XXL Nutrition

Cutten en eerste kuur: test of anavar?

Feem

Cool Novice
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
104kg
Vetpercentage
27%
Beste Leden,

Ik zal me eerst even voorstellen.

• Leeftijd: 30 jaar
  • Gewicht: circa 102KG
  • Lengte: 186 CM
  • Lichaamsvet: 29,6% (laatst gemeten)
Sport ervaring:
Ik heb jarenlang gesport van vechtsporten tot fitness. Afgelopen jaren doe ik alleen nog maar fitness vanwege een slechte knie.

Situatie:
Zoals jullie zien is er overgewicht en voornamelijk buikvet. Nou weet ik dat dit alleen weg te werken is door zware cardio en eventueel wat krachttraining. Ik sport zo'n 3 keer per week maar omdar ik als ICT'er altijd zit is dit eigenlijk te weinig. Wanneer ik dit verhoog naar 5 keer per week, zie ik dat naast vet ook spierweefsel verloren gaat.

Naast goed eten (veel vlees en gewoon bewust) gebruik ik ook vis capsules en whey eitwit shakes.

Doelstelling:
Ik wil graag 5 á 6 keer in de week gaan trainen afwisselend tussen cardio en krachttraining. Minimaal 1 keer in de week wil ik een HIT sessie van P90x gaan volgen en 1 echte rust dag of een stretch sessie van P90x.

Ik denk niet dat het kan, maar zou graag meer spierweefsel willen aanmaken terwijl ik vet verlies. Weet dat met de huidige training schema ik vooral vet zal verliezen en als ik niet oppas met te weinig eten ook spierweefsel.

Ik wil daarom een kuur gaan nemen al ben ik daar huiverig over. Twijfel daarom tussen twee kuren. Weet de voordelen en nadelen van slikken maar weet niet of ik zelf zou kunnen spuiten. (gewoon nooit eerder gedaan)

Wil een echte cut kuur gaan nemen met anavar. Of toch gewoon Test ent gebruiken (+ bulken) en de extra vet weg trainen met veel cardio en natuurlijk meer spiermassa (calorieverbruik hoger)

Tussen onderstaande wil ik kiezen.

Oral only
Wk 1-6: Anavar 50 mg/dag
Wk 7-10: Nolvadex 20 mg/dag

Injectables
Wk 1-10: Testosteron Enanthate 250 mg/week
Wk 13-16: Nolvadex 20 mg/dag

P.S. Ik ben geen en wil geen bodybuilder worden. Ik wil gewoon meer resultaten halen uit mijn training. Meer trainen en cardio is nooit geen probleem geweest. Alleen zie ik dat ik dan ook spiermassa verlies door te weinig eten. Meer eten zorgt er dan weer voor dat ik geen vet verlies maar ook niet goed genoeg train om te groeien.

Ik hoop dus dat iemand me kan helpen een juiste eerste kuur te vinden.
Ook zou ik willen weten wat deze forum vind van de website anabolenkoning?
Ik weet dat het kopen van anabolen illegaal is, maar is de man een oplichter?

Alvast bedankt,

just another man

Laatst bewerkt:
Voor var zou ik toch wel eerst dalen in bf%...

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik voor 50mg winny gaan met een 250mg test e
voor mij werkt var niet onder de 12%..

Laatst bewerkt:
Wat is overtrainen, blessures of spierpijn?

als je in de voedings sectie kijkt dan zie je dat je kh inname naar beneden meot en je eiwit iname omhoog. dus probeer eerst wat vet te verliezen door de juiste voeding (dus niet of te weinig of te veel eten). en als je stukje lager bent zou je miss winny kunnen nemen. anavar heeft een eiwit vasthoudende werking volgens mij, maar je eet al genoeg eiwitten.

