Het gaat erom dat de criminaliteit steeds meer vrijheid krijgt en jij als burger steeds minder.
In nederland wordt in 1 dag enorm veel telefoontjes afgeluisterd, en dan zetten ze dat neer onder het om van de veiliheid vergroten.
En als ik dan zie dat de gewelds berichten dagelijks toenemen dan is dat absoluut niet in lijn.
Wat ik zo'n beetje op een dag lees : oudere vrouw van 90 in elkaar geslagen en beroofd, zwerver in rolstoel kapot geslagen, vriendin van jongen wordt belaagd waardoor uiteindelijk de jongen door 10 man kapot wordt geslagen en de vriendin wordt verkracht.
Juwelier al 6 keer beroofd en zit met een gebroken rug, politie kan de daders nooit vinden terwijl de meneer vanaf overval 1, foto's van A3 formaat heeft.
En uit pure wanhoop zet hij een bordje neer dat er geen allochtonen meer mogen binnenkomen en door heel Nederland wordt hij weggezet als een racist, een nazi enz. enz.
Terwijl ik wel kan begrijpen dat als je 6x wordt overvallen, je je hele winkel met camera's en zelfs beveiligers moet beveiligen wat enorm veel geld kost omdat de politie zegt niks te kunnen doen je aardig gek kunt worden.
En als je dan weer leest over de daders, ja ze hebben een moeilijke jeugd gehad en thuis moeilijke situaties, ja ze kunnen er absoluut niets aandoen terwijl ze intussen wel een strafblad hebben van een dun tijdschrift.
De caffetaria van mijn oom is halfleeg gejat, haarscherpe A3 foto's van beveiligingscamera's, mijn oom weet waar de daders wonen en komt met foto's + adres bij de politie maar wordt gewoon nog net niet recht in zijn bek uitgelachen dat de politie niets kan doen. Mijn oom is vervolgens naar de daders toegegaan en heeft ze zelf maar aangepakt, gevolg : Mijn oom heeft weken vastgezeten met poging tot doodslag, intussen is zijn caffetaria afgebrand.
Dit soort berichten komen steeds vaker voorbij en het geweld dat wordt gebruikt wordt steeds erger en erger.
Mijn zusjes die kunnen niet eens normaal over straat zonder ''kankerhoer'' genoemd te worden en als ze daar dan iets op terugzeggen worden ze in elkaar geslagen of erger. Ook de reden waarom ik naar het buitenland ben gegaan om pepperspray te halen voor mijn zusjes, tis verboden wapenbezit maar als er iemand voor een steekmoord een paar maandjes krijgt dan moet het wel te doen zijn als het je leven kan redden.
En zelf als het allemaal voor de veiligheid is dan zou ik er nog mee in kunnen stemmen maar er gebeurt gewoon helemaal niks.
Mensen die mij nu als iemand met veel fantasie gaan uitmaken wonen waarschijnlijk op het platteland of ergens in de middel of nowere en hebben hier ''nog'' geen last van.