Fitness Seller

Cuba besluit in februari over toekomst Fidel Castro

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Cuba besluit in februari over toekomst Fidel Castro

HAVANA - Het Cubaanse parlement neemt op 24 februari een besluit over de toekomst van de zieke leider Fidel Castro. Dat heeft interim-president Raúl Castro zondag gezegd.
De aankondiging komt op de dag dat meer dan acht miljoen Cubanen in de eenpartijstaat een nieuw parlement kiezen. Fidel Castro droeg in juli 2006 om gezondheidsredenen de macht over aan zijn broer Raúl. Sindsdien is hij niet meer in het openbaar verschenen. Voor de 614 zetels in het parlement zijn precies 614 kandidaten. Volgens de Cubaanse grondwet moet de Nationale Vergadering 45 dagen na de stembusgang zijn geïnstalleerd.

Parlement

De volksvertegenwoordigers kiezen volgens Raúl Castro op 24 februari, als het nieuwe parlement voor het eerst bijeenkomt, een staatsraad van 31 leden die op zijn beurt uit zijn midden de nieuwe Cubaanse president en vicepresident zal kiezen. Als Fidel Castro wil, kan hij zich opnieuw tot president laten kiezen. De vraag is echter of de 81-jarige Cubaanse leider dat wil en of hij zich daartoe lichamelijk in staat acht. De stembureaus openden om 13.00 (Nederlandse tijd). Ze sluiten om middernacht.

ANP

Vuurpeleton is een mooie optie.

idd ! kill the bastard :p
long time no see dbc ....

Ik zag de woorden Cuba & castro en de poster was mij bekend :D

• Topic Starter Topic Starter
Deze zomer maar eens een bezoekje gaan brengen voordat m'n kans voor eeuwig verkeken is op een ontmoeting. Over anderhalf jaar is Cuba niet meer wat het geweest is, jammer!

Ik heb geen helden. Wel obsessies.

What the hell....DBC01 Back in town ?
Of heb "je" toch je account kunnen verpatsen op dbc01.com.

:D

WB. Wel ff de juiste sectie kiezen dbc, allerlei is bb gerelateerd only. Dit hoort in politiek & religie ;)

Zo af en toe toch nog eens, DBB op z'n best.

Laatst bewerkt:
Vanwaar toch je obsessie met dat ouwe linkse fossiel, opa?

Probeer zelf maar eens een ministaat op een eiland zo lang te regeren met de VS en bondgenoten tegen je. Topprestatie. En dan zo ontzettend lang voor driekwart van de eilandbevolking de schijn ophouden.

Vrij weinig mensen weten dat Castro's regering de handen van Ché op sterk water heeft staan, zij het deels vergaan. Die zou ik weleens zelf willen zien. Dus hierbij een tip aan iedereen die van vergane 50'er jaren glorie houdt; dit jaar is waarschijnlijk het laatste jaar dat je het eiland nog kan zien zoals het zo'n beetje de laatste 20 jaar is geweest, al is het merendeel van de cultuur al in rook opgegaan.

Enne, ik ben niet terug als ik nooit weg was geweest. Jullie moeten beter op je forum lettten. Pino rookt er nog eentje, proost Castro. Ik ga m'n ticket boeken voor het te laat is.

Een hermetisch makkelijk te isoleren eiland dat gebukt gaat onder onderdrukking en een dictatorisme systeem is als grote broer goed verenigbaar met het uit de kluiten gewassen DBC ego.

De shariawet als staatsrechtelijke keuze is vrijwel identiek, dus meten met twee maten? Nee hoor, ben je gek! Zolang ergens de heil maar in kan worden gezocht. Desnoods prik je je eigen ogen ervoor uit. Want wat zou DBC nog zijn zonder een icoon om voor te leven? In voetbalstadions vind je de neefen en nichten van Opa.

Bij het uitstappen van je vlucht moet je maar hopen dat er genoeg haar op je kop zit Diebie, de Gilette Fusion kan voorlopig effe weg. En vergeet je twee begeleiders bij aankomst direct niet als zeer geachte heren een hand te geven met een eerbiedige buiging. ;)

Laatst bewerkt:
Genoeg idylischere plekjes waar de tijd ook lijkt stil te staan. Castro was en is gewoon een dictator die weinig goeds heeft gebracht voor zijn volk. Een land waar de bevolking het beste maar zijn mond houdt over de regering uit angst voor represailles.

Havanna is behoorlijk vervallen, volgens mij had je beter de Cubaanse sfeer kunnen opsnuiven in de tijd voor Castro. Maar ja dan heb je een tijdmachine nodig. Puta's en vervallen zooi kan je ook in vrijere landen vinden.

Het heeft er altijd unaniem dik bovenop gelegen dat Opa een man van weinig uitgesproken meningen is.

Het heeft er altijd unaniem dik bovenop gelegen dat Opa een man van weinig uitgesproken meningen is.

Een hermetisch makkelijk te isoleren eiland dat gebukt gaat onder onderdrukking en een dictatorisme systeem is als grote broer goed verenigbaar met het uit de kluiten gewassen DBC ego.

De shariawet als staatsrechtelijke keuze is vrijwel identiek, dus meten met twee maten?.

Kerel kerel, ga alsjeblieft terug naar school om je Nederlands aan te passen want je probeert hier met hoogdravende volzinnen 'iets te raken' maar je slaat de plank taaltechnisch compleet mis. Zelden kun je zoveel fouten tellen in één zin, nog los van het feit of er iemand is die kan begrijpen wat je nu weer probeert te zeggen met je gewauwel. Laat dat aan anderen over en beperk jezelf tot waar je echt goed in bent.

PS:
Als ik een man van weinig uitgesproken meningen ben roflol :roflol::roflol: dan weet ik 't niet meer hahahaha! :hello:

Kerel kerel, ga alsjeblieft terug naar school om je Nederlands aan te passen want je probeert hier met hoogdravende volzinnen 'iets te raken' maar je slaat de plank taaltechnisch compleet mis. Zelden kun je zoveel fouten tellen in één zin, nog los van het feit of er iemand is die kan begrijpen wat je nu weer probeert te zeggen met je gewauwel. Laat dat aan anderen over en beperk jezelf tot waar je echt goed in bent.

PS:
Als ik een man van weinig uitgesproken meningen ben roflol :roflol::roflol: dan weet ik 't niet meer hahahaha! :hello:

Je hebt helemaal gelijk, dat is typisch Marky! :roflol:

PS:

Gelijk heeft ie wel, maar omdat jij het niet toe wil geven begin je over zijn zinsopbouw:roflol:

Leg jij het dan maar es uit, ik begrijp er geen snars van.
Daarnaast kent Markmans mij lang genoeg om te weten dat ie onzin uitkraamt, en daar maak ik me verder niet druk om. Maar als je wat wilt vertellen is het wel handig als anderen kunnen meelachen om je onzin, want op deze manier is het niet te volgen ;)

Edit: Overigens hebben we het in dit topic over Castro. Als je mij zo belangrijk acht om een topic onderwerp te verdraaien dan ben je niet de eerste in de geschiedenis van mijn bestaan hier en raad ik je aan om een nieuw topic te openen met als titel 'mijn frustraties aangaande DBC', dat heb ik in het verleden menig DBB'ertje aangeraden en het werkt erg goed voor je woede verwerking. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven