Fitness Seller

Cutkuur gevolgd na bulkkuur

DutchDave

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
85kg
Medebodybuilders,

Graag zou ik wat advies willen over het volgende.

Ik volg nu een bulkkuur (week 10 inmiddels):
Test E 500mg 1-16 (2x 250mg)
Bold 600mg 1-16 (2x 300mg)
HcG 1000iu PW (2x 500iU)
Eerste 6 weken winstrol 50mg per dag gedaan

Vetpercentage geen idee maar zal tussen de 13 a 15% zijn denk ik.
Doe een cleanbulk van 300kcal boven onderhoud waardoor ik vet wil minimaliseren. Groeien doe ik toch wel!

Echter ben ik wel bang dat als ik na mijn kuur zou stoppen en 3 maanden off ga, ik wel meer vet zal gaan aanzetten.

Daarom zat ik er aan te denken na de kuur 4 weken te bridgen op 125mg Test E en dan overgaan te gaan naar:
Test E 250MG 1-10
Tren E 400mg 1-10
En dan misschien nog Mast en T3 erbij.

Verder de gehele bridge +cutkuur ook HcG natuurlijk!

Wellicht hebben jullie nog andere ideeën.

Goed idee, je bent dan wel lang on dus zal je herstel achteraf zwaarder zijn.

Wat je cutkuur betreft: ik zou er zeker mast bij zetten op 200 mg, T3 neem ik in de toekomst ook steeds bij mijn kuurtjes dus raad ik je ook aan.

Ps: test langer doortrekken dan tren (2 weken minstens), zal je herstel ten goede komen.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Goed idee, je bent dan wel lang on dus zal je herstel achteraf zwaarder zijn.

Wat je cutkuur betreft: ik zou er zeker mast bij zetten op 200 mg, T3 neem ik in de toekomst ook steeds bij mijn kuurtjes dus raad ik je ook aan.

Ps: test langer doortrekken dan tren (2 weken minstens), zal je herstel ten goede komen.

Succes.

Mast ook 10 weken op 200mg per week?
T3 50mg per dag en hoeveel weken mag je dit doen?

En thanks voor je tip over de test langer doortrekken. Zou er in principe ook nog 4 weken achteraan kunnen gooien op 125mg. Ik denk dat je meer hebt aan rustig afbouwen namelijk dan ineens te stoppen.

Hoe denk je over kcal behoefte met deze kuur? Maatje van mij zegt met Tren op onderhoud te eten en alsnog droog te worden en vetpercentage lager krijgen.

Mast ook 10 weken op 200mg per week?
T3 50mg per dag en hoeveel weken mag je dit doen?

En thanks voor je tip over de test langer doortrekken. Zou er in principe ook nog 4 weken achteraan kunnen gooien op 125mg. Ik denk dat je meer hebt aan rustig afbouwen namelijk dan ineens te stoppen.

Hoe denk je over kcal behoefte met deze kuur? Maatje van mij zegt met Tren op onderhoud te eten en alsnog droog te worden en vetpercentage lager krijgen.

Ja mast gewoon tien weken op 200mg is goed. Test kan je op het eind ook doortrekken op 125mg, paar weekjes.

T3 kan je opbouwen vanaf 25mcg en dan naar 50mcg. Effe kijken hoe het je bevalt.

Als je echt wil cutten ga dan onder je onderhoud zitten. Recompen (= op onderhoud) op tren is zeker te doen maar je zal natuurlijk droger komen door een goede cut te doen, ik zou dus gewoon goed cutten omdat je nu toch al een bulk aan het doen bent. Recompen lijkt me dan niet het verstandigste als je echt een stuk droger wil komen.

Ja mast gewoon tien weken op 200mg is goed. Test kan je op het eind ook doortrekken op 125mg, paar weekjes.

T3 kan je opbouwen vanaf 25mcg en dan naar 50mcg. Effe kijken hoe het je bevalt.

Als je echt wil cutten ga dan onder je onderhoud zitten. Recompen (= op onderhoud) op tren is zeker te doen maar je zal natuurlijk droger komen door een goede cut te doen, ik zou dus gewoon goed cutten omdat je nu toch al een bulk aan het doen bent. Recompen lijkt me dan niet het verstandigste als je echt een stuk droger wil komen.

