XXL Nutrition

Cutten of niet?

dexterlab

Cool Novice
Waardering
0
Ik train nu ongeveer een maand of 8 en ben in die tijd van 74 kilo naar 94 kilo gegaan. Nu ben ik van plan om een volledig jaar te bulken en dan na dit jaar te cutten om droog te staan tegen volgende zomer. Maar in de fitnes hoor ik allerlei verschillende verhaaltjes. De ene zeggen dat ik al teveel gebulkt heb in die korte tijd en andere zeggen dat ik moet doorbulken, een goed jaar en dan droog zetten. Ikzelf zou nog doorbulken maar wat denken jullie nu. Doorbulken of cutten

vetpercentage ligt rond de 18-19 %

als je zelf niet stoort aan je vet zou je gewoon moeten bulken natuurlijk....al vind ik zelf dat je nooit boven de 10-12% hoeft te komen.

schoon doorbulken en zorgen dat je vet% niet hoger gaat zitten.

kun je niet eens een foto posten van voor en nu
je bent wel flink wat bij gekomen vind ik is er veel massa bijgekomen of ook veel vet

pics ??

wat een waardeloze adviezen
je gaat toch niet doorbulken als je bijna op 20% zit, zou effe gaan cutten tot een procent of 12 en dan weer lekker clean bulken.

want?

als iemand tevreden is met zn lichaam (Vet%) ga je toch niet zeggen dat hij MOET cutten..

hoe kan je nou met bijna 20% tevreden zijn:S als je geen powerlifter bent.

ja weet ik toch niet, ik ben niet tevree boven de 10% :P maar er zijn ook zat van die proud to be fat people....ik kijk er niet meer van :P

20kg in 8 maanden (circa 240 dagen) Dat is vrij extreem kan ik je vertellen.
Ga maar snel rond de 12% zitten en dan clean bulken naar 15%.
Houdt in het vervolg 1KG per maand aan, dat noem ik ''clean-bulk''

Als je eerst cut en daarna weer je voeding op gaat schroeven zijn je spieren veel gevoeliger voor koolhydraten, wat ervoor zorgt dat je lekker gained de eerste paar weken na je cut. Daardoor zal er ook meer een stijgende lijn in blijven zitten, want als je nu je voeding gaat verhogen zul je alleen maar vetter worden en het zal steeds moeilijker worden het eraf te cutten.

• Topic Starter Topic Starter
ok, dat word dan cutten. Alvast bedankt voor de reacties. En kan iemand me vertellen waar ik een huidplooivetmeter kan halen want ik weet echt niet waar ik hem kan vinden. Ik kan dan mijn echt vetpercentage eens meten.

Terug
Naar boven