MuscleMeat

Cutten of juist Bulken?

RyanF

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
75kg
Hallo allemaal.

Ik ben een jongen van 16 jaar, en ben al een paar jaar bezig met fitness.
Ik heb dit forum al eens eerder helemaal gelezen(sticky's etc), (was toen der tijd 56kg en net 15) Toen was mijn doel spieren opbouwen. Nou heb ik na die jaren fitnessen wel voor mijn gevoel (rekening houdend met de magere leeftijdsgenootjes) redelijk opgebouwde spieren. Alleen er is een probleem: Ik vind mezelf nogal vettig lijken.
Ik heb geen exacte manier om mijn vetpercentage te meten alleen ik gok toch echt op een 18% vet als het al niet meer zal zijn. Toch zie ik 's ochtends als ik net uit bed kom een verticale duidelijk gedefinieerde streep die de linker en rechterkant van mijn bovenlijf scheidt. een zogenaamde 2-pack ... ;p

Hieronder heb ik een aantal fotootjes en ik hoop op adviezen of tips of iets in die richting, want ik heb echt geen idee welke kant ik nu op moet, moet ik juist me gaan richten op meer massa of toch eerst ff wat kilo's vet verliezen. Zal ik 300 calorieen onder verbruik of juist boven verbruik gaan eten (cutten of bulken)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2012-07-0623.jpg

2012-07-0624.jpg
2012-07-0622.jpg

Ik ben 1.72m en ik weeg rond de 75/76kg,

--
Ryan F.

VP ligt ietsje hoger denk ik.
Ik zou niet gaan bulken als ik jou was.
Je hebt al een 'gebulkt' lichaam.
Ik zou mad hard trainen en ietsje onder je behoefte (gezond) eten.
Als je meer droog getraind bent kan je vanuit dat punt gewoon weer bulken.
Zie 't nut er nu niet van in

• Topic Starter Topic Starter
Wat zou mijn VP ongeveer zijn dan?

Ik zou cutten als ik jouw was, daarna clean bulk.

Ik gok 18 - 20 %

• Topic Starter Topic Starter
en zou ik dat d.m.v. 4x in de week 5km hardlopen en 2x krachttraining terugkunnen brengen tot 12% in ongeveer een maand of 2?

75x8% = 6 kg vet. 1 kg vet is 7000kcals. Dus als je 42000 kcals kan verminderen in 2 maand. Stel dat een maand 30 dagen is, moet je elke dag een deficiet hebben van ongeveer 700kcals ==> good luck

Al een paar jaar bezig? Wat doe je dan in hemelsnaam tijdens een training? Je vet zou mij een worst wezen maar in een paar jaar tijd moet je wel meer spierweefsel hebben dan wat ik nu kan zien.
De komende maanden je 100% inzetten en drie keer p/w trainen. Ga op onderhoud zitten. Dan ga je er al een stuk beter uit zien.

Houdt het bij de basis.

Rug:
Pull ups wide grip
Pull ups close grip
Barbell Rows of Lat Rows
Deadlifts

Borst / Schouders
Bankdrukken
Schuindrukken
Flye beweging (kabels, dumbbells of Pec deck)
Military Press
Reverse flye

Benen
Squats
Squats
Squats
Legpress
Lunges

Evt. Calfraises, maar die kun je ook over een half jaar mee gaan pakken.
Laat je buikspieren en armspieren maar even met rust, die komen ook wel mee. En bovendien als je nog kunt curlen met 18/20/22 kg dumbbells na je rug workout ga dan maar weer pull-ups doen want dan heb je niet je rug zwaar gepakt. Zelfde motto voor triceps.

Ik zou niet teveel hardlopen. Dit is te belastend als je dat vaak doet. 2 of 3 keer in de week maximaal zou ik zeggen.

Je kunt beter iets zoeken dat minder belastend is, zoals roeien, fietsen, skaten, zwemmen, etc.

Ga eerst op onderhoud eten en voeg dan langzaam cardio toe (bouw het dus op).

Naar 12 % toe in 2 maanden zal een flinke uitdaging worden. Ik denk niet dat dat lukt zonder spierverlies. Als maximum moet je ongeveer 2 kilo vet-verlies per maand aanhouden.

Naar 12 % toe in 2 maanden zal een flinke uitdaging worden. Ik denk niet dat dat lukt zonder spierverlies. Als maximum moet je ongeveer 2 kilo vet-verlies per maand aanhouden.

Met zijn lichaam zou ik me daar niet echt druk om maken. 3-4 kilo kan ook prima in het begin met zijn vp en spiermassa zit er toch nauwelijks op.

dit is toch wel boven de 20% hoor, ik zou ff heel hard cutten aangezien je nu toch nog niet veel massa hebt te verliezen
daarna lekker schone massa erop plakken ;)

Terug
Naar boven