XXL Nutrition

De Internet ID Card

Heel veel burgers kiezen veiligheid boven privacy. Helemaal in onzekere tijden Als de meerderheid dit wilt moet je het slikken als democraat. Dus als je hier tegen bent, ben je gewoon een fascist.

Dit zou natuurlijk enkel kloppen als de gemiddelde burger niet geïndoctrineerd was door de overheid met een onveiligheidsgevoel wat gebaseerd is op een hoop onwaarheden. Maar aan de ondertoon van je post neem ik aan dat je cynisch bent.

Het gaat erom dat de criminaliteit steeds meer vrijheid krijgt en jij als burger steeds minder.

In nederland wordt in 1 dag enorm veel telefoontjes afgeluisterd, en dan zetten ze dat neer onder het om van de veiliheid vergroten.
En als ik dan zie dat de gewelds berichten dagelijks toenemen dan is dat absoluut niet in lijn.

Wat ik zo'n beetje op een dag lees : oudere vrouw van 90 in elkaar geslagen en beroofd, zwerver in rolstoel kapot geslagen, vriendin van jongen wordt belaagd waardoor uiteindelijk de jongen door 10 man kapot wordt geslagen en de vriendin wordt verkracht.

Juwelier al 6 keer beroofd en zit met een gebroken rug, politie kan de daders nooit vinden terwijl de meneer vanaf overval 1, foto's van A3 formaat heeft.
En uit pure wanhoop zet hij een bordje neer dat er geen allochtonen meer mogen binnenkomen en door heel Nederland wordt hij weggezet als een racist, een nazi enz. enz.
Terwijl ik wel kan begrijpen dat als je 6x wordt overvallen, je je hele winkel met camera's en zelfs beveiligers moet beveiligen wat enorm veel geld kost omdat de politie zegt niks te kunnen doen je aardig gek kunt worden.
En als je dan weer leest over de daders, ja ze hebben een moeilijke jeugd gehad en thuis moeilijke situaties, ja ze kunnen er absoluut niets aandoen terwijl ze intussen wel een strafblad hebben van een dun tijdschrift.

De caffetaria van mijn oom is halfleeg gejat, haarscherpe A3 foto's van beveiligingscamera's, mijn oom weet waar de daders wonen en komt met foto's + adres bij de politie maar wordt gewoon nog net niet recht in zijn bek uitgelachen dat de politie niets kan doen. Mijn oom is vervolgens naar de daders toegegaan en heeft ze zelf maar aangepakt, gevolg : Mijn oom heeft weken vastgezeten met poging tot doodslag, intussen is zijn caffetaria afgebrand.

Dit soort berichten komen steeds vaker voorbij en het geweld dat wordt gebruikt wordt steeds erger en erger.

Mijn zusjes die kunnen niet eens normaal over straat zonder ''kankerhoer'' genoemd te worden en als ze daar dan iets op terugzeggen worden ze in elkaar geslagen of erger. Ook de reden waarom ik naar het buitenland ben gegaan om pepperspray te halen voor mijn zusjes, tis verboden wapenbezit maar als er iemand voor een steekmoord een paar maandjes krijgt dan moet het wel te doen zijn als het je leven kan redden.

En zelf als het allemaal voor de veiligheid is dan zou ik er nog mee in kunnen stemmen maar er gebeurt gewoon helemaal niks.

Mensen die mij nu als iemand met veel fantasie gaan uitmaken wonen waarschijnlijk op het platteland of ergens in de middel of nowere en hebben hier ''nog'' geen last van.

Jij hebt inderdaad heel veel fantasie... Je moet ook niet zoveel de Telegraaf lezen

Je zusjes die in elkaar worden geslagen of erger? Wat bedoel je daarmee?

Het gaat erom dat de criminaliteit steeds meer vrijheid krijgt en jij als burger steeds minder.

In nederland wordt in 1 dag enorm veel telefoontjes afgeluisterd, en dan zetten ze dat neer onder het om van de veiliheid vergroten.
En als ik dan zie dat de gewelds berichten dagelijks toenemen dan is dat absoluut niet in lijn.

Wat ik zo'n beetje op een dag lees : oudere vrouw van 90 in elkaar geslagen en beroofd, zwerver in rolstoel kapot geslagen, vriendin van jongen wordt belaagd waardoor uiteindelijk de jongen door 10 man kapot wordt geslagen en de vriendin wordt verkracht.

Juwelier al 6 keer beroofd en zit met een gebroken rug, politie kan de daders nooit vinden terwijl de meneer vanaf overval 1, foto's van A3 formaat heeft.
En uit pure wanhoop zet hij een bordje neer dat er geen allochtonen meer mogen binnenkomen en door heel Nederland wordt hij weggezet als een racist, een nazi enz. enz.
Terwijl ik wel kan begrijpen dat als je 6x wordt overvallen, je je hele winkel met camera's en zelfs beveiligers moet beveiligen wat enorm veel geld kost omdat de politie zegt niks te kunnen doen je aardig gek kunt worden.
En als je dan weer leest over de daders, ja ze hebben een moeilijke jeugd gehad en thuis moeilijke situaties, ja ze kunnen er absoluut niets aandoen terwijl ze intussen wel een strafblad hebben van een dun tijdschrift.

De caffetaria van mijn oom is halfleeg gejat, haarscherpe A3 foto's van beveiligingscamera's, mijn oom weet waar de daders wonen en komt met foto's + adres bij de politie maar wordt gewoon nog net niet recht in zijn bek uitgelachen dat de politie niets kan doen. Mijn oom is vervolgens naar de daders toegegaan en heeft ze zelf maar aangepakt, gevolg : Mijn oom heeft weken vastgezeten met poging tot doodslag, intussen is zijn caffetaria afgebrand.

Dit soort berichten komen steeds vaker voorbij en het geweld dat wordt gebruikt wordt steeds erger en erger.

Mijn zusjes die kunnen niet eens normaal over straat zonder ''kankerhoer'' genoemd te worden en als ze daar dan iets op terugzeggen worden ze in elkaar geslagen of erger. Ook de reden waarom ik naar het buitenland ben gegaan om pepperspray te halen voor mijn zusjes, tis verboden wapenbezit maar als er iemand voor een steekmoord een paar maandjes krijgt dan moet het wel te doen zijn als het je leven kan redden.

En zelf als het allemaal voor de veiligheid is dan zou ik er nog mee in kunnen stemmen maar er gebeurt gewoon helemaal niks.

Mensen die mij nu als iemand met veel fantasie gaan uitmaken wonen waarschijnlijk op het platteland of ergens in de middel of nowere en hebben hier ''nog'' geen last van.

Maar het is toch juist mooi, zo'n multiculturele samenleving?

Ik moe toch ook zeggen dat ik in 10 jaar Amsterdam zulke dingen ook maar amper heb meegemaakt. Af en toe wat sukkeltjes, maar daar lach je om. Weet je zeker dat je zelf niet in een dorpje woont? Of in Rotterdam?

Ik heb zelf altijd in de stad gewoond in plaatsen als Amsterdam, Dordrecht, Maastricht en nooit in modelwijken.
Ik zie genoeg asociale om me heen maar die horror verhalen die je soms hoort maak ik niet mee.
Ook dat idee dat iedere allochtoon loopt te fluiten en te schelden naar iedere dame die voorbij komt is grotendeels uit de duim gezogen,
bij mij bij het portiek hangen dag en nacht voornamelijk allochtonen voor de deur en er wonen ook zat dames in de flat die gewoon in en uit het gebouw kunnen zonder problemen.
Op wat rotzooi om en rond het portiek heen heb ik er zelf nooit egt last van.

Ik moe toch ook zeggen dat ik in 10 jaar Amsterdam zulke dingen ook maar amper heb meegemaakt. Af en toe wat sukkeltjes, maar daar lach je om. Weet je zeker dat je zelf niet in een dorpje woont? Of in Rotterdam?

