Fitness Seller

Eerst afvallen min. cal. dan aankomen max. cal. ?

Naar wat voor afwegingen verwijs je dan? Ik (en ik neem aan een ieder) zou graag die informatie kunnen nagaan.
In dezen gaat het over afwegingen maken tussen het nemen van vetten en/of koolhydraten om te presteren in de krachtsport.
Mocht je meer willen leren over (ideeën over) voeding in de krachtsport dan kan ik je aanraden om eens te zoeken naar Nathan Payton.

Dit was toch op TS gericht en lijn met een zekere angst of aversie voor koolhydraten met oog op insuline. Kun je wat dat betreft mijn vragen misschien inhoudelijk beantwoorden?
Het bericht wat je nu aanhaalt was wel aan TS gericht inderdaad, en bedoeld als antwoord op zijn vraag over de (on)mogelijkheid om vet in zijn buikregio te verliezen.
Wat mij betreft hoeft TS er helemaal niets mee te doen. Als ik er wat voor zou terugverwachten zou verwachten dat TS er wat mee doet dan zou ik het niet doen om TS te helpen, maar om er zelf wat mee op te schieten.
Ik zie niet wat het met angsten te maken heeft en met dat antwoord zul je het moeten doen.

Zonder toelichting/onderbouwing komt het op mij over alsof dat wel speelt.
Dat maakt me weinig uit en ik ga dit topic niet verder vervuilen.

Laatst bewerkt:
In dezen gaat het over afwegingen maken tussen het nemen van vetten en/of koolhydraten om te presteren in de krachtsport.
Mocht je meer willen leren over (ideeën over) voeding in de krachtsport dan kan ik je aanraden om eens te zoeken naar Nathan Payton.
Ik zie iemand die voornamelijk wsm atleten coach(de) mbt voeding en dit is voornamelijk een bodybuild forum of nouja dat was het.

Als ik kijk globaal gezien naar alle dieeten van top wsm atleten eten ze allemaal hetzelfde met her en der een variatie daarintegen eten bodybuilders weer heel anders aangezien het een hele andere tak is van de 'krachtsport'.

Ik zie iemand die voornamelijk wsm atleten coach(de) mbt voeding en dit is voornamelijk een bodybuild forum of nouja dat was het.

Als ik kijk globaal gezien naar alle dieeten van top wsm atleten eten ze allemaal hetzelfde met her en der een variatie daarintegen eten bodybuilders weer heel anders aangezien het een hele andere tak is van de 'krachtsport'.
Dat vat je wel goed samen, en daarom ben/was ik ook wel nieuwsgierig naar jouw visie op voeding.

Het bericht wat je nu aanhaalt was wel aan TS gericht inderdaad, en bedoeld als antwoord op zijn vraag over de (on)mogelijkheid om vet in zijn buikregio te verliezen.
Wat mij betreft hoeft TS er helemaal niets mee te doen. Als ik er wat voor zou terugverwachten zou ik het niet doen om TS te helpen, maar om er zelf wat mee op te schieten.
Ik zie niet wat het met angsten te maken heeft en met dat antwoord zul je het moeten doen.

Dat maakt me weinig uit en ik ga dit topic niet verder vervuilen.
Als TS er niks mee hoeft te doen en je het niet doet om te helpen waarom geef je dan advies/antwoord? Omdat je er zelf wat mee op wilt schieten zeg je? Had het dan geen open vraag moeten zijn of je ideeën wel kloppen?

Nu vroeg het ook niet voor mijzelf, maar ik zit er mee dat het geloof ik erg slecht advies/antwoord is dat neigt naar het propageren van een eetstoornis en elementaire kennis van de functie van een heel macronutrient voorbij gaat. Zonder enige kadering over hoe dat effectief of veilig te doen. En welke influencer angst voor dat macronutrient of insuline deelt doet er niet toe.

Het is ook een soort advies dat op sluwe wijze een gunstig effect kan lijken te hebben maar in feite niet of juist averechts werkt. Bijvoorbeeld de vochtschommeling van minder koolhydraten doet het lijken alsof je sneller afvalt of in dit geval dat het rond de buik slanker lijkt, zonder dat er daadwerkelijk meer of preverentieel buikvet wordt verloren, en ondertussen wel prestatieverbeterende (of zelfs gezondheid) voeding kan missen en een negatieve relatie (angst) met voeding vormt. Dan lijkt het advies van de influencer te werken, en wie niet beter weet raad het dan ook weer anderen aan met in plaats van een onderbouwing de appeal to authority en post hoc fallacies.

Ik heb 2 keer om een onderbouwing gevraagd maar zolang die uitblijft wil ik dan ook TS en een ieder waarschuwen om niet naar zulk advies te luisteren.

Onderbouwing hiervan zou zijn studies/data die aantonen dat koolhydraten minderen preverentieel vet verlies rond de middel geven in gezonde sportende mensen. Ik dacht dat dat "spot reduction" niet kon en had laatst ook weer reviews in het vak van nutrition and sport science gezien die geen zulke voordelen uit macroverdelingen konden vinden.

Terug
Naar boven