AndroidHealthClinic

creatine

aarnink

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
158kg
Vetpercentage
50%
hallo
ik vroeg me af is het al mogelijk om met de leeftijd 15 jaar bijna 16 met creatine te gebruiken?

Vanaf welke leeftijd kun je creatine gebruiken?
Ondanks dat er strikt medisch gezien geen enkel bezwaar bestaat wordt creatinesuppletie niet aangeraden bij jeugdigen (onder de 18 jaar). Dit heeft vooral een opvoedkundige reden. Beginners en jeugdigen zouden hierdoor het beeld krijgen dat presteren zonder middelen niet of veel moeilijker mogelijk is. En daarmee wordt een slecht signaal gegeven. Creatinesuppletie heeft een optimaal effect als je ook optimaal traint. Daarnaast kunnen jeugdigen nog zoveel winst boeken op andere factoren dat creatinesuppletie nog niet echt nodig is. Bovendien is niet duidelijk bij deze groep wat de lange termijn effecten op de gezondheid zijn.

http://www.eigenkracht.nl/supplementen/specifieke-supplementen/creatine

Wat is dat nou voor bullshit, als het nou AAS was maar dat beetje extra vocht geeft mij niet het gevoel dat ik zonder middelen niks kan hoor.

Wat is dat nou voor bullshit, als het nou AAS was maar dat beetje extra vocht geeft mij niet het gevoel dat ik zonder middelen niks kan hoor.

oke, stop dan nu maar met all je supps en ga alles uit je voeding halen.
Is easy te doen met zulke stats. gaat ook vooral om de gemaks zucht :)

• Topic Starter Topic Starter
maar het is dus niet goed omdat ik anders te lui word?

Zou er nog niet aan beginnen, ik ben net zelf een maand aan de creatine, puur om me van het plateau van gewichten af te halen en is inmiddels goed gelukt.

Je bent nog veel te jong om er mee te beginnen

Zou er nog niet aan beginnen, ik ben net zelf een maand aan de creatine, puur om me van het plateau van gewichten af te halen en is inmiddels goed gelukt.

Je bent nog veel te jong om er mee te beginnen
Wait wut, verklaar je nader.
Als TS al een tijdje traint (Wat waarschijnlijk niet zo zal zijn daar niet van) is dit imo gewoon mogelijk. Niks gevaarlijks aan.

Creatine zit in rood vlees zoals biefstuk.
Ik stel jou dezelfde vraag opnieuw: "Is het mogelijk om op je 16e al biefstuk te eten?" ;)

Je zal wel extra vocht (water, melk,...) moeten drinken.
Ik zou voornamelijk alles uit voeding halen, want creatine is geen supermiddel. Voeding wél (en creatine nu zou weggesmeten geld zijn).
Supplement = aanvulling, geen vervanging. Dat kan enkel als je huidige voeding in orde is.

Laatst bewerkt:
kan wel, maar het is onzin. Je traint pas net en je gaat supersnel vooruit als je goed bezig bent.

Wait wut, verklaar je nader.
Als TS al een tijdje traint (Wat waarschijnlijk niet zo zal zijn daar niet van) is dit imo gewoon mogelijk. Niks gevaarlijks aan.

Raad jij een beginnende (wss ecto aan de stats te zien) om met creatine te beginnen? Kan genoeg gainen op normaal voedsel, creatine is een sup geen vaste voeding. Genoeg vlees etc eten

@TS hoelang train je dan?

Raad jij een beginnende (wss ecto aan de stats te zien) om met creatine te beginnen? Kan genoeg gainen op normaal voedsel, creatine is een sup geen vaste voeding. Genoeg vlees etc eten

@TS hoelang train je dan?
Nee, dat raad ik juist niet aan. Maar ik dacht meer dat je het over jonge mensen in het algemeen had, niet kijkend naar zijn beginnende ecto stats.

ik train ongeveer half jaartje

Mwa het stelt niet zoveel voor.. (bij mij althans niet iig???) Dus zou het gewoon doen als je wilt, waarom niet he

ik zou gewoon no xplode nemen en wat bijpassende supps erbij, eerst even opladen een aantal dagen..
neem je een lekker eetschema van 4000kcal + weightgainer en je kan je geluk niet op de eerste paar maanden

Oke even serieus.

Lees goed wat er allemaal op de verpakking staat, want als je van sommige creatine producten een grote hoeveelheid in 1x inneem dan kunnen er niet zo leuke dingen gebeuren. Maar je lichaam maakt al creatine aan, dus gebruiken is no problem ;)

creatine is niet zo duur dus ik probeer eerst wel als ik gekke dingen voel zal ik er ook gelijk mee stoppen en er wel mee wachten tot dat ik 18 ben

ik zou het gewoon lekker doen, gaat echt niks geks van gebeuren.
Alleen zou ik wel even minimaal 1jaar zonder zoiets trainen, ik zou mij niet zo druk maken om de leeftijd bij een middel als creatine maar meer om de ervaring ik raad vrienden van mij die beginnen met bodybuilding ook altijd af meteen supplementen enzo te kopen. ga eerst maar kijken of je het egt wil en dat aan jezelf bewijzen wennen aan hoe je moet trainen en opletten dat je alles goed doet en daarna kijken wat de vooruitgang is als je middeltjes gebruikt. Als je op dag 1 van je trainen creatine gebruikt weet je toch geen verschil tussen wel en geen creatine....

ik zou het gewoon lekker doen, gaat echt niks geks van gebeuren.
Alleen zou ik wel even minimaal 1jaar zonder zoiets trainen, ik zou mij niet zo druk maken om de leeftijd bij een middel als creatine maar meer om de ervaring ik raad vrienden van mij die beginnen met bodybuilding ook altijd af meteen supplementen enzo te kopen. ga eerst maar kijken of je het egt wil en dat aan jezelf bewijzen wennen aan hoe je moet trainen en opletten dat je alles goed doet en daarna kijken wat de vooruitgang is als je middeltjes gebruikt. Als je op dag 1 van je trainen creatine gebruikt weet je toch geen verschil tussen wel en geen creatine....

Dit dus ;)

Terug
Naar boven