Ik woon in Rotterdam maar wat die kerel schrijft is gewoon dikke onzin

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Voor alle mensen die mij een fantast vinden , dat is hun mening en dat mogen ze gewoon vinden.
Maar wat daar staat is gewoon de waarheid met eigen ervaringen ertussen. Ik kan hier pagina's aan ervaringen neerzetten wat ik en mijn nabije omgeving heeft meegemaakt maar dat is toch nutteloos.

Ik kan best begrijpen als je ergens woont waar dit niet gebeurt en dat je je dit absoluut niet kan voorstellen maar zoals ik al zij onwetenden weten het niet en dat is alleen maar voordelig in mijn ogen.

Hier in Amersfoort gebeuren er zoveel dingen dat is niet normaal.
En als ik zelf helemaal de grens overga om pepperspray te kopen ,wat verboden wapenbezit is zodat ik wat beter kan slapen als mijn zusjes aan het uitgaan zijn dan moet dat maar, en dat zegt ook gelijk hoe het beleid is in Amersfoort.
Het is niet voor niets dat heel veel acties hier lik op stuk beleid zijn, het is zelf zo erg in het uitgaansleven dat als je bijv. op vrijdag wordt opgepakt je gelijk naar de gevangenis in houten wordt afgevoerd waar je het hele weekend+de maandag mag blijven logeren.

En nogmaals, dat je zelf ergens de ervaring niet in hebt wil dat niet zeggen dat alles maar uit mijn duim gezogen is, denk toch even na voordat je reageert en kom met tegenargumenten in plaats van beschuldigingen.

Ik kan alle links trouwens erbij halen, u vraagt wij draaien.

Laatst bewerkt:
...

Laatst bewerkt:
Mooi dat jij wel weet waar ik het over heb maar aan de andere kant is het wel triest, bewijst iig al deels dat ik hier geen verhalen aan het verzinnen ben.

En over die allochtonen wilde ik eigenlijk niet beginnen omdat ik dan helemaal voor racist uitgemaakt wordt maar het is wel de keiharde waarheid jammergenoeg.

Het allerergste is nog dat het langzamerhand de hele sfeer wordt in Amersfoort, alle jonge kinderen 10/12 jaar ook van autochtone afkomst beginnen zich ook zo te gedragen omdat ze niet beter weten eigenlijk en omdat het ''stoer'' is, misschien dat ze thuis goed opgevoed worden maar iedereen weet dat een puber zich vaak wil afzonderen van zijn ouders en als dan de invloed op school en straat zo erg is dan vraagt dat om problemen. Ik zeg zelf de laatste jaren ook als ik ooit kinderen krijg dan verhuis ik uit Amersfoort want ik wil mijn kinderen hier absoluut niet grootbrengen.

pat21 laat niet meer van zich horen....

....

Laatst bewerkt:
Het vermindert cybercriminaliteit en maakt online transacties veiliger. Bovendien heb ik niets te verbergen.

...

Laatst bewerkt:
Oh ja geloof je zelf dat cybercriminelen dit niet leren omzeilen? Net als alle anti-skim maatregelen skimmen zouden voorkomen.. Alle camera's op straat de criminaliteit zouden verminderen en meer controles mensen minder de max snelheid zouden doen overschrijden? Gimme a break.
Heb je bewijs dat het niet zou werken?

...

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de overheid dat wil regelen en dus alles kunnen zien wat jij op internet doet.

http://ifixit.org/files/2012/02/Internet_Cafe_Terrorism-670x867.jpg

Moet je kijken wat een criteria er zijn om je aan te merken als potentiële terrorist, ronduit belachelijk gewoon. Stel je bent geïnteresseerd in militaire tactieken en besteld daar een boek over, dat is al voldoende om je verdacht te maken.. En geloof me, dan krijg je mooi een vlaggetje achter je naam.

Veiligheid mbt online aankopen is op sites als Ebay en mbv Paypal al verzekerd en veilig genoeg, klaar. Dit idee voegt daar geen reet aan toe.
Noem eens wat voorbeelden waarbij de overheid misbruik heeft gemaakt van deze privacy schendende zaken. Zolang je waargebeurde voorbeelden kunt noemen ben je niets meer dan een complotdenker.

...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven