Hoi mede-forummers,
Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met het in de lucht bewegen van dumbbells. Ik doe dit aan de hand van HST. Dit doe ik, omdat het duidelijke cycli van afzienbare tijd gebruikt, zodat het mentaal vol te houden is
(Er zijn vast meerdere methoden met korte cycli, maar ik heb niet teveel onderzoek hiernaar gedaan. Het leek me gewoon een goede, passende methode).
Sinds omstreeks mei heb ik 3 cycli doorgemaakt, waarvan de laatste (nu mee bezig) pas echt serieus. Ik hoef niet gigantisch te worden, maar wil gewoon wat meer spiermassa op borst, armen en schouders.
In januari begin ik, na de reguliere 2 weken rust tussen de cycli in, met een nieuwe cyclus. En daarna nog eentje, waarna ik eigenlijk wil gaan cutten.
Zover ik het begrijp, houdt cutten in dat je je vetpercentage omlaag gaat brengen door meer cardio te doen en minder caloriën tot je te nemen. Heeft iemand tips hoe dit gecombineerd kan worden met HST? Of moet ik dan gewoon een paar weken of maand of 2 ofzo geen gewichtsoefeningen doen maar alleen cardio en minder caloriën eten?
*BING....* Einde bericht
PS: ja, ik ben een leek, dus waarschijnlijk zijn zelfs de meest basale opmerkingen nuttig
Alvast bedankt!
Paul
Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met het in de lucht bewegen van dumbbells. Ik doe dit aan de hand van HST. Dit doe ik, omdat het duidelijke cycli van afzienbare tijd gebruikt, zodat het mentaal vol te houden is
(Er zijn vast meerdere methoden met korte cycli, maar ik heb niet teveel onderzoek hiernaar gedaan. Het leek me gewoon een goede, passende methode).Sinds omstreeks mei heb ik 3 cycli doorgemaakt, waarvan de laatste (nu mee bezig) pas echt serieus. Ik hoef niet gigantisch te worden, maar wil gewoon wat meer spiermassa op borst, armen en schouders.
In januari begin ik, na de reguliere 2 weken rust tussen de cycli in, met een nieuwe cyclus. En daarna nog eentje, waarna ik eigenlijk wil gaan cutten.
Zover ik het begrijp, houdt cutten in dat je je vetpercentage omlaag gaat brengen door meer cardio te doen en minder caloriën tot je te nemen. Heeft iemand tips hoe dit gecombineerd kan worden met HST? Of moet ik dan gewoon een paar weken of maand of 2 ofzo geen gewichtsoefeningen doen maar alleen cardio en minder caloriën eten?
*BING....* Einde bericht
PS: ja, ik ben een leek, dus waarschijnlijk zijn zelfs de meest basale opmerkingen nuttig
Alvast bedankt!Paul