pcvyper
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 256
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 85kg
Dat niet, ik ben niet zo intelligent
maar ik lach wel graag om anderen
Mooie post, kan ik waarderen.
Maar jij studeerde toch economie ofzo?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat niet, ik ben niet zo intelligent
maar ik lach wel graag om anderen
Mooie post, kan ik waarderen.
Maar jij studeerde toch economie ofzo?
Je bent flink verontwaardigd door het tegoed dat nu weg is, maar dat is nu EXACT het risico dat je loopt als je je geld op een spaarrekening zet. Dat als de bank failliet gaat je je geld kwijt bent. Ze bewaren het niet slechts voor je, maar investeren en daar krijg je dan een paar procent rente voor. Wil je dat risico niet lopen dan moet je het spreiden over meerdere banken. Je bent niet alleen in je mening hoor, miljoenen NL'ers vinden het onrechtvaardig, maar dit is nu eenmaal wat er gebeurt als een bank failliet gaat.
Ik snap je wel als je een spaarhypotheek hebt maar zoals jij het schets verloopt het niet in NL. Je kan namelijk in je huis blijven wonen als jouw bank omvalt omdat het contract niet wijzigt, alleen overgekocht wordt. De vordering die daar bijhoort zal dus worden doorverkocht aan een andere partij en onder art. 53 van de faillissementswet kun je vorderingen en tegoeden die jij hebt bij een failliete partij, met elkaar verrekenen. Dat betekend dat je het spaartegoed dat jij bij je failliete bank had, verrekend met de uitstaande hypotheek, en netto er gelijk zo voorstaat als voor het faillissement. Je hebt alleen met een andere tegenpartij te maken.
Banken deden dat al voordat de gold standard werd verlaten. Maar de centrale banken zorgen voor de daadwerkelijke inflatie.
---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 20:48 ----------
Banken zijn niet te groot geworden, maar doordat derivaten ongereguleerd zijn, zijn die producten heel complex gemaakt en zijn banken op allerlei manieren gaan speculeren waardoor banken zijn blootgesteld aan veel grotere risico's. Begrijpelijk want als je niet meedoet dan maakt de concurentie je kapot, zo gaat dat in een vrije markt.
er is dus veel te weinig gereguleerd. Het staat zelfs op video (is ook nog een keer bij DWDD uitgezonden) dat Alan Greenspan, voormalig voorzitter van de FED, dit toegeeft. Maar tot op de dag van vandaag is er nog geen enkele regulering in amerika, doordat de financiele sector honderden miljoenen in loby's stopt.
Dus jij neemt een hypotheeklening om geld op je rekening te hebben? Zodra je je huis gekocht heb is je geld weg.Je huis kunnen ze (nog niet) afnemen.
zo ver ik weet is er nog niet gezegd hoeveel ze boven de 100.000 euro verliezen. Jullie doen net alsof ze alles verliezen daarboven.
Meest waarschijnlijk zullen ze 5-10% verliezen. Vooral zuur voor de mensen met 100-200.000 euro op de rekening. Zou mij echt verbazen als het 25% of meer zou zijn.
geld is geen ruilmiddel meer, banken maken artificieel geld aan op basis van schuld.
Maw een bank kan je geld lenen dat de bank zelf niet heeft, geld dat zelfs nieteens bestaat.
Als geld geen ruilmiddel meer is, wat is het dan? Banken kunnen geen geld aanmaken, Europese banken moeten daarvoor geld lenen bij de ECB. Dat er minder geld in de kluizen ligt, dan er daadwerkelijk op de rekeningen wordt aangegeven wil niet zeggen dat geld geen ruilmiddel meer is.
Het huidige financieel systeem is gebaseerd op schulden, niet op grondstoffen of iets anders dat een bepaalde waarde heeft en echt bestaat. Dit is een uiterst slecht en labiel systeem dat alleen kan bestaan door dwang vanuit de overheid en een idioot vertrouwen dat de schulden ooit zullen worden terugbetaald.Als geld geen ruilmiddel meer is, wat is het dan? Banken kunnen geen geld aanmaken, Europese banken moeten daarvoor geld lenen bij de ECB. Dat er minder geld in de kluizen ligt, dan er daadwerkelijk op de rekeningen wordt aangegeven wil niet zeggen dat geld geen ruilmiddel meer is.
gaat wel lachen zijn wnn de stront de ventilator eindelijk raakt.Het huidige financieel systeem is gebaseerd op schulden, niet op grondstoffen of iets anders dat een bepaalde waarde heeft en echt bestaat. Dit is een uiterst slecht en labiel systeem dat alleen kan bestaan door dwang vanuit de overheid en een idioot vertrouwen dat de schulden ooit zullen worden terugbetaald.
