Fitness Seller

de 8+ maand kuurders, hoe verging je PCT?

dareal

Ripped Bodybuilder
Waardering
25
Half november begonnen met een kuur (was toen net 4 weken off en daarvoor 15weken mast only op 800mg genomen) Vorige week dinsdag, 6dagen terug heb ik de laatste inject (2000mg test+1000mg mast) genomen, morgen neem ik de laatste winny tabs! de test werkt nog wel even door, zie volgende week maandag als dag 1 van mijn PCT, vandaag begonnen met 20mg nolva, deze week begin ik met aromasin+hcg!

zo dus:

dag 1-12 500iu HCG ED
week 1-7 20mg aromasin ED
week 1-7 20mg nolva ED

week 2 is dus pas de eerste pct week aangezien de test nog even doorwerkt!

zit nu ook op dag 3 van:

dag1 1200mg DNP +100mcg T3
dag2-7 800mg DNP +100mcg T3

wilde OXY nemen tijdens de DNP tegen de hunger pangs (oxy neemt mijn eetlust helemaal weg) maar heb last van mijn maag en vind het wel genoeg geweest met de gear!

waarom neem je nu al nolva? Als je vorige week dinsdag nog test hebt gezet?

heb toen wat middeltjes geprobeert.
Dostinex,nolva,etc...helaas had ik nog geen aromasin,anders had ik dat genomen.
Op dit ogenblik gaat het weer helemaal goed. zat 12+mnd

Hoe is het eigenlijk met de balletjes krieltje, of doe je je naam inmiddels eer aan?

Laatste kuur was ook + 8 maand.
Na laatste inject (week 24 ) heb ik nog zes weken gekuurd met orals only (dianabol).
Orals deed ik nog zolang omdat ik het laatste restje van de enantaat en undecylenate esters uit mijn systeem wou.
Slechts in week 24 en week 30 heb ik telkens 2500 iu hcg gebruikt ( gespreid over 3 dagen ).
Ik heb na mijn laatste orals 2 weken 10 mg nolvadex daags gebruikt.
Herstel was perfekt,geen terugval in libido enz....
De volgende kuur doe ik minimum even lang !!!
Ik vind dat sommige gebruikers hun pct te vroeg beginnen,ze vergeten dat herstel maar begint nadat de laatste exogene hormonen het lichaam hebben verlaten.
Dareal prikt 3000 mg enantaat en begint 2 weken daarna zijn pct....als ik goed kan rekenen duurt het minstens 4 weken vooraleer dat allemaal je lijf uit is.
Voor die 4 weken om zijn heeft pct weinig zin .
Ik wil geen gelijk halen ,maar dat is voor mij persoonlijk het meest logische en efficiente.
Beter nog 4 weken korte esters (propionaat,winstrol) gebruiken en dan pas pct aanvangen.

Als je gaat wachten tot alles uit je systeem is, dan vang je dus niet de dalende niveaus op.
Inzetten als alles nog hoog is heeft dan ook weer weinig zin maar juist de daling van hormoonspiegels zal zich wel bemerkbaar maken, of niet?
Het lijkt me dan eigenlijk logisch om je PCT dosissen in eerste instantie op te hogen terwijl de hoeveelheid in je lichaam aan het dalen is, zodat het echt op elkaar aansluit.
Is dat ook logisch, of is het onzin?

• Topic Starter Topic Starter
Voor die 4 weken om zijn heeft pct weinig zin .
Ik wil geen gelijk halen ,maar dat is voor mij persoonlijk het meest logische en efficiente.
Beter nog 4 weken korte esters (propionaat,winstrol) gebruiken en dan pas pct aanvangen.

pct duurt 7 weken minstens.. wil alvast de oestrogolf verminderen enz

Laatste kuur was ook + 8 maand.
Na laatste inject (week 24 ) heb ik nog zes weken gekuurd met orals only (dianabol).
Orals deed ik nog zolang omdat ik het laatste restje van de enantaat en undecylenate esters uit mijn systeem wou.
Slechts in week 24 en week 30 heb ik telkens 2500 iu hcg gebruikt ( gespreid over 3 dagen ).
Ik heb na mijn laatste orals 2 weken 10 mg nolvadex daags gebruikt.
Herstel was perfekt,geen terugval in libido enz....

hoe zag je kuur eruit trouwens en wat was het resultaat?

Laatst bewerkt:
waarom neem je nu al nolva? Als je vorige week dinsdag nog test hebt gezet?

omdat die hcg neemt. Het is altijd verstandig om nolvadex tijdens je hcg ook te nemen omdat de verhoogde test aanmaak van test door hcg kan omzetten in oestrogeen en aangezien je na je kuur meestal vrij hoge oestrogeen levels hebt vergelijken met je test (omdat die plat ligt) komt dat alleen maar extra dubbelop.

Had hcg ernaast, echt volledig hestel incl libido, weer normale en gekleurde dinges, zeker 3-3,5 mnd

omdat die hcg neemt. Het is altijd verstandig om nolvadex tijdens je hcg ook te nemen omdat de verhoogde test aanmaak van test door hcg kan omzetten in oestrogeen en aangezien je na je kuur meestal vrij hoge oestrogeen levels hebt vergelijken met je test (omdat die plat ligt) komt dat alleen maar extra dubbelop.

en niet alleen om die reden:

Tamoxifen Blocks hcg Induced Leydig Cell Desensitization
hcg induced testicular desensitization seems to be a hot topic. There are a number of studies showing that concomitant use of Nolvadex ameliorates this. The first abstract suggests that hcg at least partially blocks the conversion of 17 alpha-hydroxyprogesterone (17 OHP), a testosterone precursor, to testosterone. This effect is suppressed by Nolvadex.

