DavidSU
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 16%
Na het advies van mede leden om een log te beginnen om mijn motivatie hoog te houden en progressie bij te houden is het hier dan eindelijk.
Over mijzelf: Ik ben 16 jaar, zit nu pas een paar maanden 3x per week zwaar te trainen. Daarvoor wel gefitnessed, je weet wel, je tijd verkloten en nauwelijks tot niets vorderen >.< (moest ik maar eerder mijn huiswerk doen he). Doe ook 3x per week aan hockey.
Doel: Mijn doel is om op het moment zoveel mogelijk massa en kracht aan te komen maar nog steeds een goede conditie te behouden.
Mijn stats zijn als volgt:
Gewicht: 79KG
Lengte: 1.90cm
Vetpercentage: 10-12%? (schatting)
Bench press: 3x5 40kg*
Squat: 3x5 65-70kg*
Deadlift: 3x5 70kg*
*Gewicht is zonder stang gerekend want heb geen idee hoe zwaar deze is...
Ik heb (nog) geen vast voedingsschema, wel eet ik op schooldagen sowieso het volgende:
Ochtend:
Wat drinken
3 boterhammen (2 pindakaas, 1 chocopasta)
Bakje fruit.
Kwart voor 11:
3 boterhammen (1kaas, 1kipfilet, 1worst_
Half 12:
3 boterhammen (zie hierboven)
Als ik thuis ben of ik eet nog boterhammen voor het sporten of gelijk avondereten wat ik dan ook krijg.
Daarna sowieso nog 300-500g kwark, soms nog bordje overgebleven eten of paar boterhammen (3-4 met zelfde beleg als in middag)
Zo ziet mijn dag er ongeveer uit.
Morgen ga ik weer trainen en ik zal de gewichten bijhouden en morgen avond posten!
Gelijk maar even een vraag erachteraan gooien, vorige week ongeveer heb ik voor het eerste zwaar gesquat, en zoals al verwacht liep ik daarna lekker krom, die volgende training (1 dagje rust) moest ik weer squatten, dus na een goede warming-up toch maar braaf gaan squatten. Ik kreeg dat t*ring ding (met mijn eerste squat gewicht) gewoon niet omhoog! Is het niet het beste om mijn spierpijn te laten zakken voordat ik weer fullout mijn benen kan doen? Of gewoon doorbijten met de kans dat ik om pleur?
(squatrek aanwezig dus het is veilig)
Sorry voor de lange post, wist niet dat ik zoveel kon lullen, hoop dat jullie mij zullen steunen en de nodige kritiek kunnen geven!
Over mijzelf: Ik ben 16 jaar, zit nu pas een paar maanden 3x per week zwaar te trainen. Daarvoor wel gefitnessed, je weet wel, je tijd verkloten en nauwelijks tot niets vorderen >.< (moest ik maar eerder mijn huiswerk doen he). Doe ook 3x per week aan hockey.
Doel: Mijn doel is om op het moment zoveel mogelijk massa en kracht aan te komen maar nog steeds een goede conditie te behouden.
Mijn stats zijn als volgt:
Gewicht: 79KG
Lengte: 1.90cm
Vetpercentage: 10-12%? (schatting)
Bench press: 3x5 40kg*
Squat: 3x5 65-70kg*
Deadlift: 3x5 70kg*
*Gewicht is zonder stang gerekend want heb geen idee hoe zwaar deze is...
Ik heb (nog) geen vast voedingsschema, wel eet ik op schooldagen sowieso het volgende:
Ochtend:
Wat drinken
3 boterhammen (2 pindakaas, 1 chocopasta)
Bakje fruit.
Kwart voor 11:
3 boterhammen (1kaas, 1kipfilet, 1worst_
Half 12:
3 boterhammen (zie hierboven)
Als ik thuis ben of ik eet nog boterhammen voor het sporten of gelijk avondereten wat ik dan ook krijg.
Daarna sowieso nog 300-500g kwark, soms nog bordje overgebleven eten of paar boterhammen (3-4 met zelfde beleg als in middag)
Zo ziet mijn dag er ongeveer uit.
Morgen ga ik weer trainen en ik zal de gewichten bijhouden en morgen avond posten!
Gelijk maar even een vraag erachteraan gooien, vorige week ongeveer heb ik voor het eerste zwaar gesquat, en zoals al verwacht liep ik daarna lekker krom, die volgende training (1 dagje rust) moest ik weer squatten, dus na een goede warming-up toch maar braaf gaan squatten. Ik kreeg dat t*ring ding (met mijn eerste squat gewicht) gewoon niet omhoog! Is het niet het beste om mijn spierpijn te laten zakken voordat ik weer fullout mijn benen kan doen? Of gewoon doorbijten met de kans dat ik om pleur?
(squatrek aanwezig dus het is veilig)Sorry voor de lange post, wist niet dat ik zoveel kon lullen, hoop dat jullie mij zullen steunen en de nodige kritiek kunnen geven!

deadlift is 1x5 en niet 3x5.
(Bij ongeveer dezelfde lengte en gewicht)