AndroidHealthClinic

de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

jij zei dat onschuldige burgers werden vermoord door die gekke fundamentalisten. Ik zeg dat wij ook onschuldige burgers hebben vermoord. En wel op grote schaal; 2 a 3 miljoen.

Schreef jij niet:

"De verzetsstrijders in nederland hebben ook geen onschuldige duitse BURGERS opgeblazen of hen de KEEL DOORGESNEDEN. De beestachtige wijze waarop moslim fundementalisten te keer gaan is om te kotsen. "

zij sneden er in totaal mss 50 de keel over, en ga je dat gedrag extapoleren naar heel het Palestijnse en Libanese volk en ze kapot maken? Wij, de geallieerden, dus ook Nederland, heft megeholpen aan het vermoorden van 2 a 3 mijoen onschuldige Duitse burgers.
--------
ja ja, dat was je vergeten zeker?!

wat ik zeg gaat dus over de verzetsstrijders ten tijde van de bezetting. Jij rekent de oorlog mee die het heeft gekost om ons te bevrijden. En dan nog iemand neeschieten of de keel doorsnijden vraagt een andere "state of mind"
Zie je nu probeer je weer iemand woorden te verdraaien en je gelijk te krijgen dat spelletje lukt mischien bij je marrokaanse vriendjes maar niet bij mij.
Je begrijpt simpelweg de essentie niet van dingen die een ander zegt. Ik weet zeker als we deze discussie mondeling zouden voeren dat jij zo'n mannetje bent die hard door anderen heen gaat praten, Hoe harder ik praat hoe meer gelijk ik heb.
Doordat ik zeg onschuldige burgers maak jij er een tot aan de tanden bewapende kolonist van.
Jouw verhaal dat onschuldige burgers zich in een militair voetuig ophouden en door onbekende partijen word opgeblazen moet mijn verhaal dan weerleggen. Je blaat maar door maar als het moeilijk word negeer je dingen of gaat er net langsheen. Nogmaals ik weet goed werk te doen in palestina waarom reis je niet af. Hier hebben ze niets aan je.

• Topic Starter Topic Starter
wat ik zeg gaat dus over de verzetsstrijders ten tijde van de bezetting. Jij rekent de oorlog mee die het heeft gekost om ons te bevrijden. En dan nog iemand neeschieten of de keel doorsnijden vraagt een andere "state of mind"
Zie je nu probeer je weer iemand woorden te verdraaien en je gelijk te krijgen dat spelletje lukt mischien bij je marrokaanse vriendjes maar niet bij mij.
Je begrijpt simpelweg de essentie niet van dingen die een ander zegt. Ik weet zeker als we deze discussie mondeling zouden voeren dat jij zo'n mannetje bent die hard door anderen heen gaat praten, Hoe harder ik praat hoe meer gelijk ik heb.
Doodat ik zeg onschuldige burgers maak jij er een tot aan de tanden bewapende kolonist van.
Jouw verhaal dat onschuldige burgers zich in een militair voetuig ophouden en door onbekende partijen word opgeblazen moet mijn verhaal dan weerleggen. Je blaat maar door maar alos het moeilijk word negeer je dingen of gaat er net langsheen. Nogmaals ik weet goed werk te doen in palestina waarom reis je niet af. Hier hebben ze niets aan je.

neen , het gaat over de 2 a 3 miljoen mensen die we na de bevrijding, dus na de oorlog werden vermoord. Kan ij niet lezen of zo?
In the postwar atmosphere characterized by chaos, famine, disease, cold winter, crime, violent militias, and senseless killings, German civilian casualties numbered in the millions during the whole process of evacuation and expulsion. Estimates vary by source, but it is generally accepted that between one and three million German civilians lost their lives. According to Allied sources revealed after 1990, the deportation and migration of ethnic Germans affected up to 16.5 million people and was the largest of several similar post-World War II migrations orchestrated by the victorious Western Allies and the Stalinist Soviet Union.

3 miljoen onschuldigen; Dus wij zijn wel heel slecht geplaatst om kritiek te uiten!

neen , het gaat over de 2 a 3 miljoen mensen die we na de bevrijding, dus na de oorlog werden vermoord. Kan ij niet lezen of zo?
In the postwar atmosphere characterized by chaos, famine, disease, cold winter, crime, violent militias, and senseless killings, German civilian casualties numbered in the millions during the whole process of evacuation and expulsion. Estimates vary by source, but it is generally accepted that between one and three million German civilians lost their lives. According to Allied sources revealed after 1990, the deportation and migration of ethnic Germans affected up to 16.5 million people and was the largest of several similar post-World War II migrations orchestrated by the victorious Western Allies and the Stalinist Soviet Union.

3 miljoen onschuldigen; Dus wij zijn wel heel slecht geplaatst om kritiek te uiten!

Ja ja en dat heeft dat handje vol verzets strijders gedaan??
Daar heb ik het nl over. Wat de moslim wereld gaat doen na de bevrijding van palestina met behulp van iran, afghanistan enz.
Hmm dat zou ik ook wel eens willen weten. Denk jij als de gealieerde moslim staten israel terug pakken dat ook maar 1 jood het overleefd.
Als het over post bezettings topics gaan hebben (wat jij blijkbaar wil) moet ik wel een glazen bol hebben.

Ja ja en dat heeft dat handje vol verzets strijders gedaan??
Daar heb ik het nl over. Wat de moslim wereld gaat doen na de bevrijding van palestina met behulp van iran, afghanistan enz.
Hmm dat zou ik ook wel eens willen weten. Denk jij als de gealieerde moslim staten israel terug pakken dat ook maar 1 jood het overleefd.
Als het over post bezettings topics gaan hebben (wat jij blijkbaar wil) moet ik wel een glazen bol hebben.

Maar dat is volledig naast de kwestie en je doet het er gewoon om. Daar ging het helemaal niet over!
Wij Gealieerden, hebben NA de oorlog drie miljoen onschuldige burgers vermoord en als je dat vergelijkt met het doden van 100 "onschuldige " isralei's, dan is er een klein verschil niet waar. Wat er zou gebeuren moest Palestina bevrijd worden, doet niet ter zake in het punt dat we bespraken. Interessant trouwens dat je het woord "bevrijd" gebruikt. Dus je gaat akkord dat ze heden ten dage gevangen zitten in een grote kooi?!

Tevens, de bevrijding van Palestina houdt in dat: men een onafhankelijke Palestijnse staat wil. Men wil dat de bezetting stopt. Men zal Israeli's niet uitroeien (dat was de wens van de Europeanen) maar naast henb leven. Hamas heeft lang geroepen de dood van de Israelische staat te willen maar dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen als je zit hoet het Palestijnse volk er onder lijdt. Het is duidelijk fat, indien er een PAlestijnse staat komt, deze nog verre van economisch, noch militair, sterk zal staan. Tevens zal Hamas geen steun meer krijgen voor zijn radicale acties zodra de Palestijnen terug bevrijd zijn. Want er zal geen reden meer zijn tot radicalisme.
Amerika zal Israel altijd beschermen , en Israel is militair zelf zo oppermachtig (ze heeft onder andere 200 nucleaire kernbommen!) dus daar hoeven ze zich geen zorgen over te maken. En wat vraag je dus eigenlijk? : laten we de bezetting voortzetten want als we Palestina bevrijden dan zullen de Joden verjaagd worden? Je logica zit vol gaten

Wederom suggereer je dat ik van allerlei bedoelingen heb.
Oke Het palestijnse volk lijdt. Mee eens IK vind echter niet dat de wijze waarop zij hiertegen in verzet gaan de juiste is. Wat hebben kinderen en onderwijzers met deze oorlog van doen. Een zelfmoord terrorist kiest bewust een plek uit met veel mensen en in godsnaam waarom dan een markt of een bushalte. Hij kijkt die mensen notabene in het gezicht en blaast ze op.
De israeli's schieten van afstand en droppen bommen van nog grotere afstand en dit is ook barbaars maar zij zien de schade niet. Zij ruiken het bloed en zweet niet. Dat maakt ze niet minder wreed maar mijn punt is dat daar een ander gedrags en denk patroon aan vast kleeft. Veel mensen kunnen iemand neerschieten maar weinig mensen kunnen iemand neer steken. Dat heeft nl een enorm effect op de psyche wanneer het slachtoffer menselijk word.
Dat deze mensen tot zulke gruweldaden in staat zijn keer op keer vind ik verwerpelijk en schaadt hun imago dat juist hun grootste wapen zou moeten zijn in deze strijd. Ze gaan het niet winnen. Iedereen weet dat.
Ik vind met heel mijn hart en gedachtengang dat er een oplossing moet komen voor de bezetting en dat beide partijen een compromis moeten sluiten zodat beiden van de heilige plaatsen gebruik kan maken. Maar ik vind dat roepen dat de Israeli's fout zitten geen oplossing. Er leven veel mensen in dat land die door hun ouders of grootouders daar terechtgekomen zijn. Voor hun is het hun eigen land en daar wonen ze met hun gezinnen.

