XXL Nutrition

cycles waar je zsm van hersteld

Pumped

Ripped Bodybuilder
Waardering
110
Lengte
1m82
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Ik zit een beetje met het off gaan, en dan heb ik het vooral over het opstarten van mijn eigen test productie. Dit gaat ontiegelijk langzaam waardoor ik nogal wat gains verlies. Zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft.

Zit dus na te denken hoe ik zsm kan herstellen en mijn gains kan vasthouden. Denk dat de meesten de fout maken om zich vooral te richten op het gainen on cycle, ipv het vasthouden/herstellen na hun kuur.Vandaar dat ik hier een topic voor heb aangemaakt waar we onze gedachtes hierover kunnen uitwisselen.

Ik probeer zo laag mogelijk qua dosis te zitten en geen zware middelen te gebruiken om mijn herstel te vergemakkelijken. Nu ben ik bijvoorbeeld bezig met 375/450mg test + 60mg anavar. Een dergelijke kuur maakt al een wereld van verschil tov een kuur met 19nor en hoge doseringen.

HCG is de beste optie om je eigen productie aan de gang te houden on cycle, maar dat kan ik jammer genoeg niet een langere periode doen (gemeenschappelijke koelkast). Wat zijn de gedachtes over het gebruik van HCG net voor PCT en tijdens PCT en dan op een hogere dosis icm aromasin+nolvadex als PCT als optie ipv hcg on cycle?

Ik heb verder ook begrepen dat clomid netals HCG gebruikt kan worden om toch je endogene productie te blijven prikkelen on cycle. Maar de bijwerkingen van clomid zijn mij te ernstig om het heel de cycle lang te blijven gebruiken. Weet iemand of nolvadex of aromasin on cylce daarvoor gebruikt kan worden?

Verder heb ik liever langere kuren aangezien dat in mijn ogen kwalitatief betere spiermassa oplevert maar qua herstel schiet dat absoluut niet op. Wat zijn jullie ervaringen met kortere kuren? Alles is welkom, al zijn het ervaringen met kuurtjes van 3 weken(wat ik toevallig laatst voorbij zag komen hier).

IGF, slin, hgh, peptides off cycle om gains toch te kunnen behouden zijn voorlopig geen opties alhoewel ik er op korte termijn wel aan ga denken. Blasten en cruisen gaat 'm nu ook absoluut nog niet worden.

Ben benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen.

Blijven kuren..........

lees ff mijn topic door over power pct mischien iets voorjou als je hcg wilt doen over korte periode ik ging er wel goed op.
Nu had ik hgh door de nakuur heen en heb op wat gewicht na al mijn kracht behouden. gewicht steeg van 92 naar 102 en zit nu op 96 kg

Even een vraag tussen door. Belemmert het gebruik van HCG je kuur?

Ik kreeg als advies 250iu 2x pw te gebruiken.

nee belemmerd je kuur niet !

als ik jou was zou ik als nakuur toch hcg gebruiken voor 3 weken samen met nolvadex en die dan op 4 weken !
daarna zou je evt, proviron kunnen nemen tot je volgende kuur voor vrije test .
weet zeker dat je op deze manier je gains beter behoud en je hebt toch een goeie nakuur gehad.

groeten R.

hcg houd de cellen van leydig bezig waardoor die eerder beginnen met het produceren van testosteron is de theorie. Je moet wel met hcg stoppen op tijd omdat het wel je lh onderdrukt.

proviron tussen 2 kuren door ben ik niet zo zeker van mbt de herstel van de axis correct me if I am wrong

• Topic Starter Topic Starter
hcg houd de cellen van leydig bezig waardoor die eerder beginnen met het produceren van testosteron is de theorie. Je moet wel met hcg stoppen op tijd omdat het wel je lh onderdrukt.

proviron tussen 2 kuren door ben ik niet zo zeker van mbt de herstel van de axis correct me if I am wrong

dat bedoelde ik dus. Niet dat je zelf nog test produceert, maar dat je testikels wel sneller reageren na een kuur.

Proviron onderdrukt volgens mij gewoon.

nee belemmerd je kuur niet !

als ik jou was zou ik als nakuur toch hcg gebruiken voor 3 weken samen met nolvadex en die dan op 4 weken !
daarna zou je evt, proviron kunnen nemen tot je volgende kuur voor vrije test .
weet zeker dat je op deze manier je gains beter behoud en je hebt toch een goeie nakuur gehad.

groeten R.
Op welke dosis raad je aan? Als nakuur zou je volgens mij toch minstens 1000iu moeten zetten en vaker dan 1x per week dacht ik.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 17:38 ----------

Meer gedachtes over lengte van kuurtjes en gebruik van aromasin/nolvadex als vervanging van hcg tijdens de kuur?

