XXL Nutrition

David906 LOG

david906

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
Hallo BB’ers

Ik wil hier een soort van dagboek bij gaan houden om mezelf te blijven motiveren, en omdat het misschien wel leuk is om te lezen.
Ik ben sinds kort lid van dit forum en heb met behulp van dit forum een trainingsschema(rippetoe) en een voedingsschema gevonden/gemaakt. Ik zal even kort mijn verhaal doen met een aantal foto’s van de transformaties die ik heb doorgemaakt.

Mijn naam is David. 22 jaar. Ik ben 185m lang en woog vanochtend 90.6kg.
Ik train nu zo’n 1,5 jaar, heb lang de 3 daagse split gevolgd en heb deze toen zelfs in de vakantie 5x per week gedaan. Daarna heb ik een aantal maanden een full body schema gevolgd waar ik 2 oefeningen per spiergroep deed dit deed ik 3x per week.
Doordat ik niet tevreden was met mijn vooruitgang en ik voor mijn gevoel niet sterker werd ben ik maar eens opzoek gegaan hoe dat kwam en de voeding was de voornaamste reden. Ik at veelte weinig.

We gaan even terug naar januari 2008(zie foto 1)DEZE VOLGT NOG STAAT THUIS OP MIJN PC
Zoals je ziet woog ik hier een stuk zwaarder dan dat ik op dit moment weeg 120KG woog ik hier om precies te zijn.
Oktober 2008 besloot ik om hier een einde aan te maken en ben ik mijn eetpatroon drastisch te gaan aanpassen, van de lekkere vette hap voor het slapen gaan tot een 4x per dag gezond eet schema. En 5 maanden later was ik 40KG kwijt.
Doordat ik zo veel afviel had het wel het volgende gevolg(zie foto 2) gemaakt de avond voor de operatie. Op de 2e foto kan je goed zien hoeveel de overtollen huid was.(zie foto 3)

4 dagen later en 4500 euro lichter was dit het resultaat.(zie foto 4)

Deze foto(5) is ongeveer 2 weken erna genomen nadat ik voor het eerst teruggeweest ben bij de chirurg, het ziet er nog allemaal een beetje vies uit en rood maar het duurt een jaar voordat het litteken goed geheeld is. En die puntjes in mij zij die je ziet zullen ook nog bijtrekken als dit niet het geval is krijg ik na een jaar een correctie van de chirurg.

Deze foto(6) is genomen zo’n 2,5 maand na de operatie hier ben ik alweer aan het sporten.

Ik zal van de week even een goede foto maken met een goede camera waar mijn gehele lichaam te zien is en waar ik het een beetje aanspan. Zoals je op de foto als kunt zien heb ik nog een beetje hangtieten en hier baal ik erg van, ben benieuwd of ik deze nog gevuld kan krijgen ;) dit is wel een van mijn doelstellingen.

Nou genoeg over mij en mijn transformatie.
Zoals ik al eerder heb verteld ga ik het Rippetoe schema volgen, zie bijlage voor het schema met de gewichten erbij. Ik zal ook zo'n 3 buik oefeningen doen per training.
Ik heb dit schema gisteren voor het eerste geprobeerd en het bevalt me goed, het is redelijk kort waar ik normaal bijna 2 uur in de gym hing heb ik nu nog maar 1 uur nodig.

In de bijlage vind je ook mijn voedingsschema. Tips zijn altijd welkom helaas lus ik geen vis, op kibbeling na, maar dat is niet goed neem ik aan. Ook vind ik het lastig om te schatten hoeveel beleg er op brood gaat per gram. Per snee brood heb ik 30gram aangehouden. Het gerecht warm eten na de training is natuurlijk per dag anders, dit is ook vaak pasta of rijst gerechten. Na het trainen eten is toch beter als voor het eten?

Doordat ik ook nog bandy doe soort ijshockey voor de geïnteresseerde zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=KUaxDB0ea3M

En zaalvoetbal ziet mijn week programma er als volgt uit:

Maandag - GYM
Dinsdag - Bandy training (1uur)
Woensdag - GYM
Donderdag - Zaalvoetbal(40min)
Vrijdag - GYM
Zaterdag - Bandy training (1uur)
Zondag - Bandy training (1uur) & 2x per maand s’ avonds wedstrijd (1uur)

Voor de rest zal ik zovaak mogelijk een update plaatsten en om de zoveel tijd een foto plaatsen van mij voortgang. Als het goed is komt vandaag mijn Whey binnen en kan ik beginnen met de shakes.

DOEL:
Dit schema te volgen tot begin zomer om daarna te gaan cutten.
Mijn groote doelstelling is toch wel wat blokjes tevoorschijn tover door mijn groote dikke vette buik heen:P

Alle tips zijn welkom!!!