als je in de voedings sectie kijkt dan zie je dat je kh inname naar beneden meot en je eiwit iname omhoog. dus probeer eerst wat vet te verliezen door de juiste voeding (dus niet of te weinig of te veel eten). en als je stukje lager bent zou je miss winny kunnen nemen. anavar heeft een eiwit vasthoudende werking volgens mij, maar je eet al genoeg eiwitten.
Hoeft niet persé bij het cutten, dit zou ik juist doen voor als je richting wedstrijd bf moet gaan dus onder de 8%.
Zonde om al die carbs te schrappen waar nog wat extra groei en makelijk bruikbare energie in zit voor de trainingen en om af te vallen uit puur vet.

ja 22% is gewoon wat aan de hoge kant, ik denk dat t voorzijn zelfvertrouwen ook gewoon goed is om wat lager in de BF te zaken. als hij dan een beetje strakker uitziet, zal die mindersnel naar de AAS grijpen. en als zijn voeding gewoon er beter uitgaat zien dan zal die ook mindersnel spierverlies lijden. lijkt mij dan..

Dan zou ik voor winny gaan met een 250mg test
voor mij werkt var niet onder de 12%..
Ja ik zat dus ook te twijfelen tussen winny en anavar. Maar omdat wat ik ervan snap ze ongeveer dezelfde eigenschappen hebben weet ik niet welke voor nu beter was.

Maar ik kan dus begrijpen dat winstrol beter is tijdens een hoge BF% dan anavar?
Zou iemand me ook willen uitleggen waarom dit is? Wil namelijk echt alle voordelen en nadelen weten als ik beslis om hiermee door te gaan.

Wat is overtrainen, blessures of spierpijn?
Nou spierpijn vind ik zelfs lekker dus daar kan ik mee leven. Maar afgelopen jaar heb ik wat stil gezeten. Ik ben toen van de zomer weer rustig begonnen met trainen. Ik groeide toen best snel omdat ik massa moest terugwinnen ipv het voor de eerste maal aanmaken.

Toen kwam de gevreesde punt waarop niet meer gebeurt. Ik besloot daarom om harder en vaker te trainen. Als ik train zit ik al snel 90 min. in de sportschool. Soms als het wat minder druk is 75 min maar dus soms ook 100min. Toen ik dit 5 keer in de week ging doen zag ik dat mijn lichaam te weinig tijd had om te herstellen en kreeg dan ook al snel hoge koorts door spierpijn in de hele lichaam.
Ook daar ben ik weer doorheen gekomen door eerst wat rustiger te doen en dan weer voluit.

Maar met over trainen bedoel ik dus ziek worden door de lichaam te weinig rust gunnen of over trainen door een te lage voedseliname.

Ik wil niet speciaal groeien gewoon de spieren houden die ik heb. En me de pleures trainen waarbij ik misschien zelfs 1000 KC onder onderhoud zit op sommige dagen.

met een hoge BF% is geen enkele AAS beter.. gewoon afslanken tot 13% en lager met een hoge gewicht dus bijv. 95 kg BF=13% dan kan je wel beter met een AAS kuur starten.. snapje? en Anavar heeft een andere werking dan Winny. van winny krijg je droge spiermassa anavar wordt meer als een eiwit vasthoudende AAS gebruikt. winny droogt je als het ware uit ook lichaams vocht wordt lager anavar heeft deze bijwerking niet/veel minder

in eerste instantie cutten zonder roids, je zit op 22%!!
als je onder de 10% wilt komen kan ik me er nog iets bij voorstellen..

Kiezen tussen anavar en winstrol kan inderdaad lastig zijn als je, zoals je aangeeft, geen idee hebt wat de middelen doen.

Wat vooralsnog belangrijk is om te weten is dat winstrol cortisol verlaagt en niet aromatiseert. Dit kan leiden tot de veel gehoorde gewrichtproblemen die optreden omdat cortisol een ontstekingsremmende functie heeft, aan de andere kant werkt cortisol ook katabool. Het katabole effect wordt aan de andere kant weer gemarginaliseerd door een verhoging van de anabole werking van de stof. Met winstrol kun je er ''ripped'' uitzien, een redelijke krachttoename verwachten en een slecht bloedprofiel na gebruik.

Aan de andere kant verhoogt anavar cortisol (geen last van gewrichten dus), verhoogt T3 opname (draagt direct bij aan significant vetverlies) en herstel na de kuur is veel makkelijker door een minder verdoet bloedprofiel.

Halfwaardetijden van beide stoffen zijn min of meer gelijk.

Voor een oral only zou aan te raden zijn:

50 mg per dag Winstrol (voor de cut is inject net iets beter)
of
70-100 mg per dag Anavar

Test e 250 zonder AI zou ik niet doen in een cut tbh.

met een hoge BF% is geen enkele AAS beter.. gewoon afslanken tot 13% en lager met een hoge gewicht dus bijv. 95 kg BF=13% dan kan je wel beter met een AAS kuur starten.. snapje?
Ik denk het wel. Maar dit is dus mijn doel. Gewicht (vet) verliezen maar geen spieren door keihard trainen. aas zou alleen moeten zorgen dat ik geen spieren verlies
en Anavar heeft een andere werking dan Winny. van winny krijg je droge spiermassa anavar wordt meer als een eiwit vasthoudende AAS gebruikt. winny droogt je als het ware uit ook lichaams vocht wordt lager anavar heeft deze bijwerking niet/veel minder
Oke dit is ook duidelijk. Nu lijkt winny beter maar zag hieronder dat het toch problemen kan geven als ik al last heb van mijn knie. (heel veel meniscus laten wegsnijden.)

Laatst bewerkt:
Op de gok leven met een dieet is zeer gewaagd. Je zit zo 10-20% boven onderhoud door een scheutje olijfolie hier en daar en als je ook nog eens te weinig eiwitten binnen krijgt kun je aan het einde van de kuur toch dikker worden in combinatie met spierverlies. AAS zijn geen wondermiddelen en denken dat alleen profs zich houden aan een dieet is naief en beledigend voor het gros van de mensen die wel serieus genoeg zijn om zich aan een schema te houden. Ik denk dat je je prioriteiten nog eens goed moet overwegen.

Gozer niemand houd je tegen om te gebruiken. maar niemand hier zal het goed keuren dat je nu al gaat gebruiken. Wann je AAS gaat gebruiken ga je verder dan alleen lifestyle.. dit is geen snoep om ineens hard op te gaan. het is voor je eigen best wil als mensen zeggen dat wanneer je AAS gebruikt nauurlijk hard zal gaan, maar jij wilt strak/hard/droog/massa en vetverlies tegelijkertijd. als je verder leest in topics ga je merken dat een Winny/anavar only zwaar gaat tegenvallen met een hogere vetpercentage dan 12 (MAX) je komt er wel ver mee, alleen in jou geval is het stress op je lichaam (lever, hart,gewrichten en haarlijn+lichaamshaar groei) het niet waard om nu AAS te nemen. en ik zeg je ook wel nog 1 ding, je moet maar 1 keer een schema maken over wat je ongeveer eet perdag en hoeveel... het kan je echt VIES tegen vallen (dit hoeft natuurlijk niet) en je hoeft ook niet perse iedere dag te eten wat er in je schema zit, maar een richtlijn is het wel. het is gewoon handig om eens of vaker een schema te maken.

Op de gok leven met een dieet is zeer gewaagd. Je zit zo 10-20% boven onderhoud door een scheutje olijfolie hier en daar en als je ook nog eens te weinig eiwitten binnen krijgt kun je aan het einde van de kuur toch dikker worden in combinatie met spierverlies. AAS zijn geen wondermiddelen en denken dat alleen profs zich houden aan een dieet is naief en beledigend voor het gros van de mensen die wel serieus genoeg zijn om zich aan een schema te houden. Ik denk dat je je prioriteiten nog eens goed moet overwegen.
Ja ook jij hebt volkomen gelijk. Ik ben ook zeker nog niet aan AAS begonnen maar wil dus van jullie wijze raad krijgen. Mensen op deze forum beledigen is natuurlijk nooit niet bedoel. (ik zie juist een compliment voor de mensen die het wel kunnen) Maar ik heb wel een soort van schema. Daar zijn er velen van te vinden op deze forum. Ik heb deze dan ook wel gehanteerd en lichtelijk aangepast aan mijn levenstijl. (later leven) Het probleem is gewoon alles te meten voordat ik ga eten. Mijn zus doet dat en is niks anders aan het doen dan KC tellen de hele dag. Het is letterlijk haar leven geworden :(

