MuscleMeat

De eerste dag

Skullcrusher

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
83kg
Beste leden,

Ik ben hier op dit forum al eerder lid geweest maar heb besloten volledig opnieuw te beginnen na een paar ingrijpende gebeurtenissen in mijn leven. Ik zal eerst even mijn verhaal vertellen :)

Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen met krachttraining dit ongeveer 3-4 keer in de week omdat ik na een stukgelopen ''carriere'' als sporter ongeveer 15-20 kilo aankwam. Ik was vrij jong, 16 jaar , toen ik gedwongen was te stoppen met mijn sport na enkele ernstige blessures aan knieën, schouders en rug. Zodanig dat ik op een dag door mijn rug ging en mijn benen niet meer volledig kon bewegen. Het ene resulteerde in het ander en binnen 3-4 jaar was ik ''opeens'' veel zwaarder. Veel zwaarder is behoorlijk relatief gezien mijn lengte 188cm en het gewicht van 87 kilo. Maar ik presteerde het om hierbij een vetpercentage van 27 % te krijger nadat ik daarvoor op 6-8% zat met 68 kilo (moest ligt zijn =D). Uiteindelijk rond mijn 19e problemen met mijn hart gekregen en hiervoor opgenomen geweest in een ziekenhuis. Hierna besloten om definitief alles om te gooien en begonnen met een periode cleanbulken en vervolgens een lange cut gevolgd door een bulk. Ik ben terug gegaan naar 74 kilo op rond de 10 % en vervolgens weer naar de 82 kilo op 13 %. Dit allemaal in een redelijk korte tijd met volledige toewijding.

En toen gebeurde het ik was aan het hardlopen 's avonds en ik ben frontaal aangereden door een auto met 50 kmu of meer ik kan me zelf weinig herinneren. De auto is vervolgens doorgereden en ik lag bewusteloos in de berm. Gelukkig heeft een fietser dit in de verte zien gebeuren en mij kunnen helpen. Gevolg was een gebroken nek, gekneusde ribben en wat botjes in mijn hand gebroken. Ik heb maandenlang op bed moeten liggen en dagen gehad waarop ik 16 uur of meer sliep. Ik heb ten eerste het geluk dit na te kunnen vertellen en daarnaast het geluk dat mijn hele lichaam nog volledig functioneert. Het rare is misschien wel dat het pijnlijkste voor mij is geweest om mijn lichaam weer volledig naar de klote te zien gaan. Maanden op bed zonder goed te kunnen eten afhankelijk van anderen heeft mij niet goed gedaan. Het pijnlijkste van alles voor mij was misschien nog wel dat ik al mijn werk teniet zag gaan voor mijn gevoel en het idee kreeg dat het voor niks is geweest. Stand: rond de 70 kg ik verloor in de eerste weken al bijna 10 kilo.

Ik ben nu zo goed als volledig hersteld. Echt volledig herstellen zal nog wel even duren omdat een gebroken nek wat meer tijd nodig heeft ook al is de breuk genezen. Maar het is weer tijd voor mij op opnieuw te beginnen. Ik ben alweer een aantal maanden bezig met genoeg eten en sinds kort ook weer aan het trainen. Ik ben een aantal weken erg ligt gaan trainen om mijn lichaam te laten wennen aan gewichten. Maar nu is het weer tijd om echt te gaan knallen =D. Mijn motivatie en toewijding kennen geen grenzen meer. Niet alleen in de sport maar in alles in mijn leven op het moment. Ik heb het besef gekregen dat het leven kort is en je zonder spijt wil kunnen terug krijgen op je leven.

Stats op het moment
Leeftijd : 22 jaar
Lengte : 188 cm
Gewicht: 82 kg
Vet % : teveel =D

Ik zal hier mijn voedings en trainingsschema zo snel mogelijk posten. Ik ga zelf denk ik een drie dagen split vier dagen in de week doen. Daarnaast ga ik hier al mijn trainingen posten , zo nu en dan mijn voeding van de dag en natuurlijk mijn vooruitgang. Dit topic heet de eerste dag maar een laatste zal er nooit komen. untill im dead :D. Ik hoop dat mensen het leuk vinden om dit te volgen. Zelf hou ik altijd alles al bij in exel bestanden enz dus waarom niet hier posten! (ik weet dat dit geen exacte wetenschap is)

Excuses voor het lange verhaal!

Mvg

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 15:42 ----------

Als iemand eventueel advies heeft wat het beste is na een zodanige ''blessure'' dan is dit altijd welkom!. Ik heb btw laatste weken full body getraind om weer op krachten te komen. Mijn plan is om nog even 2-3 maanden te bulken en daarna gezien mijn vetpercentage te gaan cutten. Ik eet zo clean als mogelijk, overdag eet ik volkoren pasta's, zilvervliesrijst, kip, groentes, biefstuk, eieren enz. Natuurlijk ook wel is gewoon brood en mijn all time favourite brinta elke ochtend kan niet zonder dat spul.

Mvg

• Topic Starter Topic Starter
Voeding gisteren zie bijlage.

Redelijk hoog in eiwitten en laag in carbs had het eerlijk gezegd nog niet in een schema bekeken
maar meer op gevoel gegeten.

Iemand op of aanmerkingen ??

Mvg

21-3.png

Schema van dit moment. Benen is nog niet ingevuld en daar zou ik graag wat over willen vragen. Ik heb problemen met squatten aangezie ik op het moment niet zoveel zie zitten in gewicht in de buurt van mijn nek leggen.. Kan wel lunges doen.. en de machine dingen zoals leg extensions etc. Maar iemand eventueel voorstellen om dit toch zo volledig mogelijk in te vullen?

En daarnaast uiteraard iemand aanvullingen ?? ik heb het idee dat op het moment mijn triceps mij tegenhouden om met incline dumbbell presses in gewicht omhoog te gaan. Iemand suggesties? heb wel is gehoord dat je tot failure kan gaan en daarna nog partitial reps tot failure ? geen idee of dit werkt overigens en lijkt me maar een tijdelijke oplossing.

Ik doe dit 4 keer in de week dus op de 4e dag start ik weer bij dag één en de volgende week start ik dus met de tweede dag.

Borst/ Triceps

Bench press
Incline dumbbell press
Incline dumbbell Fly
Close grip bench press
Straight arm pullover

Tricep extensions
Pushdowns
Dips (weighted)

Schouders/ Benen

Shoulder press
Lateral raise
upright barbell rows
Shrugs
(soms front raises)

Rug/Biceps

Deadlift
Chin ups
Pulldown
Dumbbell row
Barbell row

Barbell curl
Concentration curl
Dumbbell curl

Laatst bewerkt:
Maandag 18-3

BP:
40x12
55x8
55x8
60x8 fail @ 7

Close grip BP:
8x30
8x30
8x35

Incl DF:
8x10
8x10
8x12

Incl DP:
12x12
8x14
8x14
8x14

straight arm PO
12x20
8x22
8x22

Tricp ex
8x12
8x12
8x12

Pushdown
8x35
8x40
8x40 fail @6

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 16:42 ----------

Wo 20-3

Shoulder press:
12x12
8x14
8x14
6x16

Lat raise:
8x7
8x7
8x7

Millitary press:
8x30
8x30
8x35

Shrugs:
10x20
10x20
10x20

Leg press
8x170
8x170
8x170

leg curl
8x49
8x59
8x56

leg extensions
8x49
8x49
8x56

Tijd op moest helaas trein halen :''(

Op je schema en training kan ik even niet veel zeggen. Ben zelf maar een beginneling en geen echte BB-er.
Maar heb bewondering en respect voor waar je doorgegaan bent en je doorzettingsvermogen.
Het is klote om je lichaam echt kapot te zien gaan. Zeker als het je eigen schuld niet is. Je staat machteloos eigenlijk Maar als jij zo doorzet kom je er echt wel goed bovenop.
Echt top!
en heel veel succes met je verdere herstel.

Zaterdag 23-3

Rug/Biceps

Deadlift
8x60
10x60
8x70

Lat Pulldown
8x49
8x56
8x56 Fail @7

Close grip Lat Pulldown