DSCN0286.jpg

DSCN0294.jpg

4 dagen na de operatie.jpg

2 weken na de operatie.jpg

Recente.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Foto 2

DSCN0286.jpg

Laatst bewerkt:
Foto 3

DSCN0294.jpg

Foto 4

4 dagen na de operatie.jpg

Foto 5

2 weken na de operatie.jpg

Foto 6

Recente.jpg

Voedingsschema

Bijlagen

Trainingsschema.

Op een of andere manier krijg ik de foto's en het schema niet in 1 post.
Misschien kan een mod mij helpen. BEDANKT alvast

Bijlagen

Hier zijn dus de beschaamde foto's van 2jaar terug.
Dit was tijdens een ontgroening in Moskou

XX.JPG

En deel 2

X.JPG

Welkom!

Je bent al goed bezig geweest zie ik, die foto's uit Moskou zien er wel geinig uit trouwens haha.

Maar welke foto is de meest recente? Is dat foto 6? Als dat zo is denk ik dat je vetpercentage nog hoger is dan 18%, meer dan 20 in ieder geval. Dat is opzich niet erg, maar omdat je gaat bulken moet je wel uitkijken dat je niet nog vetter wordt. Heb je dat met een huidplooimeter laten meten?

Over je voedingsschema:
Muesli zou ik vervangen door brinta/havermout.
Voeg ook nog een eiwitbron toe bij je ontbijt (whey bijv.)

Maaltijd 2 en 3 goed
Maaltijd 4 hebben we het net over gehad.

De rest van je voeding ziet er wel goed uit, misschien iets minder koolhydraten en wat meer eiwitten.

Respect dat je al die foto's durft te posten, succes ermee

Welkom!

Je bent al goed bezig geweest zie ik, die foto's uit Moskou zien er wel geinig uit trouwens haha.

Maar welke foto is de meest recente? Is dat foto 6? Als dat zo is denk ik dat je vetpercentage nog hoger is dan 18%, meer dan 20 in ieder geval. Dat is opzich niet erg, maar omdat je gaat bulken moet je wel uitkijken dat je niet nog vetter wordt. Heb je dat met een huidplooimeter laten meten?

Over je voedingsschema:
Muesli zou ik vervangen door brinta/havermout.
Voeg ook nog een eiwitbron toe bij je ontbijt (whey bijv.)

Maaltijd 2 en 3 goed
Maaltijd 4 hebben we het net over gehad.

De rest van je voeding ziet er wel goed uit, misschien iets minder koolhydraten en wat meer eiwitten.

Foto 6 is de meest recente, ik heb het vorig jaar laten meeten met een huidplooimeter, toen was mijn gewicht alleen nog 80kg helaas is hij nu wat toegenomen naar 90.6KG. Mijn pecentage zal op dit moment wel wat hoger liggen denk ik.

Is het misschien niet beter om te cutten als te bulken? Ik ben niet zo heel sterk in mijn lichaam. mijn max bench is 70 geweest en dan een herhaling of 5, Benen ben ik wel sterk, squatten kan ik wel met 100KG.

Mijn idee is natuurlijk droger te worden, maar is het dan niet eerst nodig om eerst te bulken om spieren aan te maken en daarna een tijd te gaan cutten om droger te worden.

Met deze foto's en dit project wil ik eigenlijk ook laten zien dat als je iets echt wilt het mogelijk is. Ben alleen wel erg benieuwd hoe gespierd ik mijn lichaam krijg, bijvoorbeeld dat me borst redelijk slap hangt terwijl er wel spieren onder zitten ik hoop dit ooit strak te krijgen.

Edit: Mijn eiwit bron komt om 09:00 met een shake als ik op mijn werk ben.

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn 2e training gehad.

Squat 50kg ging goed, had nog wel wat spierpijn van de training van maandag maar ging goed. Met squaten ben ik wat lager begonnen dan dat ik zelf kan. Normaal squaten ik namelijk niet zo diep vandaar. Het diepe squaten voelt wel goed en zal ook een goede training zijn om mijn schaatsvermorgen te vergroten.

De militairy press was voor mij de eerste keer dat ik hem deed, na 2 setjes warming up 20 en 25 ging de 3 setjes van 30kg mij goed af.

De rows gingen me goed af deze heb ik al vaker gedaan dus was niks nieuws.

Na de training voor het eerste een whey shake genomen, deze smaakte erg goed. Denk alleen dat ik wel een andere smaak erbij ga bestellen voor de variatie.

Zaterdag weer een training!

Neem eerst snelle carbs, dan pas je whey shake ;)

Zou je hier een onderbouwing van willen/kunnen geven.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven