat je energie en kracht toch wel wat achteruit tijdens de cutperiode .
Ook ik heb er last van .
Zou ik creatine mogen gebruiken tijdens de cut ?
Of wat doen jullie om dit op te lossen ?

Als je stopt met creatine verlies je die gewonnen kracht (van crea) toch weer, dus ik zie weinig nut.

En het is al eens gezegd door iemand, krachtverlies zit grotendeels tussen de oren, dit is ook gewoon zo.
Akkoord je gaat sneller moe en verzuurd zijn maar echt krachtverlies zit in je koppie imo

• Topic Starter Topic Starter
Nou , kan ik echt niet volgen hoor met wat u heert beweerd.
Krachtverlies zit tussen de oren ???

tjah bij mij is et gewoon echt hoor die krachtverlies :D
zal ook wel komen omdat mijn voedingsschema weinig energie bronnen (lees koolhydraten ) bevat zodat ik minder energie heb... dus jah :S

IK ben een poosje terug begonnen met supplementeren met Glutamine/Creatine/Taurine. Het krachtverlies waar ik in het begin van mijn cut tegenaan liep heb ik inmiddels weer ingelopen.
Bevalt me stukken beter zo.

En toch klopt het wel denk ik dat dat krachtverlies tussen je oren zit.
Je hoort het zo vaak dat je het gaat geloven.

Ik heb in 2 jaar tijd 2 keer creatine gebruikt en na beide keren heb ik de massa en kracht weten te behouden.

ik ben nu 2 maande aan het cutte, en vind zelfs dat ik erop vooruit ga..
heb helemaal geen last van krachtverlies

Wanneer je laag in de kh komt krijgt je zeker met krachtverlies te maken. de eerste 2 oefeningen gaan misschien nog goed maar je komt al heel snel de man met de hamer tegen. als je al futloos, slap en moe bent voor je begint is het verdomd lastig nog zwaar te tillen.. creatine werkt bij mij goed.

Eens.
In eerste instantie ben ik gezakt naar 140gr KH, kostte me 20% in kracht overall.
Nu ik supplementeer zit ik weer op 100%. Alleen al voor mijn motivatie is het een wereld van verschil.

al zit het deels tussen de oren, dat maakt in feite toch niks uit. feit is dat je anders minder gewicht gebruikt als nu. reden voor mij om creatine te pakken. al zit alles tussen de oren, wat ik overigens niet denk, who cares. it's just me and the iron :D

Nee ik ben ook aan het cutten en met een aantal oefeningen verhoog ik zelf nog de kilos, lager heb ik nog nergens hoeven gaan...

Ik heb hier nog een potje sater8 klaar staan. Ga denk ik over een aantal weekjes mee beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja var .
Het kan misschien ook liggen aan de laatse maaltijd die je voor je training genomen hebt , omdat jij er geen last van hebt.
Misschien is mijn probleem wel , dat ik als ik an het cutten ben snachts weinig slaap heb .
Misschien een beetje vermoeidheid .
Ik ga deze periode toch proberen te overbruggen met crea .
Natuurlijk stop ik wel een paar week met de crea voor ik op vakantie vertrek .
Gewoon om het vocht wat te laten wegtrekken .
Want mijn ervaring is dat je van creatine toch wel wat vocht vasthoud .

Dat slaat werkelijk nergens op. Creatine trek vocht in de cel aan, nergens en nergens anders dan ook. Hoeveel zout je neemt kan invloed hebben, je vochtinname kan invloed hebben op onderhuidsvocht, hoog oestroogeen en grote afgifte van aldosterone. Maar creatine doet onderhuids niks. Veel pro's laden de avond voor de wedstrijd met creatine om hun spieren vol te krijgen. Creatine houdt geen onderhuids vocht vast *zucht*..

Creatine is niet ideaal bij cutten. Het vermindert de vetverbranding

Allereerst mbt. het vasthouden van water:

Effects of training and creatine supplement on muscle strength and body mass.

Francaux M, Poortmans JR.

Nevertheless, the relative volumes of the body water compartments remained constant and therefore the gain in body mass cannot be attributed to water retention, but probably to dry matter growth accompanied with a normal water volume.

Institut Superieur d'Education Physique et de Kinesitherapie, Universite Libre de Bruxelles, Brussels, Belgium. francaux@edph.ucl.ac.be

Mbt. de verminderde vetverbranding:

Creatine supplementation influences substrate utilization at rest.

Huso ME, Hampl JS, Johnston CS, Swan PD.

Department of Nutrition, Arizona State University, Mesa, Arizona 85212, USA.

Fat mass did not change significantly with creatine but decreased after the placebo trial (-2.4 +/- 0.8 kg, P < 0.05). Carbohydrate oxidation was increased by creatine (8.9 +/- 4.0%, P < 0.05), whereas there was a trend for increased respiratory exchange ratio after creatine supplementation (0.03 +/- 0.01, P = 0.07). Changes in substrate oxidation may influence the inhibition of fat mass loss associated with creatine after weight training.

dus ja, in de placebo groep was er sprake van vetverlies terwijl de creatine groep gelijk bleef. dus marcos heeft gelijk dat het enige invloed kan hebben. Maar vergeet niet dat creatine ook zorgt voor een toename van de vetvrije massa wat dus weer een hoger algeheel verbruik met zich meebrengt.

Performance and muscle fiber adaptations to creatine supplementation and heavy resistance training.

Volek JS, Duncan ND, Mazzetti SA, Staron RS, Putukian M, Gomez AL, Pearson DR, Fink WJ, Kraemer WJ.

Department of Kinesiology/Center for Sports Medicine, The Pennsylvania State University, University Park 16802, USA.

Creatine supplementation enhanced fat-free mass, physical performance, and muscle morphology in response to heavy resistance training, presumably mediated via higher quality training sessions.

Dus ik denk toch dat de voordelen groter zijn als de nadelen. Plus dat er ook nog legio studies zijn die zeggen dat creatine geen invloed op het vetverlies heeft:

Creatine monohydrate supplementation on body weight and percent body fat.

K*tz MR, Gunter MJ.

Department of Physical Education and Athletic Training, Palm Beach Atlantic University, West Palm Beach, Florida 33416, USA. matthew_k*tz@pba.edu

These findings support previous research that creatine supplementation increases TBW. Mean percent body fat and caloric intake was not affected by creatine supplementation.

had ergens van BC gelezen

Je hebt ook gelijk zoals bovenstaande studies al zeggen, alleen denk ik dat de voordelen, meer vet vrije massa, dus in een dieet periode minder verlies van massa, toename in kracht en vollere look groter zijn dan de kleine invloed die het kan hebben op de vetverbranding. Uiteindelijk is je dieet daar de bepalende factor. Zo zie ik het athans.

Terug
Naar boven