Oke mast lekker op 10 weken erbij dus en die T3 opbouwen van 25mg naar 50mg. Omdat ik niet bekend ben met T3 maar ik wel overal lees dat het vet eraf zou smelten.

Vraag 1 : Zou een kcal defict van 500kcal dan voldoende moeten zijn?
Vraag 2: En om niet helemaal verwachtingen te scheppen. Maar stel ik zou eindigen op een VP van 15 en ga deze cutkuur doen. Welk vetpercentage zou reeeel moeten zijn om uiteindelijk op te komen?
Vraag 3: Bedacht me vannochtend ook nog het volgende. Bold zou nog 3 weken in je systeem zitten. Na week 16 start ik die bridge van 125mg test om bloedwaardes weer normaal te laten worden. Maar zou 4 weken bridge dan niet wat kort zijn?

Oke mast lekker op 10 weken erbij dus en die T3 opbouwen van 25mg naar 50mg. Omdat ik niet bekend ben met T3 maar ik wel overal lees dat het vet eraf zou smelten.

Vraag 1 : Zou een kcal defict van 500kcal dan voldoende moeten zijn?
Vraag 2: En om niet helemaal verwachtingen te scheppen. Maar stel ik zou eindigen op een VP van 15 en ga deze cutkuur doen. Welk vetpercentage zou reeeel moeten zijn om uiteindelijk op te komen?
Vraag 3: Bedacht me vannochtend ook nog het volgende. Bold zou nog 3 weken in je systeem zitten. Na week 16 start ik die bridge van 125mg test om bloedwaardes weer normaal te laten worden. Maar zou 4 weken bridge dan niet wat kort zijn?

Vraag 1: met T3 verhoog je je onderhoudsniveau. 500kcal deficit (berekend op je onderhoudsniveau zonder T3 lijkt me idd voldoende om te beginnen). Bekijk het week na week en indien nodig kcal verhogen/verlagen.

Vraag 2: moeilijk om dat te beantwoorden. Ga je echt laag met je kcal dan zal je VP lager komen maar ga je misschien ook nog wat massa verliezen. Denk dat +-5 % te doen moet zijn met behoud van je massa.

Vraag 3: 4-5 weken bridge lijkt me goed hoor.

Vraag 1: met T3 verhoog je je onderhoudsniveau. 500kcal deficit (berekend op je onderhoudsniveau zonder T3 lijkt me idd voldoende om te beginnen). Bekijk het week na week en indien nodig kcal verhogen/verlagen.

Vraag 2: moeilijk om dat te beantwoorden. Ga je echt laag met je kcal dan zal je VP lager komen maar ga je misschien ook nog wat massa verliezen. Denk dat +-5 % te doen moet zijn met behoud van je massa.

Vraag 3: 4-5 weken bridge lijkt me goed hoor.

Dus stel je hebt een onderhoudsniveau van 3000kcal dan kan het zo maar zijn dat je opeens 3500kcal nodig hebt om op onderhoud te zitten? Best extreem klinkt dat.
Zou -800kcal ook nog kunnen denk je? Gaat toch een stuk sneller met alle middelen en 3gr eiwit per kg lichaamsgewicht.

Dus stel je hebt een onderhoudsniveau van 3000kcal dan kan het zo maar zijn dat je opeens 3500kcal nodig hebt om op onderhoud te zitten? Best extreem klinkt dat.
Zou -800kcal ook nog kunnen denk je? Gaat toch een stuk sneller met alle middelen en 3gr eiwit per kg lichaamsgewicht.

Ja dat klopt
Zou zelf geen tren nemen in de cut
Omdat je nu relatief milde middelen hebt gepakt mbt herstel
Zou het niet op het laatst een stuk zwaarder maken met tren
Ik zou 500 mg test e pakken in de cut en dat doe ik nu ook
Minimale spierverlies en zeker als je erbij blijft trainen

Ja dat klopt
Zou zelf geen tren nemen in de cut
Omdat je nu relatief milde middelen hebt gepakt mbt herstel
Zou het niet op het laatst een stuk zwaarder maken met tren
Ik zou 500 mg test e pakken in de cut en dat doe ik nu ook
Minimale spierverlies en zeker als je erbij blijft trainen

Op hoeveel kcal defict cut jij per dag, hoelang, en wat is het resultaat tot nu toe?

