MuscleMeat

Creatine

Mijn ervaring met creatine is ongeveer 2 kilo winst tijdens de periode van 6 weken.
Na anderhalve week is dit al 1,5 kilo.

Neem 5 gram per dag, maar eerste week neem ik 10-15 gram per dag.
Ik merk dan dat mijn cellen sneller vol komen te zitten.

Neem de crea liefst op een lege maag met dextro voor de beste opname door mijn lichaam.

Krachttoename is er iets, minder snel uitgeput, fitter na training en lekkere pomp in mijn spieren.

Voor mij maakt het merk niet zoveel uit als je maar pure crea hebt dan zit het vaak wel goed.

Ik gebruik het nooit langer dan 6 weken en dan weer 6 weken niet.
Je kunt het ook langer gebruiken alleen is het goed wanneer je time on is time off hanteert.

Verder raak ik de gewonnen kilotjes weer langzaam kwijt, af en toe hou je iets vast maar of dat puur door de crea komt denk ik persoonlijk niet.
Vaak gaan er geruchten dat mensen alles vast houden na een periode crea, maar dat zou betekenen dat als je gewoon crea blijft gebruiken voor een aantal jaar dat je vanzelf (door de crea) aankomt en aankomt.
Je kan iets vasthouden maar niet veel omdat het voornamelijk ook vocht is waardoor je kilo's wint.
Voordeel van crea is dat het lang in je lichaam blijft dus zal je heel langzaam kilo's verliezen wanneer je stopt.

voordeel is ook dat het niet erg is als je het een keertje vergeet te nemen en dat je zelf een geschikt moment kan zoeken voor de inname van crea. Bedoel hiermee dat je niet perse voor of na de training moet nuttigen. Belangrijk is dat je het neemt wanneer je lichaam het snel op kan nemen. Dat is op een nuchtere maag en met snelle suikers.

Dus eigenlijk is jouw ervaring dat je er nix mee opschiet, maar je bent er wel heel positief over ???

...kracht/uithoudingsvermogen nemen iets toe...Ik kan meer herhalingen maken met zwaardere gewichten...Ik gebruik crea echter niet continu....kracht gaat dan iets achteruit in periodes waarin ik het niet gebruik..

Wanneer ik een tijdje niet meer vooruitkom, voeg ik tijdelijk crea toe aan mn dieet...

Naga zei:
Dus eigenlijk is jouw ervaring dat je er nix mee opschiet, maar je bent er wel heel positief over ???

snap je niet helemaal!
natuurlijk schiet je wat mee op je wordt sterker dus kan je harder trainen waardoor je spiermassa kunt ontwikkelen etc.

Creatine mag je niet altijd door blijven nemen..je doet een crea-kuur en dan moet je een wash-out periode rekenen van ongeveer anderhalve maand! Je neemt die imo ook niet s'ochtends, maar direct na de training in de post-workout shake...anders s'avonds net voor het slapengaan..zo doe ik het toch.

Creatine zorgt voor een viscieuze cirkel : je neemt crea, die zorgt ervoor dat je meer vocht in de spieren houdt, meer vocht betekent meer kracht..meer kracht, meer gewicht heffen..meer gewicht heffen, meer spiermasse kweken.

wordt je er dikker door ik bedoel zichtbaar dikker dat je een dikke kop krijgt ofzo?

Elysium zei:
Creatine mag je niet altijd door blijven nemen..je doet een crea-kuur en dan moet je een wash-out periode rekenen van ongeveer anderhalve maand! Je neemt die imo ook niet s'ochtends, maar direct na de training in de post-workout shake...anders s'avonds net voor het slapengaan..zo doe ik het toch.

Creatine zorgt voor een viscieuze cirkel: je neemt crea, die zorgt ervoor dat je meer vocht in de spieren houdt, meer vocht betekent meer kracht..meer kracht, meer gewicht heffen..meer gewicht heffen, meer spiermasse kweken.

creatine nemen net na de training heeft absoluut geen toegevoegde waarde.
creatine heeft een lange halfwaardetijd dus is het alleen belangrijk dat de creatine snel en volledig opgenomen wordt door je lichaam en dat is mijn insziens op een nuchtere maag en met dextro

ja maar na de training zijn je spieren toch het gevoeligst voor opname voor creatine.
insuline gevoeligheid vd spieren is dan ook het grootst.

dus lijkt dit me het ideale moment voor creatine.(met dextrose)

s'ochtends op nuchtere maag komt op de tweede plaats.

Muis zei:
ja maar na de training zijn je spieren toch het gevoeligst voor opname voor creatine.
insuline gevoeligheid vd spieren is dan ook het grootst.

dus lijkt dit me het ideale moment voor creatine.(met dextrose)

s'ochtends op nuchtere maag komt op de tweede plaats.

zit wat in ;)

spirosz zei:
...Verder raak ik de gewonnen kilotjes weer langzaam kwijt, af en toe hou je iets vast maar of dat puur door de crea komt denk ik persoonlijk niet.
Vaak gaan er geruchten dat mensen alles vast houden na een periode crea, maar dat zou betekenen dat als je gewoon crea blijft gebruiken voor een aantal jaar dat je vanzelf (door de crea) aankomt en aankomt.
Je kan iets vasthouden maar niet veel omdat het voornamelijk ook vocht is waardoor je kilo's wint.
Voordeel van crea is dat het lang in je lichaam blijft dus zal je heel langzaam kilo's verliezen wanneer je stopt.

