Fitness Seller

De goede richting..?

nick1234

Novice
Waardering
0
of niet, dat is de vraag.

Beste DBB-ers,

Ik doe nu bijna een jaar aan krachttraining en ik merk/zie wel wat resultaat (misschien niet zoveel als ik zou willen maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd:rolleyes:). Ik heb al vaak topics gelezen op dit forum en posts van andere mensen gelezen en hier en daar een aantal adviezen opgevolgd. Toch denk ik dat ik hier en daar nog wel een goed advies kan gebruiken ten opzichte van voedingsschemaicm KT en cardio en heb daarom maar even een account aangemaakt!

Specs:
Lengte: 194cm
Gewicht: 80kg
Leeftijd: 19
(veel meer info heb ik helaas niet)

Het is een beetje moeilijk om te omschrijven wat de bouw van mijn lichaam is. Ik ben niet dik en heb een slank postuur maar ik zou wel graag een beetje vet kwijt willen (voornamelijk een beetje bij mn buik aangezien het hier het 'meest' opvalt). Hier en daar zie je wel wat spieren en je kunt zo ook duidelijk voelen.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet op zoek naar een zomer 6-pack, but I'm in for the long run :cool:. Ook zou ik het liefst wat extra massa opbouwen of iig niet 'alles'(zo veel is het nou ook weer niet:P) verliezen.

Ik train 3 dagen in de week +- 1uur30min krachtraining. Sinds kort heb ik de krachtraining verkort tot +- 1uur en doe ik daar nu +-35min cardio (voor crosstrainer) bij. (Cardio na KT)
Het zou ivm school en werk ideaal zijn deze 3 dagen aan te houden.

Mijn voedingsschema:

* Tussen door drink ik veel water *

07:45 (ontbijt) een bordje pap
10:15 (Pauze @ school) 2 broodjes Kipfilet
12:20 (middag eten) 3 broodjes, beleg verschilt hier en daar een beetje maar komt veelal neer op :1 broodje peperrosbief, 1 broodje kipfilet en 1 broodje filet american en wat fruit (meestal appel of banaan).

13:00 Trainen (Niet elke dag maar 3x per week)
15:00 (na training) Wheyshake met 45g Whey en 250ml halfvolle melk

16:30 (tussendoor) 2 broodjes: (varieerd ook een beetje) 1 Kipfilet en 1pindakaas/filetamerica of kaas.
18:30 (Diner) Groente met vlees en wat aardappelen, dit is meestal wat de pot schaft maar het kan ook pasta zijn of macaroni. (Met een uitzondering van een enkele keer junk (pizza of shaorma) - dit gebeurd echter niet vaak)
21:30 (laatste 'maaltijd') In de meeste gevallen magere yoghurt en op trainingsdagen een whey shake (ik weet eigenlijk niet waarom ik het zo doe, maar dat heb ik mezelf op 1 of andere manier aangewend)
23:00 Bedtijd!

Ik hoop dat jullie mij wat tips/hints kunnen geven zodat ik niet onnodig lang bezig ben met het kwijtraken van een beetje vet, en ik hele grove fouten maak die ik zelf simpelweg niet zie :(.

Ook denk ik wel te weten dat mij eetschema niet optimaal is en dat er hier en daar wat veranderingen moeten worden aangebracht maar zelf vind ik het erg lastig om dit goed te doen.

Ik leer graag en sta open voor alle suggesties. Als er nog vragen zijn of als ik wat toelichting moet geven hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor het lezen en voor eventueel advies!:)

/Nick

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zou graag het beetje vet wegtrainen en vervolgens nog wat spiermassa opbouwen. En dan proberen dat te behouden. Ik heb niet de intentie om heel erg breed te worden of aan wedstrijden mee te doen etc :)

tenzij je al een jaar lang deadlift, squat en bencht, zou ik rippetoe of billstarr aanraden. Verder de cardio beperken tot een minimum totdat je begint met cutten.

3 -4 keer per week een uur krachtraining gecombineerd met wat cardiotraining van 15 - 30 minuten per keer. Goed op je voeding letten en niet te vaak troep eten.

Terug
Naar boven