XXL Nutrition

Breaking News Cyprus verkoopt ziel en gaat akkoord met IMF deal

Wat denk jij dat er met je gebeurd als je een paar miljard opzettelijk van de Russische maffia steelt?
Niemand gaat daar ze vingers aan branden.

Als individu niet nee. Als overheid en ZEKER als EU kun je dat gewoon doen hoor. Wat wilden ze doen? De hele EU top uitroeien? Een groter volksfeest is voor ons allemaal niet haalbaar. Win-win als je t mij vraagt.

ja precies. Hoeveel "normale" mensen hebben in vredesnaam een spaartegoed van meer dan 100.000 euro? Het zijn echt voornamelijk de rijke stinkrussen met het zwarte geld die mogen dokken en die eten er echt geen broterhamski minder om, hoor.

Ah ik ben blij dat JIJ t schijnbaar prima vindt als de bankrekeningen van 'normale' mensen zomaar en zonder aanleiding geplunderd mogen worden. En dat ze beter bedeeld zijn is schijnbaar dus genoeg reden om dan maar geen rechten meer te hebben? Hoe weet jij nou wat voor mensen dat zijn? En ik wil jou nog wel eens horen wanneer (niet ALS) het jou overkomt. Zie hieronder over precedent.

Dit is een heel gevaarlijk precedent. Vergeet niet dat Cyprus Europa is, net als België en nederland. In deze zogenaamde 'democratische' samenleving nemen ze ineens een bepaald percentage van iedereen zijn spaargeld weg, zonder dat er ook maar iemand iets aan kan doen.

Het is momenteel beter om je geld ergens anders te zetten dan op een europese spaarrekening. Vastgoed, de beurs, buitenlandse rekening....

Als er in België of Nederland een bank failliet gaat zal het even plotseling gaan als in Cyprus, dus het is betere het zekere voor het onzekere te nemen.

En of het een gevaarlijk precedent is! Cyprus is niet zo veel kleiner als wij hoor. En daar gaat het nog niet eens om. Gewoon het principe dat de EU "even" mag bepalen wie zn spaargeld mag inleveren zonder reden. Lekker dan.

tot 100.000 euro krijgt iedereen zijn geld hoor. ;) Anders had je helemaal gelijk. Dat het uberhaupt besproken is, is eigenlijk al dom geweest.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/25/akkoord-reddingsplan-cyprus/

Ik weet niet of dit door levenservaring of gewoon leeftijd komt, maar ik zie hier diverse mensen doen alsof 100K veel spaargeld is. Als jij een hypotheekje hebt lopen zit je toch echt vrij snel op die 100K hoor. Dat heet een bankspaar hypotheek en zou net zo makkelijk onder dit verhaal kunnen vallen. Weet je wat er met mij gebeurt als alles boven die 100K ineens weg zou zijn? No more ****ing house, thats what.

Dit hele gedoe op Cyprus is zwaar tekenend voor hoe genaaid we allemaal gaan zijn. Cultureel zijn LANG niet alle landen in de Eurozone aan elkaar gewaagd en dat breekt ons keihard op. De enigen die structureel kunnen lappen zijn de Duitsers en wij; die stomme Nederlanders die altijd t braafste jongetje van de klas willen zijn. ****ing idiots zijn we, dat we hier aan meedoen. Wie denkt dat Duitsland of Frankrijk ook maar ene reet om ons geeft, moet zich laten nakijken. Wij zijn nu iedereen aan het redden met geld wat we niet hebben, en als wij straks aan de beurt zijn kunnen we het mooi zelf oplossen. Kratje bier op de uitkomst?

ja precies. Hoeveel "normale" mensen hebben in vredesnaam een spaartegoed van meer dan 100.000 euro? Het zijn echt voornamelijk de rijke stinkrussen met het zwarte geld die mogen dokken en die eten er echt geen broterhamski minder om, hoor.
Wat dacht je dan van mensen die heel hun leven hard gewerkt hebben en veel gespaard hebben?
Als jij mensen met 100k op hun rekening als rijk aanziet heb ik echt medelijden met je. School je om en zoek een nieuwe job. Of begin eens met sparen. ;)

"Het stelen van wat reeds gestolen is, gaat door'', zei premier Dmitri Medvedev tegen Russische media. Hij doelt daarbij mogelijk op het vele zwarte geld dat Russen op Cyprus hebben ondergebracht.