Wat ik bedoel is dat je hier aangeeft (of ik interpreteer het verkeerd) dat je voornamelijk zwaarder wordt door vochtretentie. Dat je vervolgens alle gains weer verliest als je stopt met crea, dat je betwijfelt of ALS er al wat blijft hangen, dat door de crea komt.

Dat lijkt mij dan niet de moeite. sterker worden als gevolg van crea, vervolgens als je er mee stopt verdwijnt alles weer als sneeuw voor de zon.
Als ik Crea gebruik dan helpt mij dat door een barriere heen. Ik wordt groter en sterker, en dat blijft, ook als ik stop met crea. Wat is anders de point?

Anyways, ik bedoel het niet rottig hoor...ik snap alleen niet wat je er dan aan hebt. Never mind....

Ik heb nog geen ervaring met creatine, maar misschien zit het zo:

Als je zwaarder kunt trainen door creatine dan is dat toch ook goed?
Omdat je je spieren zwaarder kunt belasten zullen ze dus sneller vooruitgaan (totaal los gezien van wateropname) dan zonder crea. Of zie ik dat verkeerd ???

Als je je spieren echt maximaal belast tijdens je crea-periode zul je dus in kortere tijd meer vooruitgang boeken. Dat je meer water vasthoudt in je spieren, heb je op zich niet veel aan, misschien wel handig als je moet poseren.

Just my 2 eurocts. :)

Heel simpel
1 je kunt meer gewicht pakken
2 je wordt er voller van
3 een goede pomp
4 doordat je meer gewicht hebt gepakt een betere groei

ik ben er zeer over te spreken, maar ik gebruik het niet het hele jaar door, eigelijk 1 x per en het liefst in de bulk.

ik zou als ik jou was, een creatine monohydraat nemen, mengen een sapje (met snelle koolhydraten, t beste is verse sap)

normaal win ik er zo'n 3 kilo mee gemiddeld maar de laaste keer nog geen gram ???

Naga zei:
Wat ik bedoel is dat je hier aangeeft (of ik interpreteer het verkeerd) dat je voornamelijk zwaarder wordt door vochtretentie. Dat je vervolgens alle gains weer verliest als je stopt met crea, dat je betwijfelt of ALS er al wat blijft hangen, dat door de crea komt.

Dat lijkt mij dan niet de moeite. sterker worden als gevolg van crea, vervolgens als je er mee stopt verdwijnt alles weer als sneeuw voor de zon.
Als ik Crea gebruik dan helpt mij dat door een barriere heen. Ik wordt groter en sterker, en dat blijft, ook als ik stop met crea. Wat is anders de point?

Anyways, ik bedoel het niet rottig hoor...ik snap alleen niet wat je er dan aan hebt. Never mind....

Precies wat jij zegt, crea helpt je door een barriere.
Toch is een groot gedeelte vocht, het zijn geen hormonen die helpen je spieren te laten groeien.
Wanneer je een definitieve winst maakt met creatine is dat omdat je sterker wordt en daardoor met meer gewichten spieren aanmaakt. Het is onmogelijk dat dit voor vele kilo's zal zorgen.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat je helemaal niets kan pakken aan kilo's.

ik heb redelijk veel ervaring met creatine . als het goede is dan krijg je meer droge massa . als het van mindere kwaliteit is zal er gewoon meer vocht in je spieren blijven. het zorgt wel voor meer atp ( energie) en dus zal je uithouding erdoor verhogen. dit is wel slechts voor bepaalde duur. Als het echt geen goede is zal je daarna minder kracht en minder uithouding hebben als je stopt. zorg dus zeker dat je goede hebt.

ps : belangrijk is dat je beseft dat creatine een supplement is . je haalt veel uit je voeding. en dan ben je tenminste zeker dat het goed is.
Ik zou als ik jou was niet naar de merken grijpen , je weet grotendeels niet wat erin zit en of het goed is . bij de apotheek is er wel goede

bij de apotheek kost die 3x duurder dan de Maximize, etc...
en dat is meestal ook gewoon zuiver creatine monohydraat, slecht of goed kan daar dus niet, want het is zuiver

spirosz zei:
creatine nemen net na de training heeft absoluut geen toegevoegde waarde.
creatine heeft een lange halfwaardetijd dus is het alleen belangrijk dat de creatine snel en volledig opgenomen wordt door je lichaam en dat is mijn insziens op een nuchtere maag en met dextro

Ik denk niet dat er een moment is wanneer je lichaam sneller opneemt dan net na de training, want dan is de doorbloeding van de spieren optimaal en zijn de spieren uitgeput qua KH's!! En dan neem je toch ook Dextrose of Maltodextrine, niet? Die zorgt er dan voor dat je een insulinepiek krijgt waardoor de stoffen veel sneller opgenomen worden...alsook dus de creatine.

Terug
Naar boven