AndroidHealthClinic

DBB stem-opiniepeiling

Peiling Peiling Wat stem je in de volgende Tweede kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

Stemmen: 5 10,0%
  • VVD

Stemmen: 12 24,0%
  • Groenlinks

Stemmen: 1 2,0%
  • SP

Stemmen: 3 6,0%
  • D66

Stemmen: 5 10,0%
  • Groep Wilders

Stemmen: 20 40,0%
  • LPF

• SGP

• Christenunie

Stemmen: 1 2,0%
  • Anders, toelichten in post

• Ik stem niet

Stemmen: 3 6,0%

• Totaal stemmers
    50
EricR zei:
SP, ook al heb ik niet alleen linkse denkbeelden. Maar die rechtse kliek is al jaren (mede) aan de macht en zo goed hebben die het nou ook weer niet gedaan. Behalve dan als trapje na links de schuld geven van de huidige problematiek.

SP zei in 1984 al dat je allochtonen niet allemaal in dezelfde wijk moest stoppen. Toen werden ze verketterd door iedereen. Jaren later gaat de LPF met hetzelfde idee aan de haal en hoppa 26 zetels.

Ik zeg niet dat de SP op sommige punten niet populistisch bezig is, maar het is gelukkig geen 'one issue' partij zoals Lijst Wilders.

Ook een reden waarom ik niet op een rechtse partij stem is dat onder rechts bewind nu iedere keer de modale en net boven modale groep het meest inleveren qua koopkracht. Inderdaad eigenbelang in dat geval, maar rechts is overduidelijk niks voor de groepen met een inkomen met een modaal inkomen en iets er boven.

Sluit ik me bij aan.

EricR zei:
SP, ook al heb ik niet alleen linkse denkbeelden. Maar die rechtse kliek is al jaren (mede) aan de macht en zo goed hebben die het nou ook weer niet gedaan. Behalve dan als trapje na links de schuld geven van de huidige problematiek.

SP zei in 1984 al dat je allochtonen niet allemaal in dezelfde wijk moest stoppen. Toen werden ze verketterd door iedereen. Jaren later gaat de LPF met hetzelfde idee aan de haal en hoppa 26 zetels.

Ik zeg niet dat de SP op sommige punten niet populistisch bezig is, maar het is gelukkig geen 'one issue' partij zoals Lijst Wilders.

Ook een reden waarom ik niet op een rechtse partij stem is dat onder rechts bewind nu iedere keer de modale en net boven modale groep het meest inleveren qua koopkracht. Inderdaad eigenbelang in dat geval, maar rechts is overduidelijk niks voor de groepen met een inkomen met een modaal inkomen en iets er boven.

Yeps. Daarom geen VVD voor mij.

De CDA valt ook direct af, aangezien ik toch echt voor scheiding van kerk en staat ben. De nieuwe populist Wilders zegt toch alleen maar wat hij moet zeggen voor zetels.

Blijven over de linkse partijen. Groen Links valt af, evenals de SP.

Blijft over de PvDA waar ik al meerdere keren op heb gestemd. Maar ook hier ben ik het met een aantal niet eens, en zeker nu die halve zool van een Cohen nog steeds 'de boel bijelkaar aan het houden' is in A'Dam twijfel ik of ze mijn stem wel krijgen.

blijft over "groep MrJ". 1 agendapunt: 180km/h op de snelwegen. :cool:

Leviathan zei:
Wilders. Wederom een politicus die niet te bang is om te zeggen wat hij denkt.

Hypocrieten zitten er al genoeg in de politiek.

Een politicus is meestal ook een goed diplomaat. Als je bepaalde groepen rucksichtloss voor de hoofd blijft stoten ben je voor mij geen goed politicus.

Voor je mening uitkomen mag en moet ook blijven mogen, maar de toon bepaalt wel hoe de dicussie wordt gevoerd.

acht wat heeft Geert nou gezegd? dat hij de hoofddoekjes rauw lust?! toen was hij nog lid van de VVD.

Als hij groepen vlg jullie tegen het hoofd stoot, wil ik graag weten hoe hij dat doet?! wat heeft hij dan gezegd?? ben benieuwd

Ja lekker SP :cool: Weet niet of je het verleden van de heer Marijnissen kent maar die steunde het regime van Pol pot en meer van dat soort communistische leiders.

Revolutie van het prolatariaat!!!

exarchos zei:
acht wat heeft Geert nou gezegd? dat hij de hoofddoekjes rauw lust?! toen was hij nog lid van de VVD.

Als hij groepen vlg jullie tegen het hoofd stoot, wil ik graag weten hoe hij dat doet?! wat heeft hij dan gezegd?? ben benieuwd

Ja lekker SP :cool: Weet niet of je het verleden van de heer Marijnissen kent maar die steunde het regime van Pol pot en meer van dat soort communistische leiders.

Revolutie van het prolatariaat!!!

SP heeft al jaren geleden toegegeven dat die keuze in die tijd fout was. For the record, Pim Fortuin was in die tijd ook een erkend Marxist met zeer foute ideeen. Andere tijd, andere ideeen.

One issue partijen dragen niks bij aan oplossingen, die maken de kloof tussen bepaalde groepen alleen maar groter. Problematiek op dat soort vlakken zou ik zelf nooit ontkennen, maar ik vind het te makkelijk als je je populariteit laat afhangen van uitspraken op het gebied van de integratie problematiek.

