MuscleMeat

creatine

beachbarry

Novice
Waardering
0
ik heb een vraag ik ben met creatine begonnen maar nou was mijn vraag kan ik dit doormiddel van mijn eiwitshake in nemen. heb namelijk gehoort dat dit niet goed is maar op de pot staat innemen tijdens de maaltijd maar daar zitten toch ook eiwitten in. wat is wijs.
al vast bedankt

het beste is meteen als je opstaat en meteen na je training, met dextrose

Ik zou niet weten waarom je creatine niet met eiwit in zou mogen nemen.

Creatine is zelf een omzetting uit arginine, glycine en methionine.

3XL zei:
Ik zou niet weten waarom je creatine niet met eiwit in zou mogen nemen.

Creatine is zelf een omzetting uit arginine, glycine en methionine.
nou dat is hem nou juist veel mensen vinden dat het hierdoor zou kunnen voorkomen dat creatine en de aminozuren uit je shake gaan ''strijden'' voor absorptie. er wordt nu meer onderzoek gedaan hierna op dit moment.
peace
j

Lijkt me onzin.

Je lichaam maakt wel zelf creatine uit deze 3 aminozuren. Maar het is niet zo dat je lichaam creatine die je supplementeerd weer afbreekt tot losse aminozuren.

Als dit zo zou zijjn zou supplementeren onzin zijn (het zou toch nooit z'n doel bereiken) en zou je moeten gaan denken om te gaan supllementeren met arginine, glycine en methionine.

3XL zei:
Lijkt me onzin.

Je lichaam maakt wel zelf creatine uit deze 3 aminozuren. Maar het is niet zo dat je lichaam creatine die je supplementeerd weer afbreekt tot losse aminozuren.

Als dit zo zou zijjn zou supplementeren onzin zijn (het zou toch nooit z'n doel bereiken) en zou je moeten gaan denken om te gaan supllementeren met arginine, glycine en methionine.
ja ik snap wat je bedoelt 3xl maar het antwoord hierop is alles behalve conclusief op dit moment. ik heb studies gezien waaruit het helemaal onzin zou zijn en andere waaruit blijkt dat het mischien relevant zou zijn ik weet het nog niet zeker, ''time wil tell'' ;)
peace
j

ik neem het altijd door mijn eiwitshake en merk duidelijk verschil of ik het wel of niet neem.

Heb het ook een tijd apart genomen met water,appelsap of grapefruitsap.

Alles heeft het zelfde effect(bij mij dan in ieder geval) nl 5-10% krachttoename en meer uithoudingsvermogen van de spieren.

Het gaat niet om de strijdigheid tussen creatine en whey, maat men raadt het af om je creatine samen met je shake te nemen omdat over het algemeen de shake bereidt word met melk en dit is nou juist waarom je je creatine niet samen met je shake moet nemen.
Er zit een bepaalde stof in melk, weet de naam ff niet, die de opname van creatine verminderd. Het is dus zonde van je creatine om dit dus samen met je shake te nemen. Als je je shake met water maakt, is dit effect al natuurlijk een stuk minder, maar er blijft natuurlijk nog wel een kleine hoeveelheid van die stof in je eiwitten zitten.
En wat maakt het nog uit, of je nou 1 of 2 keer iets moet mixen

neem m'n creatine altijd in met melk/shake werkt prima

@denysis: je kan creatine beter NIET innemen met grapefruitsap, dit is een veel voorkomende vergissing die te wijten is aan een vertaalfoutje. Creatine neem je best met grape juice (druivensap) en niet met grapefruit juice.

Terug
Naar boven