Als je zo geneigd bent de actie svan de palestijnen goed te keuren omdat ze een "verleden"hebben dan kan ik je zeggen dat ook een rascist niet voor niets rascist geworden is. Lees daar dan eens een boek over.

De "europeanen" ga je ze nu allemaal over een kam scheren?
Nogmaals het gaat mij om de verzets strijders en niet om de bevrijders.

Oke Het palestijnse volk lijdt. Mee eens IK vind echter niet dat de wijze waarop zij hiertegen in verzet gaan de juiste is. Wat hebben kinderen en onderwijzers met deze oorlog van doen. QUOTE]

En wat hebben Palestrijnse kinderen en vrouwen te maken met de enkele honderden die de moorden plegen?
Zeg me dan eens hoe dat volk welk kan reageren? Wat kunnen ze dan wel doen volgens jou?
Ze kunnnen niks doen?
Menmoet niet en men MAG niet aan de Palestijnen vragen om op te houden met het geweld! Ze verzetten zich tegen hun bezetter. Dat recht hebben ze volgens de internationale verdragen en de conventie van geneve!
En is het zo onbegrijpelik wat de Palestijnen vragen? Een onafhankelijke eigen, niet -bezette, staat! Is dit echt zo veel gevraagd?

De Palestijnen vragen niks aan de Joden, ze smeken niet voor een stukje brood; Ze vragen dat de bezetting wordt stopgezet. Dat gekken die koppen afsnijden van israeli's is verschrikkelijk erg maar dat zou niet gebeuren indien de bezetting er niet zou geweest zijn.

De "europeanen" ga je ze nu allemaal over een kam scheren?
Nogmaals het gaat mij om de verzets strijders en niet om de bevrijders.

de verzetsstrijders of de bevrijders, dat doet er niet toe; Wat er toe doet is dat de bevrijders daarna 2 a 3 miljoen onschuldige burgers hebben vermoord.

En ze over dezelfde kam scheren? Wordt dat niet constatn gedaan als men het heeft over PAlestijnen?

Oke Het palestijnse volk lijdt. Mee eens IK vind echter niet dat de wijze waarop zij hiertegen in verzet gaan de juiste is. Wat hebben kinderen en onderwijzers met deze oorlog van doen. QUOTE]

En wat hebben Palestrijnse kinderen en vrouwen te maken met de enkele honderden die de moorden plegen?
Zeg me dan eens hoe dat volk welk kan reageren? Wat kunnen ze dan wel doen volgens jou?
Ze kunnnen niks doen?
Menmoet niet en men MAG niet aan de Palestijnen vragen om op te houden met het geweld! Ze verzetten zich tegen hun bezetter. Dat recht hebben ze volgens de internationale verdragen en de conventie van geneve!
En is het zo onbegrijpelik wat de Palestijnen vragen? Een onafhankelijke eigen, niet -bezette, staat! Is dit echt zo veel gevraagd?

De Palestijnen vragen niks aan de Joden, ze smeken niet voor een stukje brood; Ze vragen dat de bezetting wordt stopgezet. Dat gekken die koppen afsnijden van israeli's is verschrikkelijk erg maar dat zou niet gebeuren indien de bezetting er niet zou geweest zijn.

Protesteren in de geest van ghandi. Als je tegenstander zo machtig is moet je slim zijn en jezelf verenigen. Zolang het palestijnse volk (voor het oog van de wereld) word vertegenwoordigt door geweldsfanaten ipv degelijke politici zal het meeren deel van de wereld denken dat ze het maar uit moeten zoeken.

Wanneer op tv een dolle hond word afgeschoten die kinderen gebeten heeft vind men het prima . Schieten ze echter een lieve huishond dood dan komt iedereen in opstand. Denk maar aan de mus in combi met domino D day.
Dus Iets wat sympathiek overkomt wil men helpen. Iets dat hoofden afsnijdt laat men wegrotten.
Het palestijnse volk dat anders wil (en ik denk dat dit het grootste deel is) zal in beweging moeten komen.

die 3 miljoen doden waren er ook niet geweest als de 2e wereldoorlog niet had plaatsgevonden.

die 3 miljoen doden waren er ook niet geweest als de 2e wereldoorlog niet had plaatsgevonden.

Ja maar dae oorlog heeft wel plaatsgevonden en wij brave humane democraten hebben 3 miljoen mensne vermoord. Dus zeggen dat een gek een ma, de kop afsnijdt en dat dat onmenselijk is is hypocriet!
Of je er nu 50 de kop afsnijfdt, of er 3 000 000 doodschiet, is dat even erg? Dat moet ieder voor zich maar uitmaken.

Protesteren in de geest van ghandi. Als je tegenstander zo machtig is moet je slim zijn en jezelf verenigen. .

Verenigen? Israel heeft er voor gezeorgd dat ze zich niet kunnen verenigen door al de muren en blokakades rond de Palestijnse dorpen!
Waaromp denk je trouwens dat Gaza en de westelijke jordaanoever zo ver mogelijk uit elkaar liggen?

Vreedzaam protesteren? Dat werd zo vaak gedaan maar dat helpt niet als de wereld niet naar je kijkt. De wereld weet maar al te goed hoe zwaar het volk lijdt, maar er wordt niet geholpen.
De VN heeft al 100- den resoluties gestemd maar deze werden iedere keer door het veto van de VS niet geaccepteerd. Zoland dus Amerika Israel een hand boven het hoofd houdt kan de Veiligheidsraad van de VN niks doen en kan de wereld niks doen. Het Palestijnse volk moet dus op zichzelf rekenen. Ze hebben geen leger, zo goed als geen wapens (in vergelijking met Israel), geen militaire nog financiele slagkracht. Als je een volk alle middelen afpakt om zich te verzetten , krijg je wat je nu krijgt!
Amira Hass, steunt de Palestijnen en begrijpt wat dat volk doormaakt, en zij is dochter van holocaustoverlevers. Ze leeft in Ramallah dus ze weet het beste wat daar gebeurd. Er zijn 100 000- den joden tegen de bezetting en zij hebben getuigenissen geschreven over wat ze daar gezien hebben.

Het wordt maar eens tijd dat de wereld reageert en het Palestijnse volk helpt aan een eigen staat zonder bezetting. Als Israel niet ophoudt alvorens andere landen sterker worden, zouden ze het wel eens warm kunnen krijgen.

Ja maar dae oorlog heeft wel plaatsgevonden en wij brave humane democraten hebben 3 miljoen mensne vermoord. Dus zeggen dat een gek een ma, de kop afsnijdt en dat dat onmenselijk is is hypocriet!
Of je er nu 50 de kop afsnijfdt, of er 3 000 000 doodschiet, is dat even erg? Dat moet ieder voor zich maar uitmaken.

Voor mijzelf heel simpel. Het ergste dat mij kan overkomen is dat iemand mijn kinderen iets aan doet (daarom begrijp ik het lijden ook echt wel)
Ik zou de dader neer kunnen schieten maar hem of haar de kop afsnijden. nee zover laat ik mij niet gaan. Het heeft ook niets meer te maken met het uiten van woede ,ik spreek veel crimminologen en die kunnen je vertellen dat razernij en machteloosheid leiden tot geweldadige moorden. Bijv kop inslaan of 20 x steken met een mes. Heb je wel eens zo'n executie gezien hoe ijzig langzaam dat gaat. Daar zit echt wel een forse persoonlijkheids stoornis achter.