Laatst bewerkt:
Heb je de Power PCT al eens gevolgd misschien werkt dit voor jouw.
En verder ja gewoon geen 19-nors gebruiken veel primo/var/winstrol.

Werk ook met korte esthers sneller uit je systeem = minder lang onderdrukking.

thread over power pct met een onderzoek:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/power-pct-meer-info-280889/

Met hcg moet je uitkijken dat je niet te hoog doseert omdat het de cellen van leydig kan overstimuleren(vinden ze niet zo leuk) , dan bereik je een averechts effect.
Idee met hcg is dat als je het door de kuur heen neemt dat de gevoeligheid van de cellen van leydig gehandhaaft blijft en dat ze daardoor sneller reageren. Gebruik je geen hcg door de kuur zijn ze minder gevoelig en moet je tussen je kuur en je nakuur een hogere dosis hcg ineens gebruiken om ze te laten reageren.

dat bedoelde ik dus. Niet dat je zelf nog test produceert, maar dat je testikels wel sneller reageren na een kuur.

Proviron onderdrukt volgens mij gewoon.

Op welke dosis raad je aan? Als nakuur zou je volgens mij toch minstens 1000iu moeten zetten en vaker dan 1x per week dacht ik.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 17:38 ----------

Meer gedachtes over lengte van kuurtjes en gebruik van aromasin/nolvadex als vervanging van hcg tijdens de kuur?

ik zelf gebruik 100 iu elke dag ! subqutaan in me buik, werkt voor mij perfect !
en ja je zou heel goed nolvadex in je kuur kunnen gebruiken op 10mg per dag, beter voorkomen dan genezen toch ! succes

en ja je zou heel goed nolvadex in je kuur kunnen gebruiken op 10mg per dag, beter voorkomen dan genezen toch ! succes

Dat vind ik te kort door de bocht, je moet niet zomaar iets gaan slikken als je het niet nodig hebt. Ook biedt nolvadex qua herstel van de HPTA weinig voordelen wanneer je het tijdens je kuur zit te slikken. Daarentegen biedt hCG wel voordelen om tijdens een kuur te gebruiken m.b.t. herstel van de HPTA na de kuur, dus dat is wel een goed advies. :)

nolva tijdens de kuur lijkt me geen goed idee eventueel anti aromase maar dan is provi ook wel te doen lijkt me (correct me if I am wrong)

Chemical zij pas toch dat 500iu per week ver uit te weinig is. En dat het dus totaal geen nut heeft tijdens de kuur. In 1 keer 2000iu tijdens de nakuur zou wel effectief zijn, nu weet ik het fijne er niet van. Maar zijn er studies op mensen uitgevoerd ofniet?

Chemical zij pas toch dat 500iu per week ver uit te weinig is. En dat het dus totaal geen nut heeft tijdens de kuur. In 1 keer 2000iu tijdens de nakuur zou wel effectief zijn, nu weet ik het fijne er niet van. Maar zijn er studies op mensen uitgevoerd ofniet?

Ja zijn studies.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15713727

These results demonstrate that relatively low dose hCG maintains ITT within the normal range in healthy men with gonadotropin suppression.

Dus we hebben:

Nolva / Clomid enkel in de PCT
Aromasin in de PCT
Proviron in de PCT
HCG in de PCT en/of tijdens de kuur (of een deel van de kuur?)
HGH in de PCT

Misschien moeten we een sticky maken met wat meer info - hoeveelheden, combinaties van deze, etc.

Nolva/Clomid - Test stimulatie
HCG wordt vooral gebruikt tegen krimpen van ballen (en zo ook invloed op Test productie)
..

Als iemand wilt verder een samenvatting maken..beetje moe..sleeping time :)

Volgens mij is die samenvatting in de laatste 8 jaar al 1000x gemaakt. :)

proviron lijkt me niet beste in de nakuur wegens onderdrukkende werking, maw het werkt het doel van de nakuur tegen.

aan de andere kant zijn er ook onderzoeken die zeggen dat proviron in kleine dosis niet de werking van nolva tegen gaat

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven