AndroidHealthClinic

cutten?

TT123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
62kg
Vetpercentage
15%
Hallo

Ik train ongeveer al een jaar en ik weeg 62 kilo en mijn vetpercentage is 15%.
Nu wil ik het vet rond mijn buik/borst weg krijgen daarom wil ik gaan cutten.
Is het verstandig om te gaan cutten of eerst meer spieren te gainen?

ik zou nog lekker gaan bulken
clean bulken bedoel ik dan

geen chips en meuk
je bent pas 16, lekker krachttraining met wat cardio erachteraan

fatsoenlijk voedings schema moet je een heel eind komen
kan allemaal nog weg trekken naarmate je ouder word!

maar als je je totaal niet aan een clean bulk schema gaat houden.
eerst maar op dieet om dat vet eraf te halen

is mijn mening!

suc6

Laatst bewerkt:
Spiermassa kweken met gezond eten, als je dan meet spiermassa krijgt en de hoeveelheid (kg) vet blijft gelijk, word je vetpercentage ook lager.

( Verder weet ik uit eigen ervaring dat als je soms iets meer en soms iets minder dan je schema eet je massa aan kan komen en vet kwijt kan raken :D )

Een vetpercentage van 15% is een goed percentage om te gaan cutten. Zou zelf als bulk/cut guideline aanhouden het tussen de 10-12% en 15% te houden. Bulk tot 15, cut tot 10-12% en herhaal.

In jou geval is het misschien een iets ander verhaal omdat je nog maar weinig massa hebt, velen proberen dan gewoon zo snel mogelijk aan te komen en laten hun vet% desnoods wat verder stijgen. (heeft ook met onzekerheid te maken, liever groot en vet dan mager ;)) Dus in jou geval is het gewoon geheel een keuze van eigen voorkeur, als jij in de spiegel kijkt en denkt: "Ik wil er wat vet af hebben" dan moet je gewoon lekker gaan cutten voor een aantal weekjes. Denk je: "Is nog wel prima, ik wil gewoon lekker groeien en dat vet komt later wel" dan blijf je (clean)bulken.

Niemand kan je hier verder nog in raden, ik vind het persoonlijk vervelend om langer te moeten cutten dus doe wat kleinere bulk/cut cycli, jij zou met dit gewicht maar zo'n 4-5 weken hoeven cutten om op 12% te komen, en daarna kan je weer lekker onbezorgd aan de slag.

• Topic Starter Topic Starter
Een vetpercentage van 15% is een goed percentage om te gaan cutten. Zou zelf als bulk/cut guideline aanhouden het tussen de 10-12% en 15% te houden. Bulk tot 15, cut tot 10-12% en herhaal.

In jou geval is het misschien een iets ander verhaal omdat je nog maar weinig massa hebt, velen proberen dan gewoon zo snel mogelijk aan te komen en laten hun vet% desnoods wat verder stijgen. (heeft ook met onzekerheid te maken, liever groot en vet dan mager ;)) Dus in jou geval is het gewoon geheel een keuze van eigen voorkeur, als jij in de spiegel kijkt en denkt: "Ik wil er wat vet af hebben" dan moet je gewoon lekker gaan cutten voor een aantal weekjes. Denk je: "Is nog wel prima, ik wil gewoon lekker groeien en dat vet komt later wel" dan blijf je (clean)bulken.

Niemand kan je hier verder nog in raden, ik vind het persoonlijk vervelend om langer te moeten cutten dus doe wat kleinere bulk/cut cycli, jij zou met dit gewicht maar zo'n 4-5 weken hoeven cutten om op 12% te komen, en daarna kan je weer lekker onbezorgd aan de slag.
Als ik naar me zelf kijk in de spiegel wil ik wel een beetje vet weg hebben. Ik ga denkt toch maar een maand cutten. Is het zo als ik een maand cut mijn vetpercentage 12%? Moet ik in de cut me aan hetzelfde trainischema houden net als in de bulk?

Laatst bewerkt:
Als ik naar me zelf kijk in de spiegel wil ik wel een beetje vet weg hebben. Ik ga denkt toch maar een maand cutten. Is het zo als ik een maand cut mijn vetpercentage 12%?

ligt helemaal aan jezelf en je stofwisseling voor ieder persoon verschillend, ik zal ook gewoon lekker cleanbulken en doorgaan als je gaat cutten nu hou je geen spieren meer over

ligt helemaal aan jezelf en je stofwisseling voor ieder persoon verschillend, ik zal ook gewoon lekker cleanbulken en doorgaan als je gaat cutten nu hou je geen spieren meer over
Ik heb juist gelezen als je gaat cutten bijna geen spieren verliest

Cutten kan je doen met nauwelijks tot geen spierverlies als je het goed aanpakt, niet te laag in de kcal gaat en lekker kracht blijft doen. Voor een maandje cutten naar 12% hoef je echt niet bang te zijn.

Ik zit nog met een vraag.
Is drie keer per week aan cardio doen van 30 min. na krachttraining voldoende?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven