AndroidHealthClinic

David's Rippetoe log.

DavidSU

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Na het advies van mede leden om een log te beginnen om mijn motivatie hoog te houden en progressie bij te houden is het hier dan eindelijk.

Over mijzelf: Ik ben 16 jaar, zit nu pas een paar maanden 3x per week zwaar te trainen. Daarvoor wel gefitnessed, je weet wel, je tijd verkloten en nauwelijks tot niets vorderen >.< (moest ik maar eerder mijn huiswerk doen he). Doe ook 3x per week aan hockey.

Doel: Mijn doel is om op het moment zoveel mogelijk massa en kracht aan te komen maar nog steeds een goede conditie te behouden.

Mijn stats zijn als volgt:

Gewicht: 79KG
Lengte: 1.90cm
Vetpercentage: 10-12%? (schatting)
Bench press: 3x5 40kg*
Squat: 3x5 65-70kg*
Deadlift: 3x5 70kg*

*Gewicht is zonder stang gerekend want heb geen idee hoe zwaar deze is...

Ik heb (nog) geen vast voedingsschema, wel eet ik op schooldagen sowieso het volgende:

Ochtend:

Wat drinken
3 boterhammen (2 pindakaas, 1 chocopasta)
Bakje fruit.

Kwart voor 11:

3 boterhammen (1kaas, 1kipfilet, 1worst_

Half 12:

3 boterhammen (zie hierboven)

Als ik thuis ben of ik eet nog boterhammen voor het sporten of gelijk avondereten wat ik dan ook krijg.

Daarna sowieso nog 300-500g kwark, soms nog bordje overgebleven eten of paar boterhammen (3-4 met zelfde beleg als in middag)

Zo ziet mijn dag er ongeveer uit.
Morgen ga ik weer trainen en ik zal de gewichten bijhouden en morgen avond posten!

Gelijk maar even een vraag erachteraan gooien, vorige week ongeveer heb ik voor het eerste zwaar gesquat, en zoals al verwacht liep ik daarna lekker krom, die volgende training (1 dagje rust) moest ik weer squatten, dus na een goede warming-up toch maar braaf gaan squatten. Ik kreeg dat t*ring ding (met mijn eerste squat gewicht) gewoon niet omhoog! Is het niet het beste om mijn spierpijn te laten zakken voordat ik weer fullout mijn benen kan doen? Of gewoon doorbijten met de kans dat ik om pleur? :P (squatrek aanwezig dus het is veilig)

Sorry voor de lange post, wist niet dat ik zoveel kon lullen, hoop dat jullie mij zullen steunen en de nodige kritiek kunnen geven!

Een stang weegt meestal 20kg, bij mij staat er in het uit einde 10kg aan elke kant.

Ben benieuwd naar je progressie, ik begon in mn log ook met 1x5 90kg deadlift en zat na 9 weken op 140.

Dus succes!

Succes! Ben ook bezig met Rippetoe, nu zon 4 weken. Gaat echt lekker.

succes man;) deadlift is 1x5 en niet 3x5.
als ik jou was zou ik even 10 of 7,5 kg van je squat gewicht afhalen, scheelt je een hoop spierpijn en na 1 week zit je weer op je oude gewicht;)

Haal er maar veel uit! maar je techniek correct houden is essentieler dan de gewichten he.. het schema is oorspronkelijk bedoelt om een goede techniek aan te leren, en vast te houden ook al wordt het elke training zwaarder.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt iedereen!

En deadlift is idd 1x5, maar omdat het me eerste keer was deed ik even voorzichtig, dus gewicht wat minder, voelde dat ik verder kon maar vond het wel even genoeg voor de eerste keer, vandaag voel ik mijn rug tenminste wel, goede oefening dus :P

En over paar uurtjes weer trainen.

als je de uitvoering maar correct houd!

Jazeker, daar let ik heel erg op! En ik zal die squat ook idd even wat lichter doen want vorige keer was de techniek zeker niet 100% meer, door gewoon te veel spierpijn.:P

Net weer getrained, workout B gedaan.

Ben redelijk tevreden maar had gehoopt dat me benen wat sneller herstelden, want de squat is below parralel echt belachelijk zwaar.

De volgende 'resultaten" behaald:

Squat: 3x5 50kg*
Standing military press: 3x5 20kg*
Bent rows: 3x5 30kg*
Assisted chin ups: 2x8 bw-18kg

*+15 OF 20 kg stang, weet nog steeds niet hoeveel dat kreng weegt!?!

Zin in volgende workout, wil weer graag benchen en deadliften (en hopelijk voluit squaten(!))

stang is bij mij 20. Die komen dus nog bij je cijfers op? Netjes toch dan!

Het is een 50mm idd, verwacht zelf ook 20kg (hoop dit ook, haha) en ben zeker niet ontevreden.

netjes man!
sinds ik de press (overhead) doe, zo dat de stand in 1 lijn staat met me onderarm, handen iets breder dan schouders.. voel ik hem veel zwaarder in m'n schouders en kan ook lang niet meer het gewicht aan wat ik daarvoor deed.. misschien eens proberen?

Zeker eens proberen! Zondag weer military press, vandaag kapper, bibliotheek daarna weer workout A en dan nog eens hockey training >.< Lekker druk dagje dus! Maar bedankt voor de tip!

Erg late update maar was ook drukke dag :P

Training ging wel lekker, al was squaten nog wat zwaar, het is als volgt gegaan.

Squaten: 1x5 70kg 1x5 80kg 1x5 70kg (ik weet dat het 3x5 hetzelfde gewicht moet maar ik dacht dat na die 70 de 80 kg wel zou willen, maar na die set moest ik wel weer 10kg terug.
Benchpress: 3x5 55kg
Deadlift: 1x5 100kg

Deadlift ben ik wel blij over (klinkt lekker veel he:P) maar bench vind ik echt moeilijk, me armen beginnen als een gek te trillen.

Veeeeeeeeeeeeeeels te laat weer een update... was zo druk op school... >.<
Training voor de training net ging ong. even zwaar als die hierboven.

Vandaag:

Squaten: 3x5 80kg (ging lekker, voelde gelijk erna dat me benen het zwaar krijgen morgen)
Benchpress: 3x5 60kg en 1x3 65kg (wilde testen of het nog lukte)
Deadlift: 1x5 105kg :)

Ging lekker!:)

Oohjah, en nog 2x8 dippen met BW.

Heb je de stang nu wel bij je kgs opgeteld..? Ziet er netjes uit, ik ga morgen ook weer beginnen! :D (Bij ongeveer dezelfde lengte en gewicht)

Yep, bij die wel opgeteld, maar zoals je ziet was de laatste update te lang geleden... ben op het moment geblesseerd aan beide schenen en aan me stuitje dus trainen gaat niet lekker meer. Ik ben aan het wachten tot het weg is want squaten en deadlift doe ik nu sowieso niet meer, dus is het vooral apparaten nu, maar dit is rippetoe log dus post dat niet. Maar suc6 met jou trainingen!

Terug
Naar boven