XXL Nutrition

Cutten of doorbulken

Vasculair

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m82
Massa
97kg
Vetpercentage
11%
Dag dbbers,

Momenteel ben ik bezig met mijn 1e kuur (test only kuur 500mg). Ik bevind me in week 6 van de 10 weken durende kuur. Ik weeg 100.4kg met een bf van 13/15%.
Ik zit met de volgende kwestie: door cleanbulken of cutten. Ik wil eigenlijk heel graag cutten omdat het lijkt alsof ik alleen maar vet/vocht aankom. Verder zit ik ook niet goed in mijn vel zoals op een lager vetpercentage. Als ik nu door ga met cleanbulken kan ik pas rond april beginnen met cutten (aangezien cutten direct na een kuur een no go is). Ik denk dat ik dan aardig wat vetkg's zal bijkomen. Aangezien aas spierverlies tegengaat dacht ik er aan om nu te gaan cutten tot aan de nakuur. Dat is dus een cut van 6 weken. De bedoeling is dan om op onderhoud te gaan eten en cardio 4x per week 20min na kt te doen. Aangezien dit mijn 1e ervaring is met aas ben ik aan het twijfelen. Ik weet dat een cut na een bulkkuur niet verstandig is. Maar hoe zit het met mijn situatie? Graag reacties van mensen met ervaring en kennis van aas.

Bij voorbaat dank.

niet zo lekker in je vel met 13% 15% wrrm

Direct na bulk cutten is veel verlies.
Zou je heel langzaam moeten gaan zakken met je macro's.
Ben er geen voorstander van.
Maar bij 15 moetje wel cutten ja;)

Doorbulken maar let op je vet, ik voel me juist beter op 12% als dat ik lager zit.

Voel je je beter in je vel omdat je er op lager vetpercentager beter uit ZIET?

Nu zes weken gaan cutten heeft niet veel zin vind ik. Doe gewoon verder maar probeer clean(er) te bulken.

Hou cut voor volgend kuurtje, kan je echt eens lekker diep gaan, zonder al te veel spierverlies.

En post eens een foto.

Als je nu veel vocht vast houdt is je voeding ook niet goed... je krijgt te veel zout binnen. De eerste keer test kan je ook heftig reageren hoor.. Ik hield ook mega veel vocht vast 2e keer was het amper tot niks meer, maar toen me zout inname tot alleen me brood beperkt.

Nooit cutten direct na je kuur, zorg voor goeie clean voeding en paar 100kcal boven je behoefte als je klaar met je kuur bent.

• Topic Starter Topic Starter
niet zo lekker in je vel met 13% 15% wrrm
Omdat veel waarde hecht aan mijn dbb nickname ;-)
Direct na bulk cutten is veel verlies.
Zou je heel langzaam moeten gaan zakken met je macro's.
Ben er geen voorstander van.
Maar bij 15 moetje wel cutten ja;)
Stel dat ik nu op onderhoud ga eten. Dan is het mogelijk om wat droger te worden zonder spierverlies toch?
Doorbulken maar let op je vet, ik voel me juist beter op 12% als dat ik lager zit.
ja mijn voeding zit wel goed. Eet nagenoeg zout/kruidenloos en mijn vetten bestaan zeker voor 80/90% uit onverzadigde vetten. Jij hebt waarschijnlijk al een aantal x gekuurd. Dan zie je er sowieso anders uit omdat jij meer spierkwaliteit hebt denk ik.

Voel je je beter in je vel omdat je er op lager vetpercentager beter uit ZIET?

Nu zes weken gaan cutten heeft niet veel zin vind ik. Doe gewoon verder maar probeer clean(er) te bulken.

Hou cut voor volgend kuurtje, kan je echt eens lekker diep gaan, zonder al te veel spierverlies.

En post eens een foto.
Ja precies op een lager % voel ik mij beter en zie je de gains ook meer. Nu zit er een laagje vet op dus dan is alles minder zichtbaar. Ik wil eerlijk gezegd hierna niet meer kuren. Dus vandaar dat ik dacht om nu even snel te gaan cutten tot in ieder geval 10% zonder (teveel) spierverlies aangezien ik nu kuur. En daarna gewoon weer echt heel rustig ga cleanbulken. Als ik iemand vind om een foto voor me te maken post ik er 1. Ik heb al zelf proberen te maken maar die zijn helemaal mislukt.

Als je nu veel vocht vast houdt is je voeding ook niet goed... je krijgt te veel zout binnen. De eerste keer test kan je ook heftig reageren hoor.. Ik hield ook mega veel vocht vast 2e keer was het amper tot niks meer, maar toen me zout inname tot alleen me brood beperkt.

Nooit cutten direct na je kuur, zorg voor goeie clean voeding en paar 100kcal boven je behoefte als je klaar met je kuur bent.
voeding zit goed ;-) Maar ik denk dat het vanaf een bepaald % (14/15) niet verstandig is om verder te bulken omdat je dan meer vet/vocht dan spiermassa aankomt. Tenminste als naturel zijnde en bij iemand die kuurt is dat toch nog meer zo omdat je oestrogeenlevels hoger zijn. Klopt dat? De vraag was of het geen kwaad kan als ik nu (week 6 v d kuur) kan cutten tot aan de nakuur dus niet pas na de kuur ;-)

Bedankt voor de reply's

Als je het gaat doen zou ik voorzichtig je carbs etc afbouwen langzaam.
En ga niet onder onderhoud blijf er zeker op en doe de rest met cardio.
Aan de andere hand ik zou het niet doen bro.

Later heb je je PCT en dan moet je net veel eten vopor je gains vast te houden.
Dan heb je 4 weken bulk weggegooid en je cut ook want je moet veel eten.
Het is winter kzou me niet druk maken en clean verder bulken.

• Topic Starter Topic Starter
Als je het gaat doen zou ik voorzichtig je carbs etc afbouwen langzaam.
En ga niet onder onderhoud blijf er zeker op en doe de rest met cardio.
Aan de andere hand ik zou het niet doen bro.

Later heb je je PCT en dan moet je net veel eten vopor je gains vast te houden.
Dan heb je 4 weken bulk weggegooid en je cut ook want je moet veel eten.
Het is winter kzou me niet druk maken en clean verder bulken.

Ja je hebt gelijk. Ik ga gewoon verder met rustig cleanbulken.

Bedankt voor de adviezen!

Je test kickt net in joh, als je echt last hebt van vocht moet je op je natrium en zout gaan letten.

Je verward het vocht wss ook met vet.

Natrium = zout

Terug
Naar boven