Fitness Seller

Cutten of Bulken

Steve32

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
97kg
Vetpercentage
19%
Hey,

Ik ben een 33j m 1.88 95 19% vet

Ik ben al 2 maand aan het trainen zonder aan mijn eten te denken.
Nu zou ik graag begingen serieus om op mijn voeding te letten ook.
Aleen weet ik niet goed om te cutten of te bulken.
Ik ben bang dat met het cutten veel te veel spier ga verliezen.

groetjes

Ik zou voor cutten gaan en na je cut gaan cleanbulken / bulken om meer spiermassa te gaan krijgen.
aangezien je nu al 19 vp hebt zou ik echt gaan cutten aangezien je bij clean bulken toch altijd nog
vetmassa gaat bij krijgen of bij bulken nog meer zelfs.

Je hebt 2 manieren van cutten.
1.200-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten .
2.op je aantal kcal gaan zitten die je nodig hebt voor je onderhoud ,
daarbij 3-4 maal in de week cardio gaan doen op low intensity

Ik ga nu zelf ook voor het cutten en verkies daarbij de 2de optie.
De reden daarvoor is daar ga je verlies aan spiermassa minimaliseren .

Bij de eerste optie krijgen je spieren al veel te weinig eiwitten/koolhy/vetten.
waardoor je rap spierafbraak gaat krijgen en uiteindelijk ook ongezonder is voor je lichaal.

Wat je ook doet succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou voor cutten gaan en na je cut gaan cleanbulken / bulken om meer spiermassa te gaan krijgen. aangezien je nu al 19 vp hebt zou ik echt gaan cutten aangezien je bij clean bulken toch altijd nog vetmassa gaat bij krijgen of bij bulken nog meer zelfs. Je hebt 2 manieren van cutten. 1.200-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten . 2.op je aantal kcal gaan zitten die je nodig hebt voor je onderhoud , daarbij 3-4 maal in de week cardio gaan doen op low intensity Ik ga nu zelf ook voor het cutten en verkies daarbij de 2de optie. De reden daarvoor is daar ga je verlies aan spiermassa minimaliseren . Bij de eerste optie krijgen je spieren al veel te weinig eiwitten/koolhy/vetten. waardoor je rap spierafbraak gaat krijgen en uiteindelijk ook ongezonder is voor je lichaal. Wat je ook doet succes!

Hey Thanks voor de info.
Ik ben nog aan het twijfelen ik heb maar 1,5 uur in de fitnes 4 keer per week en deze wijd ik dan graag aan gewichtheffen ipv cardio probleem met cardio is dat mijn hartslag steeds snel naar boven gaat zodat ik eigelijk conditie doe ipv van vetverbranding.

Hey Thanks voor de info.
Ik ben nog aan het twijfelen ik heb maar 1,5 uur in de fitnes 4 keer per week en deze wijd ik dan graag aan gewichtheffen ipv cardio probleem met cardio is dat mijn hartslag steeds snel naar boven gaat zodat ik eigelijk conditie doe ipv van vetverbranding.

Ja veel hebben dat probleemdenk ik.
Wel ik ben van plan nu 's morgens te gaan lopen dan zit je direct aan je vetmassa . .
Nu moet ik alleen nog beetje informatie gaan zoeken of krijgen hoe lang ik mag gaan lopen en aan welke intensiteit zodanig dat ik minimaal of geen (weet niet of het mogelijk is) spiermassa ga verliezen.
Cardio moet je eigenlijk precies gaan bijhouden aan de hand vaneen hartslagmeter zodat je idd vet gaat verbranden ipv conditie te trainen.

Nu ja ik weet eigenlijk nog niet alles ivm krachttraining .
Wel genoeg om er aan te beginnen en ommensen beetje te helpen,
maar nog niet zoals een gevorderde natuurlijk.
Dus beter dat je ook effe gaat luisteren bij gevorderden .

Ga hier even tegen de stroom ingaan.

Bulk eerst. Wordt je langzaamaan beast onder dat laagje, iedereen loopt te bullshitten dat je gewoon breed maar dik bent. Dan in de lente begin je te cutten, en tegen de zomer zie je alle kinnen op de grond liggen.

Dan is het Mirin' gedeelte des te sterker.

Ik vraag me ook af of ik nu kan gaan bulken of dat ik eerst nog moet cutten. Kunnen jullie ongeveer zien hoeveel vet ik heb en wat jullie aanraden? Bedankt alvast!

IMG_2636.jpg

Ik vraag me ook af of ik nu kan gaan bulken of dat ik eerst nog moet cutten. Kunnen jullie ongeveer zien hoeveel vet ik heb en wat jullie aanraden? Bedankt alvast!

Bulken. Geen idee hoeveel ver je hebt, maar je hebt in het algemeen niet heel veel massa (stats kloppen?) dus cutten zou niet handig zijn

Bulken. Geen idee hoeveel ver je hebt, maar je hebt in het algemeen niet heel veel massa (stats kloppen?) dus cutten zou niet handig zijn
De stats zijn van iemand anders. Ik kwam er even tussen haha. Bedankt iniedergeval! Verder misschien iemand die weet hoeveel bf ik ongeveer heb?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie's ebnkel nu ben ik nog niet veel verder he.
de ene zet bulken de andere cutten :-)

De stats zijn van iemand anders. Ik kwam er even tussen haha. Bedankt iniedergeval! Verder misschien iemand die weet hoeveel bf ik ongeveer heb?

Maak ff een eigen topic aan wil je.

OT: op 19 vet raad ik je aan om te gaan cutten. Reden is simpel, spieren zie je niet met een laag vet erop. Cut tot een procent of 10-12 en ga vanuit daar cleanbulken.

Ik zou voor cutten gaan en na je cut gaan cleanbulken / bulken om meer spiermassa te gaan krijgen.
aangezien je nu al 19 vp hebt zou ik echt gaan cutten aangezien je bij clean bulken toch altijd nog
vetmassa gaat bij krijgen of bij bulken nog meer zelfs.

Je hebt 2 manieren van cutten.
1.200-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten .
2.op je aantal kcal gaan zitten die je nodig hebt voor je onderhoud ,
daarbij 3-4 maal in de week cardio gaan doen op low intensity

Ik ga nu zelf ook voor het cutten en verkies daarbij de 2de optie.
De reden daarvoor is daar ga je verlies aan spiermassa minimaliseren .

Bij de eerste optie krijgen je spieren al veel te weinig eiwitten/koolhy/vetten.
waardoor je rap spierafbraak gaat krijgen en uiteindelijk ook ongezonder is voor je lichaal.

Wat je ook doet succes!

x2

Terug
Naar boven