Voor mijzelf heel simpel. Het ergste dat mij kan overkomen is dat iemand mijn kinderen iets aan doet (daarom begrijp ik het lijden ook echt wel)
Ik zou de dader neer kunnen schieten maar hem of haar de kop afsnijden. nee zover laat ik mij niet gaan. Het heeft ook niets meer te maken met het uiten van woede ,ik spreek veel crimminologen en die kunnen je vertellen dat razernij en machteloosheid leiden tot geweldadige moorden. Bijv kop inslaan of 20 x steken met een mes. Heb je wel eens zo'n executie gezien hoe ijzig langzaam dat gaat. Daar zit echt wel een forse persoonlijkheids stoornis achter.

Ja en zijn het de 10 000 000 Palestijnen die de kop afsnijden van iemand?Neen. en ben je zo zeker dat je dat niet zou kunnen als iemand je dochters voor je ogen verkracht en haar dan doodknalt? Ben je daar echt zo zeker van, als je weet dat dat al 50 jaar je volk wordt aangedaan?

En inderdaad, je zegt het goed. Als je als moeder je 5 de kind begraaft of als je buurmeisje haar hele familie vermoord ziet worden op het strand (waar tot op heden geen reden voor is gegeven en het onderzoek nog tot niks heeft geleid) dan wordt j je razend en gek door de machteloosheid. En dan kan je de wapens opnemen. De wapens? DE wapens? De WApens? Neen, hoor, de steentjes, de steentjes, de steentjes!

Het Palestijnse volk heeft het internationale recht achter zich maar Amerika tegen.

Tevens, de meeste "koppenafsnijders" behoren tot el qaeda en dat is dan weer een volledig ander verhaal.

Ja en zijn het de 10 000 000 Palestijnen die de kop afsnijden van iemand?Neen. en ben je zo zeker dat je dat niet zou kunnen als iemand je dochters voor je ogen verkracht en haar dan doodknalt? Ben je daar echt zo zeker van, als je weet dat dat al 50 jaar je volk wordt aangedaan?

En inderdaad, je zegt het goed. Als je als moeder je 5 de kind begraaft of als je buurmeisje haar hele familie vermoord ziet worden op het strand (waar tot op heden geen reden voor is gegeven en het onderzoek nog tot niks heeft geleid) dan wordt j je razend en gek door de machteloosheid. En dan kan je de wapens opnemen. De wapens? DE wapens? De WApens? Neen, hoor, de steentjes, de steentjes, de steentjes!

Het Palestijnse volk heeft het internationale recht achter zich maar Amerika tegen.

Tevens, de meeste "koppenafsnijders" behoren tot el qaeda en dat is dan weer een volledig ander verhaal.

Nee het zijn de sicko's die het voor het hele palestijnse volk verzieken.
Daar moeten ze zelf wat aan doen zoals ik net al zei.
En wapens maken ze al sinds de prehistorie. Molatov cocktails , kruisbogen en verder slingeren daar echt nog wel wat wapens rond.
Het probleem is dat de "slechterikken"zich tussen de palestijnse bevolking en hun familie verstoppen. Ze schieten vanuit een flat en dan word de flat opgeblazen. Weer onschuldige mensen dood.
Ik ben niet etegen de palestijnse bevolking maar tegen dat groepje die de situatie onhoudbaar maakt.

ondanks dat ik je uitdaag en plaag ben ik niet de slechterik die je denkt dat ik ben
In de kroeg redden wij het best. proost en tot later. ik moet nog wat rapporteren.

Ze schieten vanuit een flat en dan word de flat opgeblazen. Weer onschuldige mensen dood.
Ik ben niet etegen de palestijnse bevolking maar tegen dat groepje die de situatie onhoudbaar maakt..

Schieten vanuit hun flat? Dat wil zeggen een flat die in de Palestijnse gebeiden staat? Dus binnen de bezette gebieden? Daar schieten ze dus alleen op militairen? Dat recht hebben ze.

ok , tot laters en proost

potverdomme, net mooie vreedzame post getikt, ff een verkeerde toetscombi (mij nog steeds onbekend, maar goed) en: foetsie. Man man man...

nou ja, t kwam ongeveer hier op neer:

ik ben ook maar tot de conclusie gekomen dat:

GEWELD STINKT

En typisch genoeg is het enige waar we eigenlijk over aan het ouwehoeren zijn 'wie de schuld heeft'. Oké, ook belangrijk. (er is hier overigens een southpark aflevering over, weet zo niet hoe ie heet, geniaal natuurlijk)
Maar als we alle tijd die we met de hele wereld daar aan besteden eens halveren en de resterende tijd gaan besteden aan het helpen van de kinderen, vluchtelingen, verminkten, ouderen etc etc, die de uiteindelijke dupe er van zijn, zouden we al een aantal passen verder zijn.