Dat laatste is trouwens onmogelijk met de huidige hoeveelheid schulden overal in de wereld. Het enige wat ze kunnen doen is de executie uitstellen. Dit doen ze door de rente zo laag mogelijk te houden / de inflatie te verhogen. Op lange termijn lost het niets op (het maakt de situatie juist erger), maar voor politici is het de makkelijkste manier om tijd te winnen.
Realiseer je dat wanneer jij geld leent van de bank, dit geld gecreëerd wordt op het moment dat jij je handtekening zet. Banken hoeven maar een deeltje reserve aan te houden, het grootste deel van hun leningen zijn in feite gewoon lucht. Als meer dan 10% van de depositohouders bij elke bank morgen al hun euro's gaat afhalen gaat elke bank failliet en stort het hele financiële systeem in elkaar.

Wat dacht je dan van mensen die heel hun leven hard gewerkt hebben en veel gespaard hebben?
Als jij mensen met 100k op hun rekening als rijk aanziet heb ik echt medelijden met je. School je om en zoek een nieuwe job. Of begin eens met sparen.![]()
Dit is wat ik dacht terwijl ik dit topic doorlas idd.
Uitspraken als maffia is alles kwijt, volgens mij maar 10-20% idd
Aartsbisschop Chrysostomos van Cyprus vindt dat zijn land zo snel mogelijk uit de euro moet stappen. Dat zei hij in een gesprek met Nieuwsuur-correspondent Saskia Dekkers. Volgens de aartsbisschop moet het Cypriotische pond snel weer worden ingevoerd.
Chrysostomos denkt dat het pond een sterke munt wordt, vanwege de aardgasbaten. "Dan zul je zien: dan hebben we Europa niet meer nodig en dan komen de Russen heel snel terug", zei hij, toen de camera niet meer op hem gericht was.
Veel macht
De aartsbisschop van Cyprus heeft veel macht op het eiland. Hij wordt gezien als de op twee na machtigste persoon en adviseert de president. De kerk op het eiland bezit onder meer een bank en diverse bedrijven.
De Poolse premier Donald Tusk heeft de deur geopend voor een referendum over de toetreding van Polen tot de eurozone.
Eerder was Tusk nog tegenstander van een referendum over de euro. De regering van Tusk heeft maar een kleine meerderheid in het Poolse parlement en voor een grondwetswijziging is een meerderheid van twee derde nodig.
Daarvoor zou dan de steun nodig zijn van de grootste oppositiepartij PiS, die eerder al heeft gezegd niet in te zullen stemmen met toetreding tot de euro zonder een referendum
Uit recente opiniepeilingen blijkt dat een grote meerderheid van de Polen tegen het afschaffen van de zloty zou stemmen.
Heb dan maar medelijden met me, want ja, ik vind het idd heel veel geld. Maar fijn om te weten dat ik een van de weinigen ben hierin, want dat geeft alleen maar aan dat de recessie in ons land nog wel mee valt als iedereen blijkbaar zoveel poen achter de hand heeft. Misschien moeten die mensen dat in ons land ook eens een beetje uitgeven, halen we de economie ook weer uit het slop. Oh sorry, ook weer simpel gedacht, tja, ik ben en blijf een eenvoudige blonde vrouw uit een arbeidersgezin.
. Verder kunnen de rijken van ons land heel makkelijk helpen echter gaan ze dit nooit doen gezien de simpele (Nederlandse)instelling zolang het niet aan mijn deur is boeit het me niet.Eerder deze week bleek al dat er meer geld nodig is dan gedacht om de noodlijdende eilandstaat van de financiële afgrond te redden. Volgens de regering van Cyprus is 23 miljard euro nodig, in plaats van het bedrag van 17,5 miljard euro waar lange tijd van uit werd gegaan.
Cyprus hoopt meer steun van Europa te kunnen ontvangen dan het eerder afgesproken bedrag van 10 miljard euro. Dat zei een woordvoerder van de Cypriotische regering vrijdag.
De afgelopen dagen is gebleken dat Cyprus zelf geen 7 miljard, maar 13 miljard moet ophoesten. 'Dat is geen verrassing', aldus Dijsselbloem, verwijzend naar alle afspraken. Cyprus moet onder meer zijn bankensector hervormen en privatiseren.
Mensen met 100.000 euro op de rekening hebben inderdaad geld genoeg. Echter zit je hier op een internet forum en wil niemand onderdoen door te zeggen dat ze dat veel vinden. 75% van het forum woont nog thuis dus die weten eigenlijk nog niet wat geld is. Verder kunnen de rijken van ons land heel makkelijk helpen echter gaan ze dit nooit doen gezien de simpele (Nederlandse)instelling zolang het niet aan mijn deur is boeit het me niet.