XXL Nutrition

Creatine

Molleninho

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m72
Massa
74kg
Hey!

ik wil creatine gaan gebruiken.
Ik wil wat "groeien".
Creatine houd vocht vast heb ik begrepen. Klopt dit?
Moet die oplaadfase gehanteerd worden voor effect of is dit fabel.
En na de oplaadfase wat is dan de goede dosis?
En wanneer in te nemen?

Ik zelf zat te denken aan(5g):
5 dagen oplaad fase. ( 1x 's ochtends voor het ontbijt, voor het trainen, na het trainen.) totaal 15g.
Vervolgens 5g na de training.

Of is het beter om met mijn stats 10g te hanteren in de oplaad fase. dus 's ochtends en na het trainen.
Vervolgens 5 g na de training.

Tips?
Opmerkingen?

TNx!!!

Laatst bewerkt:
als je wilt groeien kun je beter beginnen met voeding sectie doorlezen en een schema maken. zonder goede voeding schiet je niks op. verder is oplaad fase niet nodig.
ik zou persoonlijk gewoon 3 tot 5 gram smorgens pakken en 3 tot 5 gram na training.
6 gram per dag is geloof ik wel genoeg.

weet niet welke crea je hebt maar monohydraat kan vocht vast houden persoons afhankelijk, merk er zelf niet super veel van maar als je merkt dat je gezicht wat vetter oogt kan je er voor kiezen minder te gebruiken maar denk dat het niet nodig is. effect is vrij minimaal

Heb je een voedingschema? Je weegt 61 kilo dus je kan nog genoeg groeien met goede voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je een voedingschema? Je weegt 61 kilo dus je kan nog genoeg groeien met goede voeding.

Ik heb een voeddingsschema.
Zit volgens mij wel goed hoor.

Ik wil wel groeien maar niet in vetmassa, dus doe niet aan `bulk`.
Doe gewoon Clean bulk.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 16:20 ----------

Dus als ik het goed begrijp is het 2 maal daags genoeg om 1 schepje te nemen.
5g per schep. 's ochtends en na de training.

Om gewoon te antwoorden op je vragen:

- Creatine houdt vocht vast in de spieren, dus je gaat er niet als een vochtbal uitzien.
- Oplaadfase kan, dan ga je sneller effect hebben van de creatine, maar hoeft helemaal niet. Dan duurt het gewoon langer eer je er effect van hebt.
- Na oplaadfase: 3 a 5 gr per dag is meer dan genoeg.
- Wanneer: maakt niets uit.

Ben vandaag ook begonnen met creatine na de workout, doe dit in combinatie met Grape fruit jus. Ben alleen benieuwd wat ongeveer 4 gram is? Een kleine eetlepel?

een kleine eetlepel is 4-5 gram , maakt niet uit.
en het is het beste om de crea te nemen na de training, heb ik ergens gelezen.

ok,!

tnx!

Hoe zijn zoveel topics over en ook een sticky. Hierin worden al je vragen en nog veel meer uitgelegd. Gebruik de zoekfunctie maar eens

al door gekeken.
Maar wil ook wat persoonlijke ervaringen horen:)

Ik wil wel groeien maar niet in vetmassa, dus doe niet aan `bulk`.
Doe gewoon Clean bulk.

? ? ? ?

Verschil tussen gewone bulk en clean bulk zit'm in de keuze van je voeding, niet in het aantal calorieën. En ook met een overschot aan calorieën uit "schone" voeding kan je in vet aankomen.

Termen verkeerd gebruikt dan.
Maar die dingen die je met clean bulk binnen krijgt worden toch minder snel aangezet in vetmassa.

Overschot aan calorieën is een overschot aan calorieën. Je zult alleen waarschijnlijk bij schone voeding meer moeten eten om aan hetzelfde overschot te komen omdat vaak de nutrient density lager is.

met jou gewicht en de marge die er nog op zit kan je denk ik voorlopig makkelijk je creatine uit vlees halen..

ok:)

Terug
Naar boven