Waarbij ze dan cijfermatig nog ongelijk hebben ook qua migratiecijfers. Want momenteel is de stroom van migranten netto zo goed als 0.

Dat Geert bevolkingsgroepen tegn elkaar opzet is natuurlijk kul, dat schrijven de VK en het NRC, dat al die allochtonen nu opeens zo in de hoek gezet worden. Dat ze zo zielig zijn en dat we ze maar met wat meer 'respect' moeten benaderen. Dat is een beetje het probleem.

Ook het feit dat jij zegt dat Geert een 'one-issuer' is, is kul, want heeft heeft meer ideeen en is van meer markten thuis.(zijn 10 puntenplan) Probleem is alleen dat meneer iedere nacht in een ander bed slaapt en al dan niet opzettelijk wordt tegengewerkt door de eigen regering in het opzetten van een bredere agenda. Dus heb geduld Geertje wil nog meer doen, dan ALLEEN keihard radicale moslims aanpakken. (en wat is daar btw mis mee?)

Exarchos, tien punten maken voor mij nog geen stabiele partij. Zijn populariteit (die tanende is) drijft op de issue over integratie en migratie.

Ik juich zijn opkomst ten dele toe, zijn we de volgende keer van de VVD af in de regering. Vergeet niet dat die de laatste twintig jaar het meest in de regering hebben gezeten en dus grotendeels verantwoordelijk zijn voor de huidige problematiek.

Er is niks mis mee met radicalen van welke afkomst dan ook keihard aan te pakken, maar er is wel wat mis met het verkeerd voorstellen van zaken. Nogmaals de huidige migratie is netto 0, dus daar hoeft Wilders zich niet zo druk over te maken als hij nu doet.

Als er iemand hypocriet is, is het wilders wel. Dingen zeggen die nooit verwezelijkt kunnen worden omdat zij tegen de grondwet in gaan. Blijkbaar trappen er mensen in zijn loze woorden.
Hoe sommige simpele zielen er bij komen weet ik niet, maar de pvda, sp en groen-links zijn natuurlijk ook tegen moslim extremisten, maar zij hebben de intelligentie om niet alle moslims over een kam te scheren.
Het is blijkbaar mode om de schuld te geven aan "linkse rakkers" of "die moslims". Ach, vroeger waren het "de joden"....

Denk verder, stem links!

Net wat ik zeg 'takes time' , Rome is ook niet in een dag gebouwd, en zeker niet als die fundi's je kop willen( en dus moet onderduiken) Hoe lang bestaat de SP nou al? jij was daar denk ik 10 jr geleden ook niet echt fan van denk?!

En ik begrijp niet wat je bedoelt met het verkeerd voorstellen van zaken, over migratie heb ik Geert niet veel horen zeggen, dat is nl het probleem niet. Het is de integratie en de aanpak van fundi's, en dit stelt hij naar mijn inzicht op een eindelijk goede manier aan de orde.
Ik juich toe dat je ook vind dat dit het geval moet zijn alleen snap ik niet wat dan het verschil is tussen de aanpak van de SP en Geert?

Ik zou momenteel op SP stemmen..

waarom.. weet ik niet.. tot nog toe vind ik dat zij de meeste pluspunten hebben..

de huidige zittenden doen het in mijn ogen weliswaar steeds redelijker.. maar het kan beter, veel beter.. Aangezien ik het minst met links heb.. op enkele hele goede punten na, blijft er eigenlijk niets over.. en stemmen zal ik..

Misschien als het zo ver is en het is niet veranderd dat ik dan op die partij van dieren ga stemmen.. maar we zullen zien.. vooralsnog denk ik de SP

ter aanvulling: VVD regeert nu eigenlijk.. CDA laat iig veel toe..

PVDA kan alleen maar dom overal tegen aan trappen.. en dan telkens zichzelf verspreken of tegenstrijdig spreken..

Ik stem al 10 jaar SP ;)

Wilders wil ook een migratiestop van niet Westerse allochtonen terwijl daar momenteel geen directe problemen mee zijn. Of je moet willen dat het land leegstroomt, de zogenaamde vol=vol aanpak.

SP heeft genoeg andere punten waar ik het mee eens ben. Die vind ik nooit terug bij een rechtse partij. Veel stemwijzers ingevuld, maar alleen als ik puur voor eigenbelang kies dan kom ik uit bij een rechtse partij.

economische gezien vewacht ik dat de VVD het meeste kan verbeteren...

SP :barf:

Vuile communisten!

Jah, bovendien heeft hij vollop ervaring... zo is hij jaren werkeloos geweest en heeft hij bovendien enorm veel geleerd tijdens de lange periode dat hij aan de lopende band stond in de fabriek... :rolleyes:

bur zei:
Marijnissen is een openlijk aanhanger van Marx en Pol Pot.

Niet zo best om in de regering te hebben. :rolleyes:

Bullshit, ze nemen openlijk afstand van die periode. Nogmaals andere tijden, andere ideeen.

Wilder haha iedereen is fan van die kwast. Hij heb idd wel goede ideeén alleen denk niet dat hij het zal redden in zijn remi

en de mensen die voor niet stemmen gekozen hebben vind ik maar lozers :cool:

Terug
Naar boven