AndroidHealthClinic

Cutten vs Bulken om stilstand aan te pakken

Den Erello

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
18%
Ik heb een lange tijd een cut schema gebruikt om vooruitgang te boeken, dit is eigenlijk een tijd goed gegaan tot de laatste weken. De laatste weken hang ik op hetzelfde gewicht met hetzelfde vetpercentage. Dit heeft mij doen nadenken over mijn schema om daar een wisseling in aan te brengen.

Nu hoor ik van verschillende mensen verschillende antwoorden. Mijn vraag is daarom ook moet ik door blijven gaan met cutten en juist wat aanpassen in mijn schema wat betreft mijn vet/eiwit/carbs of moet ik juist voor een bulk schema kiezen met heel lage tot geen carbs (omdat ik gehoord heb dat dat eigenlijk hetzelfde effect heeft maar het voordeel is dat groei dan extra gaat).

Mijn gegevens op dit moment:

Leeftijd 26
Lengte 186cm
Bodyfat 18,5%
Gewicht 95,6 kg

BMR = 2053
activity factor 1.2 = 2464 (gebaseerd op kantoor baan en 4/5 dagen sporten)

Cals per dag: 1900-2000
Koolhydraten: 35-40%
Eiwitten: 40-45%
Vet: 20-25%

Met 18,5 vet zou ik er zeker geen bulk tegen aan gooien.
Blijf nog even lekker cutten, tot een procent of 10-12, en ga vanuit daar clean bulken.

• Topic Starter Topic Starter
Is het dan verstandig om bijvoorbeeld mijn carbs omlaag te brengen?

Als jij 4/5 dagen per week sport is je activiteiten factor 1,55.

1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Je onderhoud zou dan 3182 kcal zijn. Je eet maar 2000. Je zit dus 1182kcal onder je onderhoud en eet zelfs onder je BMR. Je eet te weinig. Je moet niet meer dan 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten.
Dit kan ook invloed hebben op dat je nu niet verder afvalt
Je geeft aan 25 vetten te eten. Das 55 gram vet. Wat ook erg weinig is.
Ik zou toch aanhouden 0,8-1 gr vet per kg lichaamsgewicht en 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht en dan de rest met carbs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb juist de factor zo laag gehouden omdat ik verder naast me sporten weinig beweeg. Volgens ander forum zou ik wel zo met 1.4 kunnen beginnen en dan resultaten in de gaten houden. Maar te weinig eten kan dus ook echt nadelig zijn?

hier het zelfde probleem.. goede tips!

---------- Toegevoegd om 17:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:35 ----------

ik val alleen nog af in kilos lijkt wel

Het "probleem" zit hem in het weinig bewegen. Om verder af te vallen zou ik wat cardio gaan doen en niet nog minder gaan eten.

@robertH

Als je op mij doelt.. ik doe 5 dagen cardio.. 4 dagen 30 min en 1 dag 60 min...

Terug
Naar boven