De reden waarom ik Tren erbij wil doen icm T3 is omdat ik denk dat vet verbranden nog sneller zal gaan, meer spiermassan behouden zal blijven en wellicht nog wat gains.
Dat herstel op deze manier zwaarder zal gaan worden, ben ik mij bewust van.

Ik lees je posts opnieuw en zie dat je HCG zet: pas dan wel op dat je test e zeker niet te hoog zet.

Hcg op 2*500-750 IU per week is ongeveer ook 125mg test. Als je daar dus nog eens 250 mg gewoon test e bij gaat injecteren kom je aan 375mg testosteron. Dit in combinatie met de rest van je cutkuur kan misschien oestro sides geven. Je kan eventueel vanaf het begin je test e op 125mg zetten, dan kom je met de hcg in totaal aan 250mg.

Op hoeveel kcal defict cut jij per dag, hoelang, en wat is het resultaat tot nu toe?

De reden waarom ik Tren erbij wil doen icm T3 is omdat ik denk dat vet verbranden nog sneller zal gaan, meer spiermassan behouden zal blijven en wellicht nog wat gains.
Dat herstel op deze manier zwaarder zal gaan worden, ben ik mij bewust van.

Het klinkt raar maar cutten op t3 lijkt bij mij juist minder snel te gaan...
Dat is mijn persoonlijke ervaring
Zit op circa 1000 kcal onder behoud
Verlies 1% vet per week
Als ik cut zonder t3 en cardio behoud ik ook veel meer massa en neem maar 25-50 mcg
Met jouw stats ben je geen trenbolone nodig om je spieren te behouden, vind het niet echt doordacht maar zelf weten !

Het klinkt raar maar cutten op t3 lijkt bij mij juist minder snel te gaan...
Dat is mijn persoonlijke ervaring
Zit op circa 1000 kcal onder behoud
Verlies 1% vet per week
Als ik cut zonder t3 en cardio behoud ik ook veel meer massa en neem maar 25-50 mcg
Met jouw stats ben je geen trenbolone nodig om je spieren te behouden, vind het niet echt doordacht maar zelf weten !

Snap ik bro, maar is ook gewoon allemaal een kwestie van proberen dit allemaal. Zelf nog geen ervaring met T3 en Tren.
Reden dat ik T3 wil is omdat ik dus denk dat het vet er nog sneller vanaf zal gaan vliegen, dat ik daarbij ook nog eens mijn onderhoud verhoog en dus ook meer kan eten is helemaal relaxed
Door Tren toe te voegen verwacht ik juist meer massa te behouden en ook nog ondanks het kcal defict ook nog wat te gainen. (Dat is in ieder geval wat ik om mij heen hoor, mensen zitten in een zwaar defict maar komen ook nog aan in massa)

Heb zelf nog geen ervaring met cutten op AAS, vandaar dus dit topic

Ik lees je posts opnieuw en zie dat je HCG zet: pas dan wel op dat je test e zeker niet te hoog zet.

Hcg op 2*500-750 IU per week is ongeveer ook 125mg test. Als je daar dus nog eens 250 mg gewoon test e bij gaat injecteren kom je aan 375mg testosteron. Dit in combinatie met de rest van je cutkuur kan misschien oestro sides geven. Je kan eventueel vanaf het begin je test e op 125mg zetten, dan kom je met de hcg in totaal aan 250mg.

Dan zou bridgen (125mg test per week) bullshit zijn aangezien je HCG 2x per week 500iu (1000iu per week dus) doet.

Cutkuur zie ik mensen vaak ik 250 test doen met 400 tren
Zou ook nog 200 test op 400 tren kunnen doen, maar die 50mg boeit dan eigenlijk ook niet denk ik?

HcG hele kuur laten runnen is namelijk wel het beste voor herstel.

Snap ik bro, maar is ook gewoon allemaal een kwestie van proberen dit allemaal. Zelf nog geen ervaring met T3 en Tren.
Reden dat ik T3 wil is omdat ik dus denk dat het vet er nog sneller vanaf zal gaan vliegen, dat ik daarbij ook nog eens mijn onderhoud verhoog en dus ook meer kan eten is helemaal relaxed
Door Tren toe te voegen verwacht ik juist meer massa te behouden en ook nog ondanks het kcal defict ook nog wat te gainen. (Dat is in ieder geval wat ik om mij heen hoor, mensen zitten in een zwaar defict maar komen ook nog aan in massa)

Heb zelf nog geen ervaring met cutten op AAS, vandaar dus dit topic

Ik heb misschien niet de beste genen maar aankomen in massa met een zwaar kcal deficit, valt zwaar tegen bij mij.

