AndroidHealthClinic

Cutten. Pak ik het goed aan?

Stewie22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Hoi mensen,

Naar vier jaar trainen wordt het eens tijd om serieus te gaan cutten. Huidige status 77 kg bij 1.70 vetpercentage ?

De bedoeling is om sochtends op nuchtere maag te gaan hardlopen. Met behulp van een hartslagmonitor horloge ga ik op 70 % van mijn maximale hartslag lopen. Dit wil ik opbouwen van begin 10 min tot gegeven moment 50 min.

Mijn voeding begin ik op onderhoud en breng ik elke week met 100 kcal naar beneden tot ik 500 kcal onder mijn onderhoud zit. Dit doe ik door mijn koolhydraten uit mijn voeding te verlagen, eiwitten en vetten blijven hetzelfde.

Hieronder mijn voedingsschema gedurende dag.

Verhoudingen zijn bij 500 kcal onder me onderhoud. E: 40 K: 35 V: 25

Totaal calorieën bij 500 onder onderhoud: 2500

1:
havermout 120 gr
whey proteine 30 gr
visoliecapsule 2 stuks

2:
ei-eiwit 3 stuks
ei 2 stuks
lijnzaadolie 1 el
appel 1 stuks

3:
Pasta (volkoren) 60 gr
kipfilet 200 gr
groente 100 gr
visoliecapsule 2 stuks

4:
pasta (volkoren) 50 gr
kipfilet 100 gr

5:
Pasta(volkoren) 50 gr
kipfilet 200 gr
groente 100 gr
lijnzaadolie 1 el

6:
amandelen 30 gr
kwark (mager) 225 gr

7: (inname tijdstip per dag verschillend)
Post workout. Whey proteine 30 gr.

Graag advies of aanwijzingen waar nodig. Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt:
- Ik zie bij pun 6 staan: kwark(mager) 225 gr, dit zou ik persoonlijk post-workout gebruiken en die whey ervoor. Kwark bevat Caseine eiwitten (langzame), deze kun je beter S'avonds nemen zodat je tijdens je slaap ook nog een eiwitvoorraad in je lichaam hebt.

- Wat betreft de visolie capsulen: volgens mij gebruik je relatief veel pillen (4 per dag), ik durf echter niet te zeggen of dit direct negatieve effecten zal hebben (omega is namelijk goed voor je lichaam)

- Nog een ander puntje (misschien wat persoonlijk): ik vindt dat je relatief weinig fruit in je schema hebt zitten (slechts 1 stuk)

- Ikzelf ben ook aan het cutten (wat goed verloopt tot op heden), ik ben gelijk begonnen met 500 Kcal onder mijn onderhoud wat ik goed vol kan houden.

ik hoop dat je hier iets mee kunt :)

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

- Ik zie bij pun 6 staan: kwark(mager) 225 gr, dit zou ik persoonlijk post-workout gebruiken en die whey ervoor. Kwark bevat Caseine eiwitten (langzame), deze kun je beter S'avonds nemen zodat je tijdens je slaap ook nog een eiwitvoorraad in je lichaam hebt.

- Wat betreft de visolie capsulen: volgens mij gebruik je relatief veel pillen (4 per dag), ik durf echter niet te zeggen of dit direct negatieve effecten zal hebben (omega is namelijk goed voor je lichaam)

- Nog een ander puntje (misschien wat persoonlijk): ik vindt dat je relatief weinig fruit in je schema hebt zitten (slechts 1 stuk)

- Ikzelf ben ook aan het cutten (wat goed verloopt tot op heden), ik ben gelijk begonnen met 500 Kcal onder mijn onderhoud wat ik goed vol kan houden.

ik hoop dat je hier iets mee kunt :)

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor je reactie!

Heb even me post aangepast. Nummer 7 post workout tijdstip van inname is dus verschillend per dag. Dus niet de laatste maaltijd van de dag. Dat is nummer 6. Snap de verwarring!

Normaal heb ik meer fruit in mijn schema zitten, maar omdat daar ook fruitsuikers in zitten verminder ik deze in de cut. (Misschien is dit fout gedacht)

Wat de visoliecapsules betreft. Vindt het moeilijk om aan me vetten te komen anders, ik kan ook nogmaals in de ochtend noten eten. Alleen dit levert vervolgens weer veel kcal op. Ik weet verder dus niet of de inname van 4 capsules negatieve effecten zal hebben. Misschien dat iemand dit weet?

Dank voor je reactie!

Heb even me post aangepast. Nummer 7 post workout tijdstip van inname is dus verschillend per dag. Dus niet de laatste maaltijd van de dag. Dat is nummer 6. Snap de verwarring!

Normaal heb ik meer fruit in mijn schema zitten, maar omdat daar ook fruitsuikers in zitten verminder ik deze in de cut. (Misschien is dit fout gedacht)

Wat de visoliecapsules betreft. Vindt het moeilijk om aan me vetten te komen anders, ik kan ook nogmaals in de ochtend noten eten. Alleen dit levert vervolgens weer veel kcal op. Ik weet verder dus niet of de inname van 4 capsules negatieve effecten zal hebben. Misschien dat iemand dit weet?

Volgens mij kom je prima aan je vetten op deze wijze: die 2 el. lijnzaadolie doen je wel goed!
Echter, hoe maak je je kipfilet klaar? ik neem aan met kokosolie of olijfolie? die moet je e.v.t. wel meetellen :)

En wat betreft je fruit: het klopt inderdaad dat er (fruit)suikers in zitten, maar ook een hoop vitaminen en mineralen! Ik zou in jou geval dan wel een multivitamine supplement gebruiken om aan deze stoffen te komen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb inderdaad de olijfolie niet opgenomen in mijn voedingsschema, die ik idd gebruik om te koken. Over het hoofd gezien om erin te vermelden, omdat er ook een hoop olie verloren gaat die ik niet binnen krijg. Maar die 2 visoliecapsules gaan kwa vet ook niet veel uitmaken.

Ik neem standaard elke ochtend een pil sport-multi van bodyenfitshop.

Wederom bedankt voor je reactie!

Denk dat het meeste wel goed zit en we zullen in de praktijk zien hoe het allemaal zal gaan. Begin maart ga ik beginnen.

luukie ik eet elke dag sinaasappel en een appel is dat goed of is kiwi echt veel beter want da lust ik ook wel ;)
grtz

uitgaande van 100 Gram product (kiwi & sinaasappel), een kiwi bevat meer vitamine C en heeft meer elektrolyten (natrium & kalium). Het verschil is niet extreem maar ik geef altijd de voorkeur aan kiwi (vindt m simpelweg lekkerder):)

Ik zou de Pasta vervangen door Quinoa als je strakker wilt gaan worden en zo. Prima te eten met kipfilet en groenten, en beter dan Pasta imo.

Terug
Naar boven