The second abstract seems to indicate that estrogen may not be the only culprit, since Nolvadex plus hcg does not increase T levels any more than hcg alone, even though the combination reduces desensitization.

Since we are trying to avoid this desensitization so when we quit the hcg our testes respond to our endogenous lh - leutenizing hormone - , it makes sense to always use Nolvadex with hcg to at least help the problem, if not solve it completely.

J Clin Endocrinol Metab 1980 Nov;51(5):1026-9

Tamoxifen suppresses gonadotropin-induced 17 alpha-hydroxyprogesterone aculation in normal men.

Smals AG, Pieters GF, Drayer JI, Boers gh - growth hormone (somatropin) - , Benraad TJ, Kloppenborg PW.

Intramuscular administration of 1500 IU hcg daily for 3 days induced a transient aculation of 17 alpha-hydroxyprogesterone (17 OHP) relative to testosterone (T) in normal men, reaching its maximum 24 h after the first injection (17 OHP to T ratio, 1.7 +/- 0.3 times baseline; P < 0.01). Simultaneous administration of hcg and the estrogen antagonist Tamoxifen (20 mg twice daily) almost completely abolished the hcg-induced steroidogenic block localized between 17 OHP and T (17 OHP to T ratio at 24 h, 1.1 +/- 0.1 times baseline; P < 0.01 vs. hcg alone). These data indirectly suggest that, in man, the hcg-induced steroidogenic lesion might be mediated through its estrogen-stimulating effect.

Andrologia 1991 Mar-Apr;23(2):109-14

Effect of an antiestrogen on the testicular response to acute and chronic administration of hcg in normal and hypogonadotropic hypogonadic men: Tamoxifen and testicular response to hcg.

Levalle OA, Suescun MO, Fiszlejder L, Aszpis S, Charreau E, Guitelman A, Calandra R.

Division Endocrinologia, Hospital Carlos Durand, Instituto de Biologia y Medicina Experimental, Buenos Aires, Argentina.

The effect of the antiestrogen Tamoxifen (Tx) on the acute and chronic hcg administration was evaluated in patients with hypogonadotropic hypogonadism (HH) and in normal men. An hcg test (5000 IU hcg) was performed before, after two months of hcg administration (2000 IU hcg three times weekly) and after two months of hcg + Tx (2000 IU hcg three times weekly plus 20 mg/day of Tamoxifen). Blood samples were obtained before and following 24 and 72 h of every test to determine T, E, 17OHP and coïtus hormone binding globulin . T increased only in HH with both treatments (X +/- SEM: Basal: 97.9 +/- 19.7; hcg: 237.7 +/- 43.2; hcg +/- Tx: 204.7 +/- 10.7 ng/100 ml). 17OHP rose with hcg alone, but not with hcg + Tx in both groups. E, coïtus hormone binding globulin and 17OHP/T ratio did not change after treatments. hcg tests: E increased 24 h following hcg administration in every test. The ratio 17OHP/T rose at 24 h in the first and second test but in the third test it did not change. These results support the role of E in the acute hcg-induced Leydig cell desensitization. However, the association of Tx does not improve T serum levels, suggesting that E might not be the unique factor involved in the mechanisms for testicular desensitization.

---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------

Had hcg ernaast, echt volledig hestel incl libido, weer normale en gekleurde dinges, zeker 3-3,5 mnd

dat heeft even geduurd dan :(

goede info! ben nu met mn 1e lange kuur bezig..

Interessant maar wat ik er niet uit op kan maken hoeveel nolva je dan per bijv 500iu moet gebruiken.

Ik had ook iets van recent onderzoek gelezen dat 200iu 2x wekelijks beter zou zijn dan 1x500iu per week. De dosissen die in deze onderzoeken worden gegeven zijn vele malen hoger. Ik neem aan dat dat alleen is voor echt na de kuur en niet tijdens je kuur.

gewoon 20mg nolva ED. op andere fora waar ik meelees is 300iu EOD gebruikelijk en blijkt effectief.

Ok houd ik het daarop. Voor het geld hoef je het niet te laten in ieder geval.

Kriel ben je nog veel kwijtgeraakt dan in die lange herstelperiode of viel dat wel mee?

ben ook wel erg benieuwd naar (eventuele?) verliezen na zo'n lange periode on!
kan je daar wat over roepen kriel plz ???

Ok houd ik het daarop. Voor het geld hoef je het niet te laten in ieder geval.

Kriel ben je nog veel kwijtgeraakt dan in die lange herstelperiode of viel dat wel mee?

nee valt 1000% mee.Zit nu weer op mijn HGH,dus zowiezo binnen notime er weer paar kilo der bij

ok, hgh laten doorlopen is het plan dus :)
tnx!

• Topic Starter Topic Starter
zat er zelf aan te denken op 2IU gh te starten en het heel langzaam op te bouwen! echter de bloat.. lees dat mensen het al op 1 of 2iu hebben!
Ik wordt dan zwaar depressief als ik wakker wordt en mijn kleren+schoenen niet aankan!
ik kan zo van 95 bloaten tot 105 na een junkdag of met gekke shizzle

Terug
Naar boven