Laatst bewerkt:
Dan zou bridgen (125mg test per week) bullshit zijn aangezien je HCG 2x per week 500iu (1000iu per week dus) doet.

Cutkuur zie ik mensen vaak ik 250 test doen met 400 tren
Zou ook nog 200 test op 400 tren kunnen doen, maar die 50mg boeit dan eigenlijk ook niet denk ik?

HcG hele kuur laten runnen is namelijk wel het beste voor herstel.
ALs je last zou krijgen van oestrogene sides tijdens je tren kuur, dan weet je wel wat je kan doen:

- test verlagen zodat je in combinatie met die hcg niet te hoog uitkomt
- hcg laten vallen (niet goed voor herstel)
- AI's gaan gebruiken --> Geen fan van.

Maar hoe weet je wanneer je last krijgt van Oestro sides dan?

Want tot nu toe geen last van acne/bloat/gyno/erectiestoornis/geen libido noem maar op. Sta nog steeds redelijk droog en niet pafferig, wat ik dus wel bij mijn eerste kuur had. Kwam ook mede door dat ik natrium inname waarschijnlijk te hoog had en dirty bulk deed.

Oestroblocker is toch best slecht voor je gemoedtoestand + dat je er minder snel massa door pakt? Correct me if i'm wrong, anders is zoiets wel handig om te hebben ja.

Ik zou geen bridge doen en gewoon na week 16 vier weken test/tren/mast 250/400/200 er aan plakken en die 4 weken plus 2 weken uitloop van lange esters cutten. In 6 weken cutten kan je zat vet verliezen en zo hou je totale on- tijd beperkt. Bloedwaarden zullen toch wel crappy zijn na een half jaar, daar gaan 4 weken bridge niks aan veranderen.

Ik zou geen bridge doen en gewoon na week 16 vier weken test/tren/mast 250/400/200 er aan plakken en die 4 weken plus 2 weken uitloop van lange esters cutten. In 6 weken cutten kan je zat vet verliezen en zo hou je totale on- tijd beperkt. Bloedwaarden zullen toch wel crappy zijn na een half jaar, daar gaan 4 weken bridge niks aan veranderen.

Vraag me af of mijn receptors nog wel gevoelig zijn na 16 weken lang Bold en Test. Vandaar dus de bridge van 4 weken, kan het ook uitstellen na 6 weken ook geen punt. Wil gewoon hard knallen in die Tren kuur met als doel vetpercentage verlagen en droge massa bouwen. Daarnaast lijkt mij 4 weken met 2 weken uitloop ook heel kort....

Ik moet gewoon knopen doorhakken wat ik ga doen.

Kuurvoorstel:

6 weken bridge 125mg test per week

Week 1-10 Tren E 400mg per week
Week 1-12 Test E 250mg per week
Week 1-10 Mast 200mg per week
Week 1-10 T3 ~50mg per dag (vanaf 25mg opbouwend)

Vervolgens opnieuw 6 weken bridge op 125mg Test E en dan starten met de nakuur.

Okay prima, kan ik me in vinden, maar ik zou die 6 weken op 125mg aan het einde weg laten, die heeft in mijn ogen echt geen nut en is alleen maar nadelig. Ook test 2 weken langer dan tren is naar mijn mening onnodig.

Okay prima, kan ik me in vinden, maar ik zou die 6 weken op 125mg aan het einde weg laten, die heeft in mijn ogen echt geen nut en is alleen maar nadelig. Ook test 2 weken langer dan tren is naar mijn mening onnodig.

Ik zie het meer als een grote klap (gelijk off gaan) geleidelijk opvangen (dus door nog 6 weken te bridgen)
Dit met het idee dat het herstel dus beter verloopt en de gewonnen massa ook beter behouden zal blijven.

12 weken test zal idd onnodig zijn als je er vervolgens toch weer een 6 weken bridge achteraan plakt. Dus die wordt dan 10 weken.

Terug
Naar boven