Als je kunt kijken in de ogen van welk kind dan ook dat slachtoffer is van een oorlog, is direct al het andere behoorlijk futiel. Ik zou willen dat de leiders daar dat eens wat vaker deden, maar dan met hun hart en naar (nog) levende kinderen.
Dan leg je geen mijnen meer, staan er geen mensen in uitkijktorens die kinderen neerschieten en zijn er geen mensen meer die zichzelf opblazen in drukke winkelcentra.

potverdomme.

zo. En nu ga ik na een lange dag hard werken een mooi glas whisky drinken.

potverdomme, net mooie vreedzame post getikt, ff een verkeerde toetscombi (mij nog steeds onbekend, maar goed) en: foetsie. Man man man...

nou ja, t kwam ongeveer hier op neer:

ik ben ook maar tot de conclusie gekomen dat:

GEWELD STINKT

En typisch genoeg is het enige waar we eigenlijk over aan het ouwehoeren zijn 'wie de schuld heeft'. Oké, ook belangrijk. (er is hier overigens een southpark aflevering over, weet zo niet hoe ie heet, geniaal natuurlijk)
Maar als we alle tijd die we met de hele wereld daar aan besteden eens halveren en de resterende tijd gaan besteden aan het helpen van de kinderen, vluchtelingen, verminkten, ouderen etc etc, die de uiteindelijke dupe er van zijn, zouden we al een aantal passen verder zijn.

Als je kunt kijken in de ogen van welk kind dan ook dat slachtoffer is van een oorlog, is direct al het andere behoorlijk futiel. Ik zou willen dat de leiders daar dat eens wat vaker deden, maar dan met hun hart en naar (nog) levende kinderen.
Dan leg je geen mijnen meer, staan er geen mensen in uitkijktorens die kinderen neerschieten en zijn er geen mensen meer die zichzelf opblazen in drukke winkelcentra.

potverdomme.

zo. En nu ga ik na een lange dag hard werken een mooi glas whisky drinken.

heb dat ook al eens gehad dat alles plots weg was; Dan heb je echt geen zin om dat allemaal terug te typen he.
Geniet van je glaasje.

proost, 8 jaar oude single malt, op het middenoosten. :D

Ha dat zie iik maar weer net voor ik naar huis ga.Ik ben net een week gestopt met alcohol maar in de geest van jullie ga ik voor een 15 jaar oude single malt whiskey" Lagavullin."
Altijd baas boven baas he
mazzel

Ha dat zie iik maar weer net voor ik naar huis ga.Ik ben net een week gestopt met alcohol maar in de geest van jullie ga ik voor een 15 jaar oude single malt whiskey" Lagavullin."
Altijd baas boven baas he
mazzel

haha, wel nu, ik ben na een jaar of 3 behoorlijk van de whisky te zijn afgekicked na een week lang monsterlijk pijnlijke darmen na de week rondom konningedag, weer een beetje aan het proeven. Maar die goedkope zooi (famous gross enzo) vind ik helemaal geen zier meer an :D

Deze (Glen Moray) was me in het begin al heftig genoeg :o ... al doende leert men

haha, wel nu, ik ben na een jaar of 3 behoorlijk van de whisky te zijn afgekicked na een week lang monsterlijk pijnlijke darmen na de week rondom konningedag, weer een beetje aan het proeven. Maar die goedkope zooi (famous gross enzo) vind ik helemaal geen zier meer an :D

Deze (Glen Moray) was me in het begin al heftig genoeg :o ... al doende leert men

Neem schotland. Zuid schotland (lowlands fruitige whiskey, zoet, bloemen)
De bergen Highlands (straffe whiskey, hout tinten, mos)
En dan wat mij betreft de beste Islay : whiskey van de eilanden zoals de lagavullin en de lekkerste laphroig. Veel turf en rokerige smaak. Straf en niet voor beginners.

Terug
Naar boven