Middag allemaal,
Ik ben nu al een tijdje bezig mijzelf te verdiepen in het cutten. Na het lezen van de sticky's en een paar post heb ik zelf een schema opgesteld (bijlage).
Mijn stats: 23 jaar, 178cm, 79 kg. vp schat ik op 25%
heb het volgens de Harris-Benedict methode gedaan via [Link niet meer beschikbaar]. waarbij ik bij beweging 'weinig tot geen' heb ingevoerd, aangezien ik nu niks aan sport doe.
Hier kwam uit:
Caloriebehoefte voor ruststofwisseling
1882
Dagelijkse caloriebehoefte
2588
Caloriebehoefte om 0.5kg per week af te vallen
2088
Dit tekort van 500cal zou ik dan met cardio maken.
via een excell bestand van iemand anders kwam ik hierop:
Hier zit dus wel enig verschil, wat is nou juist?
Nu hoor ik ook bij mijn schema dat ik veel te weinig eet.
- de richtlijn is E (2g/KG) - V (1g/KG) & derest opvullen met kh.
echter kreeg ik te horen: Ga 200g eiwitten eten, 100g vetten en vul de rest op met kh. Klopt er dan iets niet of mag je er wel van afwijken?
- Mijn verhoudingen had ik in eerste instantie op k/e/v 50/30/20, daarna op k/e/v 40/35/25
wat is nou het beste hier?
Wat vinden jullie van mijn schema? alle aanpassingen tips, suggesties zijn meer dan welkom, want ik wil nu wel eens echt gaan beginnen!
alvast bedankt.
Ik ben nu al een tijdje bezig mijzelf te verdiepen in het cutten. Na het lezen van de sticky's en een paar post heb ik zelf een schema opgesteld (bijlage).
Mijn stats: 23 jaar, 178cm, 79 kg. vp schat ik op 25%
heb het volgens de Harris-Benedict methode gedaan via [Link niet meer beschikbaar]. waarbij ik bij beweging 'weinig tot geen' heb ingevoerd, aangezien ik nu niks aan sport doe.
Hier kwam uit:
Caloriebehoefte voor ruststofwisseling
1882
Dagelijkse caloriebehoefte
2588
Caloriebehoefte om 0.5kg per week af te vallen
2088
Dit tekort van 500cal zou ik dan met cardio maken.
via een excell bestand van iemand anders kwam ik hierop:
Hier zit dus wel enig verschil, wat is nou juist?
Nu hoor ik ook bij mijn schema dat ik veel te weinig eet.
- de richtlijn is E (2g/KG) - V (1g/KG) & derest opvullen met kh.
echter kreeg ik te horen: Ga 200g eiwitten eten, 100g vetten en vul de rest op met kh. Klopt er dan iets niet of mag je er wel van afwijken?
- Mijn verhoudingen had ik in eerste instantie op k/e/v 50/30/20, daarna op k/e/v 40/35/25
wat is nou het beste hier?
Wat vinden jullie van mijn schema? alle aanpassingen tips, suggesties zijn meer dan welkom, want ik wil nu wel eens echt gaan beginnen!
alvast bedankt.

.