Wat een ****ing baas is die Medvedev :D

Ik weet niet of dit door levenservaring of gewoon leeftijd komt, maar ik zie hier diverse mensen doen alsof 100K veel spaargeld is. Als jij een hypotheekje hebt lopen zit je toch echt vrij snel op die 100K hoor. Dat heet een bankspaar hypotheek en zou net zo makkelijk onder dit verhaal kunnen vallen. Weet je wat er met mij gebeurt als alles boven die 100K ineens weg zou zijn? No more ****ing house, thats what.

Als jij een hypotheek hebt lopen betekent niet dat jij 100k op je bankrekening hebt staan.

Ah ik ben blij dat JIJ t schijnbaar prima vindt als de bankrekeningen van 'normale' mensen zomaar en zonder aanleiding geplunderd mogen worden. En dat ze beter bedeeld zijn is schijnbaar dus genoeg reden om dan maar geen rechten meer te hebben? Hoe weet jij nou wat voor mensen dat zijn? En ik wil jou nog wel eens horen wanneer (niet ALS) het jou overkomt. Zie hieronder over precedent.

En of het een gevaarlijk precedent is! Cyprus is niet zo veel kleiner als wij hoor. En daar gaat het nog niet eens om. Gewoon het principe dat de EU "even" mag bepalen wie zn spaargeld mag inleveren zonder reden. Lekker dan.

Dit hele gedoe op Cyprus is zwaar tekenend voor hoe genaaid we allemaal gaan zijn. Cultureel zijn LANG niet alle landen in de Eurozone aan elkaar gewaagd en dat breekt ons keihard op. De enigen die structureel kunnen lappen zijn de Duitsers en wij; die stomme Nederlanders die altijd t braafste jongetje van de klas willen zijn. ****ing idiots zijn we, dat we hier aan meedoen. Wie denkt dat Duitsland of Frankrijk ook maar ene reet om ons geeft, moet zich laten nakijken. Wij zijn nu iedereen aan het redden met geld wat we niet hebben, en als wij straks aan de beurt zijn kunnen we het mooi zelf oplossen. Kratje bier op de uitkomst?

Je bent flink verontwaardigd door het tegoed dat nu weg is, maar dat is nu EXACT het risico dat je loopt als je je geld op een spaarrekening zet. Dat als de bank failliet gaat je je geld kwijt bent. Ze bewaren het niet slechts voor je, maar investeren en daar krijg je dan een paar procent rente voor. Wil je dat risico niet lopen dan moet je het spreiden over meerdere banken. Je bent niet alleen in je mening hoor, miljoenen NL'ers vinden het onrechtvaardig, maar dit is nu eenmaal wat er gebeurt als een bank failliet gaat.

Ik snap je wel als je een spaarhypotheek hebt maar zoals jij het schets verloopt het niet in NL. Je kan namelijk in je huis blijven wonen als jouw bank omvalt omdat het contract niet wijzigt, alleen overgekocht wordt. De vordering die daar bijhoort zal dus worden doorverkocht aan een andere partij en onder art. 53 van de faillissementswet kun je vorderingen en tegoeden die jij hebt bij een failliete partij, met elkaar verrekenen. Dat betekend dat je het spaartegoed dat jij bij je failliete bank had, verrekend met de uitstaande hypotheek, en netto er gelijk zo voorstaat als voor het faillissement. Je hebt alleen met een andere tegenpartij te maken.

Laatst bewerkt:
Geld is tegenwoordig lucht, dat is het probleem. Probeer dit hele verhaal maar eens rationeel en in empirie uit te leggen. In de fysieke wereld is niemand iets verloren en toch is alles verloren. Waar is wat dan heen? Een dikke mind****.

Geld is tegenwoordig lucht, dat is het probleem. Probeer dit hele verhaal maar eens rationeel en in empirie uit te leggen. In de fysieke wereld is niemand iets verloren en toch is alles verloren. Waar is wat dan heen? Een dikke mind****.

