Fitness Seller

Cutten gaat niet goed

kjell92

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
76kg
Beste DBB'ers

Nu een tijdje bezig met cutten, ik heb alleen niet echt een heel goed gevoel over mijn cut.
Zie zelf namelijk ook weinig verschill tussen voor mijn cut en nu kan wel huilen!!
Terwijl ik onder mijn behoeft eet, en dit ook zeker weet aangezien ik me aan een schema hou.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Zou iemand ook kunnen schatten wat mijn VP ongeveer is?

Misschien zien jullie wel verschool daarom een paar foto's

Alvast bedankt

IMG-20130901-WA0004.jpg

IMG-20130909-WA0000.jpg

IMG-20130909-WA0006.jpg

Huilen? Jij moet blij zijn, jij kan beter maandenlang gaan clean bulken. En zeker weten dat jij jouw energiebehoefte goed hebt uitgerekend? Als je niet vermagert (waar merk jij dat aan?) moet je minder eten en meer bewegen.

• Topic Starter Topic Starter
Huilen? Jij moet blij zijn, jij kan beter maandenlang gaan clean bulken. En zeker weten dat jij jouw energiebehoefte goed hebt uitgerekend? Als je niet vermagert (waar merk jij dat aan?) moet je minder eten en meer bewegen.

Dus eigenlijk zeg je: Stop met cutten en ga cleanbulken. Ik heb mijn behoeft uitgerekent op de website van men's health met de Harris-Benedict methode.

Annorexia lvl 9000!! En jij gaat nog cutten....meen je dat nou?

Annorexia lvl 9000!! En jij gaat nog cutten....meen je dat nou?

Heeft niks met annorexia te maken, wat mijn gedachten gang hier achter was is.
Cutten tot 10% om vervolgens een bulk/cleanbulk te zetten en wat spelling heb om nog iets vet aan te zetten.
Inplaats van gelijk bulk/cleanbulk te doen het risico lopen vet aan te zetten waardoor mij VP nog hoger word.
En het leek mij moeilijk dan weer terug te gaan naar 10% VP als je dus van een hogere VP af komt ook i.v.m spier afbraak in de cut.

12%-17% BF is (bij mij iig) een soort van transitieperiode waar ik weinig verschil zie in mijn bodyfat, omdat 't op dat moment op plaatsen verdwijnt waar 't totaal niet opvallend is, terwijl je wel degelijk bf verliest. Beste manier blijft gewoon je dieet in orde te hebben en proberen geen kracht te verliezen op je oefeningen. Dan hoef je in principe alleen maar op de weegschaal te letten om te kijken of er gewicht van afgaat.

Ook is er niet extreem veel massa, waardoor het nog langer duurt voordat je iets gaat merken.

Je gedachtengang hierachter is naar mijn mening prima, je moet gewoon ff niet op de abdominals letten, maar gewoon op de weegschaal, dan haal je 10% vanzelf wel en dan lekker cleanbulken

12%-17% BF is (bij mij iig) een soort van transitieperiode waar ik weinig verschil zie in mijn bodyfat, omdat 't op dat moment op plaatsen verdwijnt waar 't totaal niet opvallend is, terwijl je wel degelijk bf verliest. Beste manier blijft gewoon je dieet in orde te hebben en proberen geen kracht te verliezen op je oefeningen. Dan hoef je in principe alleen maar op de weegschaal te letten om te kijken of er gewicht van afgaat.

Ook is er niet extreem veel massa, waardoor het nog langer duurt voordat je iets gaat merken.

Je gedachtengang hierachter is naar mijn mening prima, je moet gewoon ff niet op de abdominals letten, maar gewoon op de weegschaal, dan haal je 10% vanzelf wel en dan lekker cleanbulken

Bedankt voor je reactie! Ik hou al een tijdje de weegschaal in de gaten alleen veranderen de getallen niet tot heel weinig hoog uit 400 gram minder of meer.
Daarom ben ik een beetje verbaasd en heb ik het gevoel dat het niet lukt.

Nog minder eten / meer energie verbranden, en af en toe een refeed inlassen.

75kg en gaan cutten, zucht...

Wat heb je uitgerekend wat je behoefte is dan en hoeveel eet je?

formule is sowieso maar een indicatie, verder gaat je metabolisme zich vertragen naarmate je een tijd cut. Als je merkt dat nog verder onder onderhoud lijdt tot krachtverlies tijdens het trainen kan je ook twee weken op onderhoud gaan zitten zodat je metabolisme en hormonen zich weer enigsinds herstellen om vervolgens verder te cutten.

Weet je zeker dat je behoefte met je nieuwe gewicht nog steeds klopt? Als je eerst bijv. 80kg woog en nu 75kg dan is je behoefte ook veranderd. Bovendien, zoals eerder gezegd, vertraagt het metabolisme door lang onder onderhoud te eten waardoor je behoefte ook verandert.

Ik zou sowieso eerst gaan bulken.. Als je nu verder gaat met cutten blijft er echt wel weinig van je over en heb je helemaal weinig massa

berekening klopt sowieso ik heb het gisteren nog een extra keer na gerekent.
zou het kunnen dat mijn lichaam is reservers schiet waardoor het dan geen vet meer verbrand.
ik ben gelukkig nog geen kracht verloren daar in tegen zelf iets op gebouwt. dit is misschien de reden dat ik namelijk wel heel hoog in me eiwitten zit.

berekening klopt sowieso ik heb het gisteren nog een extra keer na gerekent.
zou het kunnen dat mijn lichaam is reservers schiet waardoor het dan geen vet meer verbrand.
ik ben gelukkig nog geen kracht verloren daar in tegen zelf iets op gebouwt. dit is misschien de reden dat ik namelijk wel heel hoog in me eiwitten zit.

Berekeningen zijn slechts een indicatie. Gebruik je bijv. de Mifflin-St. Jeor of Katch-McArdle zul je weer andere waarden krijgen. Overigens kan de spreiding van berekende waarden erg groot zijn, soms tot meer dan 500 kcal.

Met andere woorden, een berekende BMR van 2500 kan bijv. in werkelijkheid een BMR van 2000 zijn bij persoon A of een BMR van 3000 bij persoon B.

Een nauwkeurige indicatie van onderhoud is dan ook het effect op gewicht. Bij een cut van 500 kcal per dag zul je ca. 0.5kg per week verliezen. Doe je dit niet, dan zit je simpelweg niet op een cut van 500 kcal per dag ongeacht wat een formule je ook vertelt.

Berekeningen zijn slechts een indicatie. Gebruik je bijv. de Mifflin-St. Jeor of Katch-McArdle zul je weer andere waarden krijgen. Overigens kan de spreiding van berekende waarden erg groot zijn, soms tot meer dan 500 kcal.

Met andere woorden, een berekende BMR van 2500 kan bijv. in werkelijkheid een BMR van 2000 zijn bij persoon A of een BMR van 3000 bij persoon B.

Een nauwkeurige indicatie van onderhoud is dan ook het effect op gewicht. Bij een cut van 500 kcal per dag zul je ca. 0.5kg per week verliezen. Doe je dit niet, dan zit je simpelweg niet op een cut van 500 kcal per dag ongeacht wat een formule je ook vertelt.

ja dat begrijp ik, hoe bereken je dan wel nauwkeurig je behoefte? of is dat gewoon simpel wel niet te doen.

Terug
Naar boven