MuscleMeat

Data kwalificatievoorronden bekend!

RealDutchPower

Advanced Bodybuilder
Waardering
16
Van Marcel Mostert kregen we de data binnen van de kwalificatievoorronden. Deze zijn als volgt:
21 Maart: Sterkste Man van Noord-Nederland - Wolsum
9 Mei: Sterkste Man van West-Nederland -Almere
13 Mei: Sterkste Man van Zuid-Nederland - Eindhoven
23 Mei: Sterkste Man van Midden-Nederland - Lopik
De finale van de Sterkste Man van Nederland staat gepland in juli. Plaats en datum nog niet bekend. Inschrijven voor de kwalificatievoorronden kan alleen bij Marcel Mostert: mostert@strongmancl.com. Per voorronde gaan de beste twee atleten rechtstreeks naar de finale.
Internationaal staat nog de volgende wedstrijd op het programma:
20 juni: Strongmans Champions League Holland 2010 – Ulft.

Laatst bewerkt:
13-mei ben ik waars. wel aanwezig.. kleine 20 minuten rijden met de auto, dus dat is wel de moeite waard.

hmmm. denk Zuid-NL en Midden-NL sowieso wel. Almere kan ik niet meedoen, want ben dan een weekendje weg en Noord-NL op 27 maart vind ik wel behoorlijk vroeg.. Heb me nog niet kunnen voorbereiden op events voor dit jaar. Toch maar weer snel aan de slag.

Had me al ingeschreven bij Wout voor Noord-NL. Voor de zekerheid ook maar een mail naar Marcel gestuurd.

Zijn de onderdelen weer hetzelfde als vorig jaar?

huh is midden nl een kwali ?
noord-nl doe ik al mee, en midden ook.

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

heb me alleen niet opgegeven bij marcel mostert. mja heb al bevestigingen gehad dus zal wel kloppen.

• Topic Starter Topic Starter
huh is midden nl een kwali ?
noord-nl doe ik al mee, en midden ook.

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

heb me alleen niet opgegeven bij marcel mostert. mja heb al bevestigingen gehad dus zal wel kloppen.

Zelfde voor mij. Ik denk dat Marcel contact heeft gezocht met de organisatie van Midden-Nederland om die als voorronde te laten doorgaan. Ik had me ook ingeschreven. Een mooie test voor Midden-Delfland. Ben benieuwd wie er verder allemaal meedoen.

Laatst bewerkt:
idd midden nederland vind plaats tijdens de autocrossweekend heb ik me laten vertellen dus zal wel druk/gezellig zijn.

Zijn de onderdelen weer hetzelfde als vorig jaar?

Noord-Nederland weet ik niet. Die wordt mede georganiseerd door Wout, dus kun je nogal eens wat andere onderdelen tegen komen, zoals dat f.....g hooggooien.

Maar voor de overige 3 zullen het bijna zeker dezelfde onderdelen zijn als de afgelopen jaren, dus boom op herhalingen, deadlift op herhalingen, farmers walk, wheel flip en stones. Misschien een keer truckpull. Meer smaken hebben ze vaak niet! Wordt eigenlijk een beetje saai. Zou verassend zijn als er dit jaar eens wat andere onderdelen zouden komen. Maar weet waarschijnlijk wel hoe dit komt. Marcel neemt zelf de onderdelen mee, en dit is allemaal op één aanhanger te vervoeren.

Laatst bewerkt:
idd een powerstairs en carcircle zou wel vet zijn

Waarom saai? Bij voetbal, tennis e.d. veranderen ze toch ook niet elke keer de regels? Of hangen de netten hoger of lager? Bij olympisch gewichtheffen doen ze toch ook maar 2 oefeningen?

En toch blijven ze leuk. Waarom is het dan wel saai als er een bepaalde (imo noodzakelijke) mate van standaardisatie is binnen SM? Ik zie het meer als een positief iets, omdat dan het publiek ook de onderdelen meer gaat 'begrijpen' omdat ze het nog herinneren van vorige keer. Daardoor gaan ze meer een gevoel krijgen wat zwaar is bij een bepaald onderdeel omdat die jaar na jaar terugkomt. Dus wordt het leuker om te zien, dus meer publiek en dus meer publiciteit.

Laatst bewerkt:
Die wedstrijd in Almere ga ik zeker bezoeken:D Is er eigenlijk al bekend waar de wedstrijd precies gehouden wordt?

Waarom saai? Bij voetbal, tennis e.d. veranderen ze toch ook niet elke keer de regels? Of hangen de netten hoger of lager? Bij olympisch gewichtheffen doen ze toch ook maar 2 oefeningen?

En toch blijven ze leuk. Waarom is het dan wel saai als er een bepaalde (imo noodzakelijke) mate van standaardisatie is binnen SM? Ik zie het meer als een positief iets, omdat dan het publiek ook de onderdelen meer gaat 'begrijpen' omdat ze het nog herinneren van vorige keer. Daardoor gaan ze meer een gevoel krijgen wat zwaar is bij een bepaald onderdeel omdat die jaar na jaar terugkomt. Dus wordt het leuker om te zien, dus meer publiek en dus meer publiciteit.

Ik ben het niet met je eens, maar dat moet kunnen toch? Ik vindt de charme van het sterkste man gebeuren juist die veelheid aan onderdelen. Maar goed, verschil van mening mag.

kom zeker bij die van zuid nederland kijken

ja de wedstryd in lopik is veranderd in een kwalificatie wedstryd had me eerst er voor
opgegeven omdat het een b wedstryd was maar ik hoorde woensdagavond van jarno hams dat ze er een
kwalificatie wedstryd van hebben gemaakt in overleg met dennis van beusekom die hem
organiseerde
opzich wel jammer want ik zie mezelf nog nie meedoen aan zo,n wedstryd haha

Laatst bewerkt:
yep allemaal waar Lopik is een kwalificatie wedstrijd geworden
als je mee wil doen , toch even bij marcel je opgeven.

:)

heb hem net een mail gestuurd, ivm midden-nl

Ik denk dat ik ook wel ergens ga kijken, zuid-nederland waarschijnlijk (geloof dat dat het dichtst bij is). Voor meedoen helaas nog wat vroeg, misschien volgend jaar.

Ik denk dat ik 1 van de kwalificatiewedstrijden gewoon mee wil maken, puur om ervaring op te doen. In principe kan ik veel van de onderdelen aan, oke ik zal strijden om de onderste paar posities. Maar er moeten toch altijd een paar jongens bij de laatste 3 zitten.

de onderdelen van vorig jaar waren een deadlift rond de 250 een boom op herhalingen 100...dit kan ik aan. zou ik me gewoon inschrijven?

Terug
Naar boven