LOL, en waarom is dat het probleem?

LOL, en waarom is dat het probleem?

Banken zijn ooit begonnen om fysieke waarde te waarborgen. Als ik een vent hoor janken over verloren geld gewonnen door lage belastingen of landje doorverpatsen praten we nog altijd in termen van gewonnen lucht. De hardwerkende boer op Cyprus kan zijn handelswaar gewoon verkopen op de markt hoor, desnoods ruilen. Waar iemand rijk wordt met bellenblazen klopt iets niet of crepeert er iemand elders.

Banken zijn ooit begonnen om fysieke waarde te waarborgen. Als ik een vent hoor janken over verloren geld gewonnen door lage belastingen of landje doorverpatsen praten we nog altijd in termen van gewonnen lucht. De hardwerkende boer op Cyprus kan zijn handelswaar gewoon verkopen op de markt hoor, desnoods ruilen. Waar iemand rijk wordt met bellenblazen klopt iets niet of crepeert er iemand elders.
Ik snap het niet dus klopt het niet! :rolleyes:

Gewonnen lucht? Met gewonnen lucht kan ik geen stuk grond kopen. Geld is al eeuwenlang een ruilmiddel, vroeger werd er een zak met muntstukken overhandigt, nu wordt het digitaal overgemaakt. Maakt dat geld minder waard? Dat lijkt mij niet.

Gewonnen lucht? Met gewonnen lucht kan ik geen stuk grond kopen. Geld is al eeuwenlang een ruilmiddel, vroeger werd er een zak met muntstukken overhandigt, nu wordt het digitaal overgemaakt. Maakt dat geld minder waard? Dat lijkt mij niet.

geld is geen ruilmiddel meer, banken maken artificieel geld aan op basis van schuld.
Maw een bank kan je geld lenen dat de bank zelf niet heeft, geld dat zelfs nieteens bestaat.

Ik snap het niet dus klopt het niet! :rolleyes:

Leg jij het maar eens uit dan 'Jimbooo'. De kern van de crises is dat de banken te groot zijn geworden voor wat ze daadwerkelijk kunnen waarborgen. Dus wat klopt er niet aan mijn 'Jip en Janneke' uitleg? Het blijft fictie.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 19:44 ----------

geld is geen ruilmiddel meer, banken maken artificieel geld aan op basis van schuld.
Maw een bank kan je geld lenen dat de bank zelf niet heeft, geld dat zelfs nieteens bestaat.

Danku :kiss:

Banken deden dat al voordat de gold standard werd verlaten. Maar de centrale banken zorgen voor de daadwerkelijke inflatie.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 20:48 ----------

Leg jij het maar eens uit dan 'Jimbooo'. De kern van de crises is dat de banken te groot zijn geworden voor wat ze daadwerkelijk kunnen waarborgen. Dus wat klopt er niet aan mijn 'Jip en Janneke' uitleg? Het blijft fictie.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 19:44 ----------

Danku :kiss:

Banken zijn niet te groot geworden, maar doordat derivaten ongereguleerd zijn, zijn die producten heel complex gemaakt en zijn banken op allerlei manieren gaan speculeren waardoor banken zijn blootgesteld aan veel grotere risico's. Begrijpelijk want als je niet meedoet dan maakt de concurentie je kapot, zo gaat dat in een vrije markt.

er is dus veel te weinig gereguleerd. Het staat zelfs op video (is ook nog een keer bij DWDD uitgezonden) dat Alan Greenspan, voormalig voorzitter van de FED, dit toegeeft. Maar tot op de dag van vandaag is er nog geen enkele regulering in amerika, doordat de financiele sector honderden miljoenen in loby's stopt.

Laatst bewerkt:
Dus jij neemt een hypotheeklening om geld op je rekening te hebben? Zodra je je huis gekocht heb is je geld weg. ;) Je huis kunnen ze (nog niet) afnemen.

Sommige stellingen en argumenten van mensen hier :roflol:

alle rijke russen hun geld kwijt, ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Terug
Naar boven