XXL Nutrition

dalen vetpercentage uitrekenen

Beginnerdude

Novice
Waardering
0
Als je wil uitrekenen hoeveel je kwijt moet zijn in puur vet voor je doel te behalen in daling vetpercentage, mag je dat dan zo doen:

bv ik ben 180cm lengte, weeg 72 en 19 procent vet, en wil naar 12 procent,dus:

19-12= 7 procent, dus 72*7/100= +- 5 kg puur vet

dus indien ik geen spiermassa verlies ondrweg in de cut,van 72kg naar 67 kg, en als ik puur vet heb verloren, zit ik op 12 procent? klopt dit?

Want mijn elektronische vetmeter zegt dat ik 61 kg moet wegen om aan 12.4 procent vet te geraken...wat weinig niet?:p

Maar ik weet ook niet of mijn vetpercentage wel ook helemaal correct is. Ik zie bij de stats van ook beginnelingen/novices ook bv staan: 1m79 85kg 20% vet, of 1m78 77 kg en dan 13 procent vet, enz...ik ben 1m80, 72 kg en zou 19 procent vet hebben volgens vetmeter...Ofwel hebben deze mede-novices enorm veel meer spiermassa dan ik als beginneling ook, oftewel klopt er iets niet aan mijn verhoudingen:p

Zou dat kunne, 1m80 zijn,72 kg en 19.4 procent vet hebben?

Laatst bewerkt:
elektronische vetmeters zijn niet erg exact ;)

Mijn ouders hebben er ook 1 staan en toen ik op 15-16% stond gaf hij 24% aan, ik sta nu op 23% misschien (jaja ik weet het, ik moet er wat aan doen :P) toen gaf hij 26% aan

Met andere woorden, die dingen kloppen voor geen ene k*t. Koop een huidplooimeter en ga daarmee je vetpercentage meten. Die is veel consequenter en exacter, zolang degene die jouw meet het goed doet.

Je berekening klopt idd als je spierverlies 0 is.

Terug
Naar boven