Laatst bewerkt:
Kiezen tussen anavar en winstrol kan inderdaad lastig zijn als je, zoals je aangeeft, geen idee hebt wat de middelen doen.

Wat vooralsnog belangrijk is om te weten is dat winstrol cortisol verlaagt en niet aromatiseert. Dit kan leiden tot de veel gehoorde gewrichtproblemen die optreden omdat cortisol een ontstekingsremmende functie heeft, aan de andere kant werkt cortisol ook katabool. Het katabole effect wordt aan de andere kant weer gemarginaliseerd door een verhoging van de anabole werking van de stof. Met winstrol kun je er ''ripped'' uitzien, een redelijke krachttoename verwachten en een slecht bloedprofiel na gebruik.

Aan de andere kant verhoogt anavar cortisol (geen last van gewrichten dus), verhoogt T3 opname (draagt direct bij aan significant vetverlies) en herstel na de kuur is veel makkelijker door een minder verdoet bloedprofiel.

Halfwaardetijden van beide stoffen zijn min of meer gelijk.

Voor een oral only zou aan te raden zijn:

50 mg per dag Winstrol (voor de cut is inject net iets beter)
of
70-100 mg per dag Anavar

Test e 250 zonder AI zou ik niet doen in een cut tbh.
Kijk dit is informatie wat ik nog nergens eerder heb kunnen vinden. Anavar is dus toch wel veel milder voor de lichaam. Ik zag al veel raad van andere leden en ben ook tot de conclusie gekomen dat test e absoluut geen optie is op dit moment.
Of ik ooit anavar ga nemen weet ik nog niet. Maar het sluit dus toch beter aan bij mijn doelen want het zorgt dat het eten wat ik eet beter benut wordt en ik minder snel spieren verloren gaan.

als je verder leest in topics ga je merken dat een Winny/anavar only zwaar gaat tegenvallen met een hogere vetpercentage dan 12 (MAX) je komt er wel ver mee, alleen in jou geval is het stress op je lichaam (lever, hart,gewrichten en haarlijn+lichaamshaar groei) het niet waard om nu AAS te nemen.
Ik weet dat alles een risico bevat. En dus ook te veel buikvet. Je geeft nu wel aan dat ik er ver mee kom. Zou ik dus hiermee op ca 15% komen heb ik goede resultaten gekregen die ik echt wel zal behouden. (niet weer slecht gaan eten en blijven trainen natuurlijk :)

En zoals ik in een iets latere post zei "heb wel een schema" :D
Maar ik zie ze dus ook meer als richtlijnen. Wanneer het regels worden gaat het gewoon onvermijdelijk fout. Tenzij je dus een prof bent.
En mijn zus heeft dus ook die regels. Maar elke keer als ze ze overtreedt voelt ze zich slecht en gaat dan comprimeren door te zeggen nee ik zit al op mijn onderhoud vandaag ik mag niet meer eten.
Ik houd dus vooral de richtlijnen aan door meerdere malen te eten per dag. Kwark en eiwitten zo vaak mogelijk. Suiker en onverzadigde vet te vermijden. Etc etc..
Dit is makkelijk vol te houden (vind ik dan) en heb er ook al veel mee bereikt.
Wil alleen echt geen dieet gaan doen want die zal ik dan ook ooit moeten eindigen. Wil dus een manier van eten hanteren wat ik een leven vol kan houden :D

Terug
Naar boven